• Dr Love

Manlig amning

Är det någon man som provat att amma eller någon som känner någon som provat, hur gick det? Funkar det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-31 10:01:58:
    Den här tråden fick verkligen folk att gå igång! Men jag har fortfarande inte fått svar på om det verkligen funkar.
    En bekant tipsade iofs mig om att Slad Fingers (episod 3) fått det att fungera med nässlor... www.fat-pie.com/salad3.htm

• Svar på tråden Manlig amning
  • ilalila

Jag trodde TS ville veta om någon provat och hur det gick? Inte om det var sjukt eller inte..

• Marlene B

Jaha..oj,.tokigt.., fel tråd då!

• baltasar

Essi73:
    Att man suddar ut könsrollerna, ger alla människor lika rättigheter betyder inte att du och din man skall genomgå någon sorts operation där man flyttar hans könsorgan till dig och tvärtom. I alla fall inte mot er vilja, det går alldeles utmärkt för dig att fortsätta vara kvinna och din man, man.

• baltasar

By the way, hade oxå gärnat stått upp och kissat!

• Essi73

Baltasar nu tänkte jag inte att mänskligheten skulle gå till överdrift och vi alla måste könsoperera oss. Jag tror att du förstår hur jag menar utan att jag behöver dissikera ämnet
    Jag tror dock att vi kan ha lika stora/många/mycket rättigheter utan att man suddar ut gränser och könsroller. Det gäller för oss att _lära oss att respeketra varann för de vi är_ sen är det skit samma om det är en man, kvinna eller transsexuell person.

Ooop väldigt OT och jag måste kila.
    Tack gott folk för en hittills sansad diskussion Må väl

• Catchie80

varför ska allt vara så förbaskat "jämställt" hela tiden? Folk verkar tro att jämstalldhet går ut på att kvinnor och män ska göra exakt samma saker, men det är ju helt fel. Jämställdhet är när alla trivs med som det ser ut.

Lite OT men ändå ett exempel.

Jag lagar för det mesta mat hemma. Jag var hemma med vår son.
    Min man meckar med bilen och byter glödlampor.

I vårt hem är det jämställt. Varför? Jo, för att vi är nöjda med denna ordning. Min man är stark och manlig, då får han göra manlig syssla. Jag är liten och huslig, och gör därför dessa sysslor.
    Min väninna undrade hur jag kunde tolerera sådan hunsning, att jag ska stå vid spisen hela dagarna. Men det är ju inte det. Vi har valt att ha det så.

Vad jag försöker få fram är att mannen och kvinnan är olika skapta. Kvinnan för att föda och amma barn. Mannen för att "arbeta" (ni fattar vad jag menar).

Varför ska då mannen amma? Kvinnan är ju skapt för det, varför inte utnyttja det?

• ilalila

Jag tror ingen här inne har sagt att mannen SKA amma..Det är ju inte ens någon som vet om det egentligen funkar.

• KarJac

Precis, här är väl ingen som försöker tvinga all män att ammaSkrattande. Min sambo skulle bli helt galen om jag ens skulle fråga honom, plus att min amning fungerat utan större problem.

Men jag kan ändå tycka att de som vågar prova är jävligt häftiga och fördomsfria.

Din smurf på Fl
  • Catchie80

Märk inte ord. Ni förstår väl vad jag säger?

Svar på tråden Manlig amning