brokig skrev 2007-03-01 11:28:50 följande:
Smulan 80: jag tycker det är tråkigt att du uppmanar folk att bryta mot målgruppsönskemålen. Det är ju jättesynd om folk som faktiskt har barn i rätt ålder inte får paket för att folk med äldre barn ljuger ihop att deras barn är i rätt ålder. Jag skulle ju som fattig stundent kunna hitta på ett barn i 6 månaders ålder och hoppas på att få nån typ av barnmat som jag kan äta till middag gratis, men det känns ju fel. Du har dessutom redan fuskat genom att ha två personer i ditt hushåll som buzzadorer, helt emot deras bestämmelser. Fler får ju vara med om färre fuskar.
Men om det går en månad över tiden eller nåt tycker jag inte det spelar nån större roll. Eftersom de ändå uppmanar oss att rekrytera mer folk.
Då är det ju ÄNNU mindre chans för oss alla andra att få vara med på kampanjer om man värvar nya. Så man kan ju se på det på olika sätt.
Bättre att de som är med redan får än att man rekryterar massa nya som man ska "tävla" mot sen typ.
Tycker jag iaf.
Jag har inte 2 personer i samma hushåll. För jag o sambon står inte skrivna på samma adress än. eftersom jag ej gjort adressändring.
Skulle vi stått på samma adress hade vi nog inte fått vara med båda två.
Så teoretiskt sätt är vi ju ej sambo. Eller hur?