• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    kikkan skrev 2007-02-28 13:42:27 följande:
    Själv låg jag och funderade på en sak i natt. Igår kväll när Fnyz talade om sitt scrapparrum hon ska få nu, så skrev jag att när barnen här här utflyttade om si så där 18 år och deras rum blir lediga, då ska jag göra ett scrapprum åxå. Men, så tänkte jag inatt, 18 år......kommmer jag fortfarande att scrappa då?? Vad tror ni, är detta en hobby som ni kommer att hålla på med i jääääättemånga år? Kommer den att vara populär även om 18 år? Och vad ska man scrappa om då? Visst, man kan ta kort på sin 18 åriga tonårsdotter, men det blir inte samma sak som nu när dom är riktigt små. Vad tror ni?
    JennyB som är DT tillsammans med mig scrappar ju åt både SWE och hobbyhuset och hon har ju barn som är tonåringar och inga småbarn och endel scrappar ju bara djur elelr så. alla har ju inte småbarn, det är bara en vanlig inkörsport så ajg tror att man kommer fårtsätta. hobbyn har ju funnits länge i USA men den kan ju förändras fram och tillbaka.
  • scrapparlotta

Fnyz:

Jo självklart så behöver man ju inte ha småbarn för att man ska scrappa. Man kan ju scrappa om vad som helst, det var bara en liten tanke jag hade

• Örnen76
    MiaB72 skrev 2007-02-28 11:31:31 följande:
    NyfikenÖrn: Jag har allt varit inne och kollat er tråd tidigare men sett att ni ofta träffas dagtid på vardagar och då kan jag inte för om jag har min lilla huligan med mig så får jag absolut inget gjort men ni kanske träffas helger eller kvällar också?
    Vi träffas oftast på dagtid, eftersom flera av oss är mammalediga. Men till hösten börjar några av oss att jobba/plugga så då hoppas jag (för egen del ) att det kommer bli mer pyssel på helger/kvällar
  • Örnen76

Ang scrappiz, så tycker jag att det är en bra sida. Jag gillar att kolla runt i gallerier och tycker det är bra att man kan lägga in favorit-LOs/kort. Forumet är bra, men känns så stort!!!!
    Ang utmaningarna har jag mest varit med i kortutmaningarna. Jag tycker inte det spelar någon roll om det är omröstning eller inte. Fast, det är klart.... hade det varit omröstning den veckan jag var med i scraputmaningen hade jag ju aldrig hamnat på förstasida Men jag ser det som en ära ändå

• Helenaj

Hej någon som vet en svensk nätaffär där jag kan köpa cuttlebugen? vad ligger priset på?

• pylle

*Scrapbooking m.m. - Dax att förnya sin prenumeration, för oss första-halvårs prenumeranter...Ska ni göra det? Vad tycker ni om tidningen?
    Jag gillar tidningen jätte mycket men vissa nr är ju bättre än andra.
    Jag har nog inte heller råd just nu att förnya mitt medlemskap tråkigt nog.
    Är ju dax för syfestivalen till helgen så kommer lägga en del där den här månaden.

* Craft Robo eller Revulotion?? - Vilken ska jag satsa mina sista slantar på?Flört Om jag förstått det hela rätt, så är Revan "bara" en extrastor QK??Eller.....?
    är så dåligt insatt i dom grejerna så jag säger ingenting.

* Scrappiz - Sedan nyår tycker jag personligen det tappat lite "kraft" eller vad man ska säga....förstår nån vad ja menar? Håller du med? Disagree?? Utveckla gärna!Glad

Jag är in där varje dag är i forumet och laddar upp mina Lo:s där men tycker att det är otroligt stort och lite trist att man väldigt sällan får nå kommentarer på det man laddar upp.
    tycker precis som många andra att veckoutmaningarna har blivit sämre var mycket roligare när det var skisser (kanske beror på att jag älskar att jobba efter skisser).

Jaja det var allt från mig just nu. Skrattande
  • Camasunary

kikkan: Jag tror inte att jag kommer att scrappa om 18 år!! Då kommer jag att segla på de 7 haven istället  Skrattande

Men jag tror fortfarande att scrapbooking kommer att vara populärt och det finns alltid nya foton att scrappa!

• Camasunary

Konstigt det blev här nu då... provar igen..

• Bark

Jag vet att denna fråga har varit uppe många gånger förut, men jag trodde inte jag behövde veta så jag la inte svaret på minnet.

Hur spegelvänder man bokstäver i Word??  Generad

Tacksam för svar.

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Bark

Hittade på scrappiz, så nu kan jag spegelvända.  Skrattande

Mamma till Jasmine & Timmie
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket