• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

vilken jobbig månad detta var. hoppas mars blir bättre.

ohh hoppas att mitt paket kommer idag. sitter här o väntar, o kan inget scrappande göra. trisst. bara göra skisser, o kolla in här på era fina ni gjort. *vill med*

• MiaB72

Då var dubbeln också klar! Känns skönt att ha fått gjort om dopet! Känns som en "måste" LO, men kul. Tack för inspirationen Marajjah!!!

Dop dubbel    Dop sida 1      Dop sida 2

Så himla svårt att få till bra färg på korten! Ser ju vilken skillnad det blivit på båda bilderna trots samma placering när jag tog korten, måste ju ha med bakgrundspappret att göra. Jaja, man ser ju iaf!

• Tjej 83

har med en Dop LO ja måste göra. men min är flicka så ja kan ju inte "sno" din ehhe. men den va väldigt fin.
    måste leta upp någe mer papper o ha. o framkalla ett kort som inte kom med sist.

• malin ulrika

MiaB72,
    vilken söt dubbel om dopet! Fin färgkombination!

• malin ulrika

Jag har lyckats göra en LO på en måndag kväll, för första gången i världshistorien tror jag... Annars är det bara helgerna som gäller. Bilden har legat ett halvår, förra gången försökte jag och försökte jag, nu trillade det dit på en kväll!
    Tyckte jag var enormt "fyndig" med titeln, finns ju ett uttryck "Caught with the hand in the cookie jar"...  Nördiga jag!

cookie.jpg

• MiaB72

malin ulrika: Fyndiga du jättefin var den!! Jag måste köpa lite röda kläder till min son så jag får till en bra LO i rött eller kanske rosa
    Tack förresten - jag gillar blått/turkost och brunt ihop, ser det på många av mina LO:s

• kanskesnart

MiaB & MU, vilka fina lo:s ni lagt upp! Och väldigt fyndig titel som sagt MU

Ska scrappa med syrran i eftermiddag, det ska bli skoj

Lite OT, men usch vilken förfärlig dag, med den hemska bussolyckan Ryser varje gång dom pratar om den på radionGråter

• RebeccaKristine

Hej alla glada scrappare! Jag har en silent setter, fick den i julas, men jag vet inte om jag är trög eller nåt men det blir ALDRIG bra, den har i princip aldrig fungerat. Öljetten fastnar aldrig i pappret, bara lite sådär halvdant.. och det ser inte fint ut! Någon som vet vad felet kan vara? Gör jag fel eller är det fel på själva grejen?

• claudia79

Fina nya LO:s ni lagt upp,tjejer!Glad

kanskesnart skrev 2007-02-27 13:19:10 följande:

MiaB & MU, vilka fina lo:s ni lagt upp! Och väldigt fyndig titel som sagt MUSka scrappa med syrran i eftermiddag, det ska bli skojLite OT, men usch vilken förfärlig dag, med den hemska bussolyckan Ryser varje gång dom pratar om den på radion
    ja fy ja!! Så fruktansvärt & man lider med alla dem som får hemska besked idag!Gråter
    RebeccaKristine skrev 2007-02-27 13:57:31 följande:
    Hej alla glada scrappare! Jag har en silent setter, fick den i julas, men jag vet inte om jag är trög eller nåt men det blir ALDRIG bra, den har i princip aldrig fungerat. Öljetten fastnar aldrig i pappret, bara lite sådär halvdant.. och det ser inte fint ut! Någon som vet vad felet kan vara? Gör jag fel eller är det fel på själva grejen?
    Jag tyckte inte heller den var bra i början, men i mitt fall berodde det på migFlört Man får träna helt enkelt och få in snitsen...Trycka hårdare än vad man tror & använda rätt storlek och sida (den blomaktiga) när man ska trycka dit öljetten på baksidan
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket