Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Coursell:

Ska försöka svara på dom fårgor jag kan.

Chipboard: Figurer, bokstäver mm i kartong, så det blir lite kraftigare.

Cardstock: Papper (enfärgat) som är lite tjockare än vanligt papper.

Bling: Glittriga saker, typ bokstäver

Fluid chalk: (jag älskar dom) stämpeldynor som man gör bla färgade kanter med.

Foam stamps: (älskar dom åxå ) skumgummistämplar. Finns i bokstäver och i former och figurer.

Hoppas det hjälpte dig lite.

• scrapparlotta

Jag hade ju en fråga åxå ju....Nån här som har gjort nån typ av dörrskyllt?? Jag håller på med en som Tindra ska få in till sitt rum. Typ "Tindras rum" eller nåt. Men det skulle vara kul att se lite förslag. Jag står liksom still med tavlan.

• scrapparlotta

Corusell:

Hehe, håller med, det är verkligen avancerade namn. Tar ett tag innan man lär sig dom. Jag hoppade över en fråga, men jag kan inte själv riktigt förklara. Hoppas nån annan kan.

• scrapparlotta

Ser att ni pratar distresser, då har jag en fråga. Vad gör jag för fel när färgen "läcker" ut. Färgen rinner altså ut åt sidorna. Antar att jag kanske har för mycket vatten, men om jag ska ha en ljusare nyans av färgen måste jag väl blanda med mycket vatten? Är nog en viss teknik att måla med distresser, men blir nog roligt när man lärt sig och köpt på sig dom flesta färgerna.

• scrapparlotta

Blue Vapor: Hehe, ok, det är lugnt.....Men det är kul att färglägga... . Vänta bara, rätt som det är sitter du med en hög distresser och stämplar framför dig med.....Jag trodde inte jag skulle falla dit nämligen, men det gjorde jag

• scrapparlotta

SandraK:

Jag har inte embossat det jag stämplar, utan har vattenfast dyna. Jag har bara ett embossapulver och det är rödfärgat. Jag vill ju ha svarta konturer runt stämpelmotivet. Vad använder jag då för embossapulver? Finns det i svart, eller nåt som är genomskinligt, så den svarta stämpelfärgen kommer fram? Har sett att det finns nåt pullver som heter "clear" är den så att den släpper fram stämpelfärgen? (hoppas ni fattar, jag rör nog till det en del kanske )

• scrapparlotta

Jo79:

Ok, då var det som jag trodde, att "clear" embossapulver är typ genomskinligt när det smället, så att stämpeldynans färg kommer fram. Tack, då ska jag köpa en sån och sen embossa det jag ska måla distresser med. Tack för svaren

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket