• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Asrta1
    Fnyz skrev 2007-02-27 22:56:22 följande:
    Asrta1 skrev 2007-02-27 22:55:10 följande: Fnyz: HAN ????? Låter som en Craft Robo Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!nej ingen craft robo, det har jag tyvärr inte råd med nu
    Attans...tyckte att HAN lät så maskulint och när jag drömmer scrapp-drömmar om han med stort H så är det Craft Robo
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Willea

Hej alla duktiga scrappare!

Tittar in här i eran tråd, har läst o kikat lite ett tag o ni är så duktiga allihop! Jag är nybörjare på det här, har hållt på i drygt en månad och knåpat ihop 8 Lo:s än så länge. Har just idag lyckats begripa (med hjälp dock) hur man får in bilder i bildgalleriet och har fotat tre av mina Lo:s. Jag hänger inte riktigt med i alla era uttryck o så, så jag har börjat skriva i en annan scrap-tråd. Men eftersom jag ändå läser här så mycket, tänkte jag säga "hej, hej"! Hoppas få många bra tips och massa inspiration. Fast i scrapping är jag redan

/Willea

• scrapparlotta

God kvällen alla scrappare

Har kikat bakåt och kollat vad som hänt här inne idag, många som lagt ut nya LO:er. Dom är jättefina allihopa.

Fnyz:

Jisses, hur har du fått din sambo att göra ett helt scrapparrum åt dig??? Jag har tjatat på min samob att han ska sätta upp en liten hylla åt mig.....tror du det blir av. Nej! "Sen" ska han göra det.........kan ju bli om typ 100 år eller så då . Och, tänk om det är en Craft Robo du ska få................nä då, jag blir INTE avis.....tro inte det

• Fnyz
    kikkan skrev 2007-02-27 23:10:21 följande:
    God kvällen alla scrappareHar kikat bakåt och kollat vad som hänt här inne idag, många som lagt ut nya LO:er. Dom är jättefina allihopa.Fnyz:Jisses, hur har du fått din sambo att göra ett helt scrapparrum åt dig??? Jag har tjatat på min samob att han ska sätta upp en liten hylla åt mig.....tror du det blir av. Nej! "Sen" ska han göra det.........kan ju bli om typ 100 år eller så då. Och, tänk om det är en Craft Robo du ska få................nä då, jag blir INTE avis.....tro inte det
    det har tagit ett tag att få det här rummet gjort åxå men det har inte varit nån brådska hittills för jag har ett helt matsalsbord nu åt mina saker men nu börjar matilda bli så stor så hon river i sakerna och han vill ha ordning i vardagsrumet igen så det är han som satt fart och som kom med idén från första början

jag lovar att fota så ni får se processen med scraprummet
  • scrapparlotta

Fnyz:

Bra ide kanske, stöka ner lite så kanske hyllan kommer upp fortare . Ska bli intressant och se resultatet, är jätteglad för din skull. När mina barn flyttat och deras rum blir tomma, om si så där 18 år kanske, ska jag åxå fixa mig ett scrappar-rum. Nåt att se framemot i alla fall

• scrapparlotta

Är det nån här som ska gå på Nordiska Stämpel- och Scrapmässan i Göteborg 31/3-1/4? Jag ska nog åka dit, min första mässa. Ska bli hur kul som helst

• Örnen76
    kikkan skrev 2007-02-27 23:44:54 följande:
    Är det nån här som ska gå på Nordiska Stämpel- och Scrapmässan i Göteborg 31/3-1/4? Jag ska nog åka dit, min första mässa. Ska bli hur kul som helst
    Jajjamän! Ska även gå på mässan i GBG nu till helgen!!!!!!!!!!
  • scrapparlotta

NyfikenÖrn:

Åå, jag hade åxå velat gå på den mässan i helgen, men vi har inte lärt lilltjejen att ta nappflaskan än så jag får inte åka från henne. Tror inte hon skulle bli så glad då. Men nu ska jag pumpa och pumpa och sen ska vi köra hårdträning med nappflaska, för den 1 april ska jag åka på mässa..........så är det bara

• Johanna 79

kikkan: Jag ska också på mässan den 31/3-1/4. Också min första mässa. Ska bli kanon kul...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket