• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Asrta1

kommer in och tjattrar lite under nattskiftet

BV: Jag gör gärna ett kort till din "tävling", kommer nog ingenstans för nu har minstingen blivit sjuk, 39, 2 graders feber Blir morgondagen som em och kvällen idag så hinner jag göra ett bidrag. Jag är ju såååå suuuugen på flocket så jag spricker

Grattis till publiceringar!

Har fått i uppdrag att göra en LO på ett par som ska gifta sig, har fått lite kort idag och info om vad "beställaren" vill ha med ska bli jätteroligt men det är lite nervöst då det känns som det är nu det gäller Nu är det inte om mig och dom mina utan om ngn annan som man inte känner iheller....

Är det ngn som har ett tips vad jag bör ha i åtanke eller har ngn idé så får ni gärna hojta till i min GB

Hade tänkt skriva en massa nu men efter plöjt igenom hur måååånga sidor som helst så har jag glömt allt...

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-02-07 23:06:39 följande:
    men jag blir helt galen, nu har tjejen vaknat säkert 25 ggr sedan kl 19........................*springer IGEN* Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Ja hon trodde ju att hon skulle få se massa snygga valentine-kort ikväll ju, så det är ju inte så konstigtFlörtGladJaha.........då kanske man ska hinna göra om sitt kort*fniss* Men ni tjejer får inte glömma att göra färdigt denna veckans utmaning först

Jo79: Scrapbox har ta sex för 35:- eller 36:- styck..!!skynda fynda!
  • Fnyz
    Jo79 skrev 2007-02-07 22:34:54 följande:
    Claudia: Här skrev jag av från Fnyz (har jag för mig iaf...)när hon nämnde vilka hon fått tips om... Tattered rosevalnutscattered strawaged mahognyfaded jeanswheathered wood Mamma till KaramEllen
    jopps fast den bruna heter Walnut stain ifall nån blir förvirrad.  om det är någon som vill ha beskrivning av de olika färgerna m.m. så säg till
  • Fnyz
    claudia79 skrev 2007-02-07 22:06:07 följande:
    SandraK skrev 2007-02-07 22:05:03 följande: claudia79: det är i alla fall sådana refiller jag använder! Toppen! Tack, va glad jag blir dåSka bara se när Fnyz loggar på...sen blir det beställning
    påloggad!
  • Fnyz

ä jag fortsätter å skriver inlägg jag då å pratar med mig själv

Tattered rose (hudfärgad obs spädes med mycket vatten)
    Walnut stain (brun)
    scattered straw (vetegul )
    aged mahogny (lite mörkare röd)
    faded jeans (blå)
    wheathered wood (grå, med massa vatten fin till t.ex. vingar)

med dessa som en grund så kan man ju även blanda till olika gröna, lila m.fl. nyanser och få olika mörka/ljusa färger.

om man inte har motiv som är människor så kanske inte tattered rose är ett måste

• Blue Vapor

Nu har jag äntligen fipplat färdigt med min LO, merge:at den i PSP å allt! Den ser jättekonstig ut i upplösningen nu då jag var tvungen att size:a ner den för att få plats med den här på FL.... Ska lägga en bättre i bloggen också, men det tar nog en stund.

Hoppas jag minns nu hur man lägger den här..

• Camasunary

Läckert BV! Det blev ju jättebra med dina "polaroidbilder", tufft!

• Camasunary

Förstår att det tar tid för dig att göra klart en sida; du har så otroligt många, härliga små detaljer och mycket pillerill! Gör du om mycket också, eller blir det som du tänkt när du väl kommer till skott?

• scrapparlotta

Ser att ni pratar distresser, då har jag en fråga. Vad gör jag för fel när färgen "läcker" ut. Färgen rinner altså ut åt sidorna. Antar att jag kanske har för mycket vatten, men om jag ska ha en ljusare nyans av färgen måste jag väl blanda med mycket vatten? Är nog en viss teknik att måla med distresser, men blir nog roligt när man lärt sig och köpt på sig dom flesta färgerna.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket