• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cia o krabaten

Minimalla: Gillar julen jättemycket. Det är ju sååå ångestladdat för mig med Jul-Lo's Blir mest skit av alltihop!

• Cia o krabaten

En mycket vetenskaplig undersökning startar härmed

Skämt åsido så är jag lite nyfiken.
    Kikade in i min besökslista för att kolla en sak. Görd et sällan annars. Men nu så.
    Iaf så såg jag en massa bekanta namn härifrån tråden och undrar således vad ni "smyger omkring och gör"
    Fiskar absolut inte beröm utan undrar bara hur ni brukar göra.
    Skriver ni i GB om ni kikat in för att kolla på ngn LO?
    Surfar ni runt till hö och vä i allas galleri så att det blir en i mängden ni svischar förbi?
    Hur ser era fl-vanor ut egentligen?

Jag har några som jag ofta går till för att hitta inspiration.
    Oftast skriver jag det, men annars inte.
    Är jag inne för att kika på en ny LO så kommenterar jag den oftast om jag inte som så många andra har ett barn i knät
    Annars har jag inte allas nick någonstans annat än i tråden så det blir de jag "kan utantill" som jag besöker oftare.
    Annars kikar jag på scrapforum för inspiration.
    Hur gör ni???

• MiaB72

Cia: Ofta när jag kikar in i någons galleri så skriver jag inte i gästboken om det inte är nåt speciellt, försöker komma på varför men kommer faktiskt inte på nån bra anledning, speciellt när jag själv vet känslan av att någon lämnar kommenterarer (gärna positiva då ). Men jag skulle inte heller vilja att det var ett måste att man ska skriva i gästboken för då blir det inte lika mycket tittande tror jag och då blir det bara jobbigt att komma på något att skriva.
    Oftast kollar jag "bara" på bilderna när de läggs ut i tråden eller länkas, men som sagt ibland går jag även in för att kolla andra alster för att få inspiration.
    Annars kollar jag mycket runt på scrappiz och andra forum och sparar undan favoriter.

• MamaKajsa

Cia: jag är ju nybörjare, hållit på en dryg månad, så jag har varit i typ allas gallerier MASSOR av gånger i början skrev jag (nästan jämt) i GB men jag är o kollar så ofta så gör det inte längre Så jag räknas klart som kategorin "smygare".
    Har även nu börjat hitta ut till andra forum för inspiration och utmaningar så tror att gästbokssmygandet kommer att avta

• malin ulrika

Cia:
    ibland tittar jag in utan att säga nått, oftast säger jag nått i GB, ibland säger jag nått i tråden, ibland både och! Är nog väldigt inkonsekvent!
    Har tyvärr inte alls så mycket tid som jag skulle vilja att surfa runt.
    När jag hittar några extra fina LOs jag blir inspirerad av sparar jag de sidorna. I början sparade jag dem bara utan att veta "vems de var" men nu märker jag dem med vem som kreerat dem så att säga! Så man kan senare använda dem att scraplifta från!

• scrapparlotta

Cia:

Jag brukar kika runt hos dom flesta här på scrapträsket för att kika på era fina LO:er. För att få lite ideer och inspiration. För det mesta så skriver jag inget i gb, oftas för att jag har ont om tid. Jag kutar hit några minuter då jag har över, då barnen kanske klarar sig själva. För att kunna kika runt så mycket som möjligt den korta stund så skriver jag inget. Men ser jag att ni gjort en ny LO eller om jag har gott om tid, så försöker jag skriva några rader i era GB. Jag gillar allt ni gör, alla har ju sin mysiga och sköna stil , så det är inte för att jag inte gillar era LO:er som jag inte skriver i era GB.

Så jag kikar in hos er och tittar och får ideer till mina kommande LO:er. Hoppas det är ok och att ni inte stör er över att jag inte skriver nåt när jag har tittat in hos er.

• Cia o krabaten

Tack för svar

MU: Jag sparar också ner dem på datorn och precis som du skriver så noterade jag först inte vem som gjort dem,men försöker komma ihåg att göra det nu...

• Venezuela

MU: Det var ett bra tips att föpa layouterna efter användarnamn. Jag har också en del sparade och har de inte vattenstämpel har jag jättesvårt att minnas vems de är.

• malin ulrika

Venezuela: ja din senaste blev neraparad som "venezuela_LO" tex!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket