• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cia o krabaten

MU: Instämmer helt

Skumpis: De flesta stora...

• Skumpis

Tack, det har gått mig helt förbi. Gör väl lätt det när man inte har nån tång själv

• Fnyz
    Skumpis skrev 2007-02-21 13:36:52 följande:
    Tack, det har gått mig helt förbi. Gör väl lätt det när man inte har nån tång själv
    oftast så har de en egen kategori som heter quikkutz å därför så reagerar man itne på vad dem har för man går ju inte in där om man inte har nån
  • älvanpurjo

mu kan du länka så jag får se vad du pratar om...

• Cia o krabaten

www.scrapaddicted.se/produkter.php&sub=221

Älvan: tex här.
    kolla under quickutz (QK)
    Alfabeten vill man ju ha=dyyyra
    dies är figurer och dubbla dies är figurer som är i olika delar som man klistrar ihop.
    Goosebumpbs är så att det halvt trycker igenom mönstret så det blir upphöjt.

Ang Craft Robo så kolla på www.Papprika.se som säljer den.

• älvanpurjo

den ksotar ju 35 maskinen... gapar stort

tror jag köper utstansade figurer styckvis resten av tiden.. inte värt att köpa om man inte är kanske 2 på samma tång sak..

• Cia o krabaten

älvan: Ja craft Robo kostar det.
    Men en tång, med 2 alfabet och några enstaka dies så är du uppe i samma kostnad.

Jag rekommenderar scrapfun.se för att beställa precis det man behöver.

• Coursell

Scrapfun är farligt att titta in till Man blir ju fast där då...

• Minimalla

Hallå på er träsktroll!
    Jag har inte hunnit vara så aktiv vare sig här i träsket eller med scrappandet på sista tiden. Jobbsökande och sjukt barn går inte riktigt ihop med detta intresser .
    Jag har iaf kikat in lite då och då och försökt hinna med att kolla på allt fint ni gjort även om jag inte kunnat kommentera. Ni är ju alla så himla duktiga och det hoppas jag ni vet!
    Har fotat några nya idag som legat ett tag...

LO40. 10 mån. (Skiss av moma.)
    10 mån. Snart är jag ikapp... .
    Skiss av Moma och fina band från kikkan (RAK).

LO41. Första julen. Vänster (dubbel)    LO42. Första julen. Höger (dubbel)
    Första julen. Det blev en dubbel, fast det var inte meningen från början, så det är inte riktigt samma färg på CS men det får gå ändå. Min första dubbel och det var faktiskt riktigt kul. DubbelLos är ju ett jättebra knep om man vill ha journaling fast ändå inte riktigt har plats för det på en enkelsida.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket