Essi73 skrev 2007-01-30 11:19:15 följande:
Åter igen, jag kan inte sätta fingret på vad som gör att jag finner det onaturligt. I dagens läge gör jag bara det. Antagligen för att det inte är ngt _jag_ får vara med om vaje dag. Eller för att tanken inte har slagit mig. För att jag inte varit med om det förr.Enkelt och samtidigt svårt att förklara.Men åter igen, skulle det nu bli så att alla i min omgivning gör det, att det till slut är lika naturligt som att... stoppa in ett brev i en brevlåda och inte i ett sopnedkast när det skall postas, då tycker jag också att det är helt naturligt.
Klart att det inte är naturligt. Mamman föder barnet - hormoner utsöndras - mjölk bildas. Det är ju det naturliga!!! Men exemplet som jag skrivit om i inlägg 2 står det om en pappa som ville att sitt barn skulle ammas eftersom han ansåg att det var det bästa. Eftersom de bara fanns två pappor så fanns det ju inte det naturliga förloppet öht. Och visst höjer man på ögonbrynen, men en eloge ska han ju ha

. Pumpa så länge innan och detta för något han verkligen tror på. Det lätta alternativet hade ju varit att köpa ersättning!