• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

*Scrapbooking m.m. Vad tycker ni om tidningen? Bra/ Dåligt.... Tidningen är kul, men ger inte så himla mycket inspiration. Tidning känns som ett trögt medium när det gäller trender. Det är liksom "old news" redan när den går i tryck. Men jag är ju en hängiven supporter till det senaste också och vill bara ha nytt, nytt, nytt!! Senaste numret tycker jag var rätt trist, min favorit är fortfarande nr 2

* Craft Robo eller Revulotion?? Solklart Craft Robon!!

* Scrappiz - Kan inte uttala mig om scrappiz, har inte tillräckligt på fötterna för det!

• Skumpis

Claudia - Jag kommer nog förnya tidningen om jag har råd. Tycker det är mysigt att ha en tidninig att bläddra i. Jag tycker för övrigt att den är bra men så har jag kanske inte så stora krav heller?

Angående Scrappiz så har jag knappt varit inne sen nyår. Jag bytte nog ut den sidan mot SWE-blogg. Jag orkar inte surfa runt så mycket så denna tråd och en till sida får räcka för mig.

MamaKajsa - Grattis! Fin LO! VAd vann du för något?

• Fnyz
    claudia79 skrev 2007-02-28 12:00:43 följande:
    MamaKajsa: Stort Grattis!! Jag blev iofs inte förvånad, jag hade på känn att den skulle vinna! Den är kanon!sÅ LADIES  igår låg jag och funderade lite på saker jag vill höra era åsikter om.....*Scrapbooking m.m. - Dax att förnya sin prenumeration, för oss första-halvårs prenumeranter...Ska ni göra det? Vad tycker ni om tidningen? Bra/ Dåligt....Vill gärna få iggn en diskussion(konstruktiv) om detta* Craft Robo eller Revulotion?? - Vilken ska jag satsa mina sista slantar på? Om jag förstått det hela rätt, så är Revan "bara" en extrastor QK??Eller.....?* Scrappiz - Sedan nyår tycker jag personligen det tappat lite "kraft" eller vad man ska säga....förstår nån vad ja menar? Håller du med? Disagree?? Utveckla gärna!
    jag vill fortsätta med prenumerationen men ahr nog inte råd just nu

när det gäller CR eller Revan så säger jag ingen av dem, det finns ju andra som tar revans dies OCH alla andra dies åxå från både QK, bossen, CB och sissix
  • MamaKajsa

skumpis: ett hemligt paket från scrapbookstore vann jag, spännande

• Cia o krabaten

Claudia: För mig är tidingen ett måste.
    Gillar den och tycker den blir bättre. Dock håller jag kvar vid CK också.

Känns som om man bör ha den för att hänga med lite... Även om dte mesta händer på nätet.

Craft Robo absolut! Men jag kan säga mer bestämt efter lördagen då jag ska på Deom på symässan

Scrappiz...Nope. Orkar inte med den sidan, har aldrig gjort. Söker upp det jag letar efter om dte är ngn artikel eller så, men jag är där max 2ggr/månaden.
    Känns för stort och rörigt!

Grattis till MamaKajsa: Kul LO!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • claudia79

Mmm intresting att höra vad ni tycker

Ang tidningen blev jag tyvärr inte alls inspirerad av detta mars-nummer Tyckte det kändes rörigt och allmänt plottrigt, med undantag för vissa godbitar ( på er träsktroll!)
    Men förra numret var bra tyckte jag, men så älskar jag ju hjärtan och så*tss* så därför kanske det passade mig Jag får se hur jag gör.....

Ang Scrappiz tycker jag det känns trist att tävlingsforumet nästan dött ut periodvis..Och att deras veckoutmaningar känns som nerköp i popularietet om man jmfr med veckoskisserna där det "alltid" var tio bidrag-minst!Men annars gillar jag det ganska mycket faktiskt..finns mycket att läsa, men stort så man är nog ganska anonym

Fnyz skrev 2007-02-28 12:50:12 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-28 12:00:43 följande: MamaKajsa: Stort Grattis!! Jag blev iofs inte förvånad, jag hade på känn att den skulle vinna! Den är kanon!sÅ LADIES  igår låg jag och funderade lite på saker jag vill höra era åsikter om.....*Scrapbooking m.m. - Dax att förnya sin prenumeration, för oss första-halvårs prenumeranter...Ska ni göra det? Vad tycker ni om tidningen? Bra/ Dåligt....Vill gärna få iggn en diskussion(konstruktiv) om detta* Craft Robo eller Revulotion?? - Vilken ska jag satsa mina sista slantar på? Om jag förstått det hela rätt, så är Revan "bara" en extrastor QK??Eller.....?* Scrappiz - Sedan nyår tycker jag personligen det tappat lite "kraft" eller vad man ska säga....förstår nån vad ja menar? Håller du med? Disagree?? Utveckla gärna! jag vill fortsätta med prenumerationen men ahr nog inte råd just nu när det gäller CR eller Revan så säger jag ingen av dem, det finns ju andra som tar revans dies OCH alla andra dies åxå från både QK, bossen, CB och sissix
    Jag förstår nog inte riktigt vad du menar Vilken är det som tar alla dies??*förvirrad*

HUr ska du göra då me tidningen? Köpa lösa nummer när du shoppar scrapsaker?
  • scrapparlotta

Claudia:

Ang. tidningen så förnyade jag min prenumeration igår, tycker den är jättebra. Visst, en del kan väl man vara utan, men i sin helhet en jättebra tidning för mig som inte vill köpa dom där scrapptidningarna som är på engelska.

Craft Robo eller Revulotion, ja, jag är inte så jätteinsatt i dessa produkter. Men det lilla jag läst och tittat på dom så skulle ju jag satsa på en craft robo. Men det blir nog bara i mina drömmar jag får en sån.......

Scrappiz, jag är inne där nästan varje dag. Gillar den sidan. Ibland kan det vara lite trög där, man få inte alltid så snabba svar och så. Men jag gillar att kika runt i andras galleri och läser ofta artiklarna där. Så där hänger jag mycket, men jag måste säga att scrapträsket här är myyyycket bättre

• Fnyz

Claudia: cuttlebugen tar allas dies. jag har helt enkelt inte 500kr löst just nu så att jag KAN köpa prenumerationen. så jag vet inte hur jag ska göra.

angående scrappiz så hänger jag där lika mycket som här MEN veckoutmaningarna tilltalar mig inte alls nu pga att man inte har en aning om vad de ska göra med ens LO: de lägger ju bara upp dem på första sidan ibland utan att detär någon som vunnit något så det är liksom inte längre en Ära att ligga på första sidan. och tävlingarna dog ju ut där å då startades ju alltomscrap så där kikar jag åxå dagligen.

vet t.ex. att hobbyhuset la ju alltid upp sina tävlingar på scrappiz för å det gör hon itne nu, hon har dem på sit eget forum och i sin blogg plus på allt om scrap å hon fick ändå in massa bidrag.

• scrapparlotta

Själv låg jag och funderade på en sak i natt. Igår kväll när Fnyz talade om sitt scrapparrum hon ska få nu, så skrev jag att när barnen här här utflyttade om si så där 18 år och deras rum blir lediga, då ska jag göra ett scrapprum åxå. Men, så tänkte jag inatt, 18 år......kommmer jag fortfarande att scrappa då?? Vad tror ni, är detta en hobby som ni kommer att hålla på med i jääääättemånga år? Kommer den att vara populär även om 18 år? Och vad ska man scrappa om då? Visst, man kan ta kort på sin 18 åriga tonårsdotter, men det blir inte samma sak som nu när dom är riktigt små.

Vad tror ni?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket