• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

..."nerSPARAD" skulle det vara så klart...

• Cia o krabaten

kikkan: Men hur avgör du vem du ska kika in till?
    Jag surfar nog i tråden och hoppar in till dem som finns med på de senaste sidorna, annars har jag som sagt inte alla nick i huvudet...

• SandraK

Cia: det är jätteolika hur jag gör, mest beroende på tid och hur många barn som trängs i knät... Ibland kommer jag på att jag vill kika in hos någon som skrivit om något speciellt, kanske för att se stilen, ibland för att titta på en speciell LO/kort, ibland bara för att insupa inspiration. Jag försöker rätt ofta skriva något i GB eftersom jag själv blir glad av det, men har inte alltid tid och ork.

Eftersom jag själv inte har plus lägger jag oftast mina nya LOs och kort i min blogg istället, och där ser jag ju också att det är många fler besökare än vad som skriver. Men det är helt ok både att smyga omkring på min blogg och här utan att lämna spår efter sig

• malin ulrika

Cia,
    ibland ser man ju folk i andras GB också, då kanske man smyger in där...
    Jag kollar väldigt sällan i min logg, så jag har inte koll på vilka som smugit omkring. Men visst är det extra kul när nån skriver nått!

• Cia o krabaten

Kul att veta hur ni brukar surfa
    Tack för att ni orkade svara!

• Örnen76

Cia o krabaten -

Jag brukar kommenterna i gästböcker när någon har lagt ut ny LO. Kanske frågar om olika dekorationer osv. Kikar jag bara runt för inspiration brukar jag inte skriva något. Personligen blir jag glad när jag får kommentarer på mina nya LOs, men jag kollar inte upp om det är några som har kikat in utan att kommentera. Gladast blir jag nog när någon kommer med förslag på hur jag ska förbättra mig.

• theosen

Craft Robo, skär en sån ut precis vad som helst? Man behöver alltså inte köpa till någonting nånsin?
    Är det nån som kan länka till en sida med info om en sådan?

• Cia o krabaten

theosen: Det är lite svårt att få fram exakt och vettig info om den tyvärr

Men så vitt jag vet så skriver den ut allt man annars skulle kunna skriva ut med en vanlig printer. Dvs alla figurer och bokstäver man har på sin dator. Man Måste inte köåpa ngt mer, men det finns en del cd-skiivor med figurer osv.

Det finns hos papprika och så tror jag man kan söka på craft robo alternativt wishblade.
    Finns nog någon tråd på scrappiz också har jag för mig.

• Mizty
    Cia - Ang blogg! Vet inte om du syftade på det jag skrev till Claudia om swe... Å i så fall så var det så att jag skickade in till veckans skiss oxå, men min kom inte med. Det har jag berättat för claudia innan men viste inte om hon sett den i mitt galleri. Hoppas det var det du menade för annars har jag ingen aning FlörtSkrattande

Mina smygrutiner:
    Om jag bara letar efter inspiration så "smyger" jag bara runt, men ibland skriver jag, det varierar. Beror oxå på om det är någon jag aldrig varit inne hos för då skriver jag ALLTID. Har någon här lagt in något nytt i sitt galleri skriver jag antingen här eller i GB...

SandraK - Jag har smygit i din blogg Har varit inne å kollat dina nya men jag är lite trög & fattar inte riktigt hur man skriver där så det blir oxå här...

Men ibland är jag lite glömsk & tänker att jag skriver när jag läst klart allt men när jag väl kommer till sista inlägget så har jag glömt vad jag skulle kommentera
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Mizty
    MU - Det har jag aldrig tänkt på att spara med namn! Smart, har nämligen oxå svårt att komma ihåg vems den är.... Det ska jag börja med
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket