• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • Jompan

Hallooo!

Dopet blev fantastiskt lyckat, Leon var så underbart snäll å söt hela tiden! 
    Fast han var nog i tyngsta laget för prästen (som för övrigt var jättebra, kommer "anlita" henne igen!!) hon fick avbryta sig lite för å få ett nytt tag om honom när det skulle skvättas vatten på huvet, haha
    Sången gick rätt bra också, även fast jag hade gråten i halsen under hela låten..men det är klart man måste få visa sina känslor på sin sons dop
    Blev som väntat också en massa fika kvar, så säg till den som är fikasugen nån dag!
    Jag tittar förbi senare idag hos dig Sanna, ska som sagt bara på bvc innan..och då får vi en färsk rapport om vikt på min dunderklump, hehe..11 kg kanske?
    ses snart!!
  • erikakarlsson

Stooor kram till er allihopa på alla-hjärtansdag!!!
    Från elias och mig!

• LadyC

Tack tack Elias och Erika, kramar till alla från oss också!
    Gick till Östra gymnasiet för att köpa hjärtbakelser, dagen till ära, men de var slut Min plan sprack!

Sen tänkte jag gunga med Line men för andra dagen i rad hann hon somna i vagnen *suck*

Imorgon ska vi till ÖF på Ålidhem, nån mer som tänkt sig dit?

• Jompan

Tack för alla kramar, jag och Leon kramas tillbaks!!

Vi har vart iväg på ålidhems centrum och köpt 2 rosor till Danne m varsitt kort - en från mig och en från Leon! Har överröst Leon med pussar idag, det får räcka som alla hjärtans dag-gåva till honom
    Nu är Dannes föräldrar här och lagar en massa matlådor åt oss, korvstroganoff m ris och veg. lasagne Råååbra att ha i frysen när man inte orkar/har tid att laga mat!!
    Lotta, vi följer gärna med till öf imorrn! Ska vi ses där på stället halv två? Hur och var gungar du med Line?? *nyfiken*!
    Mera kramar!!
  • Kiin

Emma hälsar tillbaka till alla kompisar och mammor med en massa kramar (fast hon är inte så bra på att kramas ännu så det kan hända att hon river och drar i håret istället, men det är ju tanken som räknas)

Vi kommer nog också på ÖF imorgon. Lotta vi kan höras om att slå följe.

Kram på er!

• AxelOlivia

Axel vill också skicka en massa alla hjärtans dag kramar till sina bästa kompisar. :)

Imorgon åker vi till Gällivare. Känns kul att träffa alla där uppe igen. Men jag vet inte hur det blir med datorandet. Pappas dator är på lagning. Men hos mamma finns en dator. Så lite datortid ska jag nog hinna med. :P Sen tycker jag att vi kan hitta på något riktigt roligt när jag är hemma igen. Kanske ska vi planera in en middag tillsammans med alla pappor också? Hade varit kul tycker jag..

• Kiin

Sanna: Ha det bra uppe i norr! Har också tänkt på att det skulle vara kul med ngn slags tillställning. Vi får fundera.

Andra planer för morgondagen... några kompisar ville komma förbi så det blir inget ÖF för oss.

• LadyC

Trist att du inte kunde komma Kristin men det går fler tåg
    och sanna får ha det så mysigt, ses när ni är hemma igen!

johanna, ja vi ses där 13.30 Vi har en gunga på gården men vi kom inte ens så långt + att det var rätt mycket snö där.

• Jompan

GRATTIS på halvårsdagen Elias samt min egen son!!  

Trevlig helg på er allihop, hoppas vi ses nåt nästa vecka!
    BAMSEKRAMAR!!
  • AxelOlivia

Hej aliihopa. Hoppasallt är bra meder. Här uppe har vi en sjuk Axel. Över 39 i feber orkar knappt något. Usch vadjpobbigt det är att  se. Men förhoppningsvis blir han friskare snart. Nuska jag ut och promma med pappa. hoppas allt är bra. kramar

Svar på tråden Mamma-ligan