Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Om jag skulle dra ihop ett gäng scrappare för att träffas och scrappa ihop, hur gör jag då?

Ska jag bara dra ihop gänget och vi scrappar var och en vad vi själva vill? Eller ska jag ha nåt tema av nåt slag? Nån tävling, men vad ska jag ha för pris? Får ju inte vara nåt dyrt, samtidigt inte nåt "skräp" heller. Hyra nån liten lokal kan vara smart eller, för det kan bli trångt och rörigt hemma.
    Har ni gjort det nån gång, dragit ihop några stycken och scrappat ihop, hur har det gått?

Är så sugen på att göra det, har ju lockat med min syster i scrapträsket, som i sin tur lockat med några av sina kompisar. Sen har jag en jobbarkompis som scrappar lite fast hon gör mest kort, sen känner nog hon några som pysslar med detta med. Så vi skulle ju lätt bli ett gäng.

• scrapparlotta

Måste berätta om min dröm jag hade i natt. Tänk om den kunde bli verklighet. Jag drömde att jag hade vunnit 10 000 kr och jag skulle få köpa en QK tång med två alfabet. Jag hade lite problem vilka två alfabet jag skulle välja. Tillslut hade jag bestämmt mig.......och då......puff, så vaknade jag. Så jag fick aldrig reda på vilka alfabet jag skulle köpa till.

Tänk om det kunde hända i verkligheten åxå.......

• scrapparlotta

Har en liten fråga:

Vad tycker ni är tråkigast när ni gör en LO? Typ, göra rent verktyg/penslar osv, fundera ut hur ni vill ha LO:en, städa undan efter er.....Ja, vad tycker ni är tråkigast (om det nu finns nåt ni tycker är tråkigt när ni scrappar).
    Själv så tycker jag allt är roligt......utom att klippa till saker. Typ klippa ut bokstäver, tags och andra grejor som måste klippas......fy vad tråkigt det är. Jag som är lite snål(ekonomisk, fattig....) har ju några chipboard som jag använder som mallar, så då måste jag ju klippa ut dom sen......TRÅLIGT! Men allt det andra är sååå roligt så det roliga tar lätt överhand

• scrapparlotta

Jaha, att hänga här och scrappa sent på nätterna sätter sina spår nu. Jag är ASTRÖTT. Har gått som i en dvala hela dagen idag. Nu blir det sängen för mig.......ca 3½ timme tidigare än vad jag brukar....

God natt alla scrappare. Scrappa lugnt i kväll! Imorgon kväll ska jag förhppningsvis vara piggare och tar då nya tag.

• scrapparlotta

Det finns några här inne som bor i eller utanför borås, va? Har ni då i så fall hört talas om en liten butik som heter "Småslöjden" och som åxå ska ha en klubb som heter "pysselklubben"? Läste lite om detta i Borås Tidning, det är en tjej som har denna lilla butik med pysselgrejor, och då åxå scrapbookingsaker. Men mest intresserad blev jag av pysselklubben, som hon åxå hade. Där kan man tydligen varannan måndag komma dit och pyssla med andra. Kostar ingen. Nån av er boråsare här som har hört talas om detta, kanske till och med har varit där? Efter som jag är ganska ensam om min scrapbookingintresse här så vore det kul att träffa andra med samma intresse.

• scrapparlotta

Puffar upp min fråga jag ställde här innan idag.

Det finns några här inne som bor i eller utanför borås, va? Har ni då i så fall hört talas om en liten butik som heter "Småslöjden" och som åxå ska ha en klubb som heter "pysselklubben"? Läste lite om detta i Borås Tidning, det är en tjej som har denna lilla butik med pysselgrejor, och då åxå scrapbookingsaker. Men mest intresserad blev jag av pysselklubben, som hon åxå hade. Där kan man tydligen varannan måndag komma dit och pyssla med andra. Kostar ingen. Nån av er boråsare här som har hört talas om detta, kanske till och med har varit där? Efter som jag är ganska ensam om min scrapbookingintresse här så vore det kul att träffa andra med samma intresse.

Jag är urdålig på att söka på nätet, men jag försökte på eniro men hittade inget om den.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket