• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • little moon
    sweedy skrev 2007-02-01 18:31:44 följande:
    Nu begår jag självmord... Längtar och väntar...
    Är inte det bra onödigt?
  • little moon

Min kille blev jättearg och kastade ett glas i väggen och jag blev skitskraj, vad ska jag nu ta vägen?

- Lämna honom innan han slår dig!
    -Idot till kille du har!

• Nyfiken gul

o alla dessa klassiska trådar där TS beskriver ett ganska knivit problem och är uppriktigt förvirrad , ledsen o vet inte vad hon ska ta sig till o ber om råd o tips...

Men efter ca 4-5 sidor av svar ändrar TS karaktär o går helt mot strömmen.. Majoriteten har svarat en bra o fungerande kompromiss..
    Men TS väljer istället att göra precis tvärtom....

O blir sen skitsur för att tråden fortfarande lever o det svaras i den o blir asförbannad för att mn ifrågasätter hennes val...

En klassisk fråga i detta tema är ju hurvida man ska bjuda in den puckade släkten på 1-årskalaset när dom annars aldrig bryr sig o dessutom är det dåligt med pengar så det blir mcdonalds för dom som åker 987 mil enkel resa(betalar dom förstås också själva) och så blir det en fin tårta o dyrt paket till barnet...

Kompromissen i tråden lyder oftast - enkel fika , kanske knytkalas o låt släkten få lite i magen...

Lösningen? - att Ts väljer att ställa in hela kalaset o bara köpa en varsin bulle till sig , sambon o barnet...

Varför då ens engagera folk på familjeliv när hjälpen inte är uppskattad?

• vildamamma

nyfiken gul: vaffö de? då blir de juh smidigt om personen tänkte till en gång extra innan inlägget =)
    räcker de inte me att hon får ångest att de e för mycke socker i bullen =)

• vildamamma

En klassisk fråga: har någon info om (ex) potatis:
    7 första svaren: här är länk www.potis.se m.m.
    8 svaret www.justfuckingoogleit.com (eller hur de stavas)
    ts: aha tack så möe
    nä orkar inte goggla, trött på de.

varför kan inte folk kolla upp infot om potatisen innan dom frågar å leta lite själv

• Tjollabolla
    Honeydew skrev 2007-02-01 20:29:33 följande:
    Tjollabolla skrev 2007-02-01 20:25:37 följande: Angående folk som ber om råd men inte lyssnar:www.familjeliv.se/Forum-4-2 52/m16948423.html .•:*¨¨*:•.Gravid i v.36.•:*¨¨*:•.Hahaha herregud. Inte lätt. Du försökte iaf!
    Ja, verkligen... Men vad hjälpte det!
    .?:*¨¨*:?.Gravid i v.36.?:*¨¨*:?.
  • Winnertaco
    Tjollabolla skrev 2007-02-01 20:25:37 följande:
    Angående folk som ber om råd men inte lyssnar:www.familjeliv.se/Forum-4-252/m16948423.html.•:*¨¨*:•.Gravid i v.36.•:*¨¨*:•.
    Varför frågar man ens på fl när det gäller sånna saker, varför ringer man inte bara sjukvårdsupplysningen eller förlossningen... "Vill inte oroa sambon", jisses....
    Johanna 061223
  • Gibiesmamma

min son har 39,5 feber, NÄR ska jag ge alvedon??? hon har stora utslag över hela kroppen, vet nån vad det kan va?? ring sjukvårdsupplysningen... skulle aldrig fråga om barnsjukdomar här, tänk om något ger mej felinformation och jag skadar mitt barn, jävligt korkat! tänker inte folk själva eller?

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!