• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • AxelOlivia

Hej igen. Kollar som vanligt på utlandsresor. Hmm. Har sån lust att åka till Grekland. Om man åker i maj är det lagom värme för Axel tror jag och dessutom billigare. Hittade en resa för 11000 för oss alla tre inklusive frukost och tre rätters middag. Har varit där förut och vet att både maten och hotellet är riktigt bra. Så sugen. Någon annan som är peppad att följa? :P

• LadyC

sanna: Huvva inte kul med feber, stackars Axel! Line skickar krya-på-sig-kramar!

Vi har startat "projekt: inte äta på natten", det går över förväntan. Inatt var andra natten utan flaskan och det gick mycket bättre än den första natten. Hon gnydde lite men somnade om när jag la till henne och gungade lite

Grattis i efterskott till Leon och Elias! Line blir 7 mån imorgon och då ska vi på Boel-test. Jag ser mest fram emot vägning och mätningen.

• erikakarlsson

Leon: Elias tackar för gratulationen och grattar tillbakas lite i efterskott

• Kiin

Hejsan allihop!

Har varit lite seg på att skriva på senaste. Vår dator loggar ut från internet helatiden så man blir lite less. Sen har Emma varit så hostig på nätterna. vi for tom till akuten och satt där hela fredagsnatten 1 till 5 på morgonen... emma tyckte att det var hur kul som helst och var väldens friskaste bebis. Nu är hon tillbaka i kraxandet iegn. Läser att axel också är sjuk hoppas det är bättre nu. 

Håller på att förbereda inför dopet nu.... baka baka baka baka! (oj vad stokigt det blir när jag bakar!)

Hoppas alla har det bra där ute. KOmmer att bjuda på fika nästa vecka (det lär bli över en del). 

• Kiin

Eh förresten. Om ni ser att jag snokat omkring på era sidor så har jag kollat in om det finns några nya bilde på era sötnosar...

• erikakarlsson

Hallå!!
    Tror nog att vi alla har varit lite sega på att skriva på slutet Tråkigt att emma och axel är sjuka.. hoppas att det blir friska snart. Är alltid jobbigt att se de små liven hängiga

Kristin: Om du snokade på min sida så lär du bli besviken.. där har det inte hänt nåt på väääldigt länge! Är ingen större datahacker så jag måste ha davids hjälp för att lägga in nya bilder.. inget han prioriterar (konstigt nog!)

• AxelOlivia

Nu är Axel lite piggare. Han hade hög feber hela fredag och lördag och på natten till söndag började han få svårt att äta. Han har ju dessutom sovit dåligt i en vecka på grund av sin hosta så i söndags fick vi åka in på lasarettet. Vi tänkte ju bara att han skulle få någon pencilin och sen åka hem men icket. Hans snabbsänka var för hög och han hade gått ner nästan 400 gram sen förra veckan så vi fick lov att stanna kvar.

Han fick dropp, antibiotika och inhalera med jämna mellanrum så idag på eftermiddagen mådde han bättre så vi fick åka hem. Nu ska han få pencillin i en vecka. Det

Kristin: Om du ska ha fika nästa vecka får du gärna ha det efter tisdag så hinner jag och axel komma hem :) Axel hoppas att Emmas hosta snart försvinner.

Leon och Elias: Grattis i efterskott på sex-månadersdagen.

Line: Grattis på sju-månadersdagen.

På fredag blir Axel också ett halvår. Tänk vad fort tiden går.

• LadyC

Vad skönt att Axel blivit bättre, det är hemskt när de inte mår bra.

hade tänkt bjuda er på fika i veckan men dagarna bara rinner iväg och jag har haft fullt upp men snaaart, jag lovar

• LadyC

här kommer receptsnyltaren
    sanna kan jag få ditt recept på kladdkaksmuffins? mina blir antingen stenhårda eller för kletiga, antar att jag och ugnen inte är bästisar..

tänkte tipsa er om att gå in på Nestles hemsida och beställa en vällingburk gratis, fick min igår och jag är supernöjd! Man behöver bara maila in en streckkod, har ni ingen kan ni få av mig, jag har massvis Man får en annan burk på sempers sida men då måste man skicka in streckkoden.

• AxelOlivia

Jag har inte receptet här, men går det bra att du får det när vi är hemma igen?

Svar på tråden Mamma-ligan