• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • sara1986

Åldern är bara en siffra...det finns 16-åringar som är barnsliga och så himla omogna, och det finns 16-åringar som mognat till och är äldre i hjärnan.

• äntligen med barn

hannalilla.... varför blir man över huvudtaget med barn...när man inte e klar med skolan?

• hannahlilla

En undran bara, varför vill en så pass mkt äldre kille ha en tjej under 18? Vad säger hans föräldrar, hans kompisar och sånt om det? Det känns väldigt, väldigt konstigt för mig men ingen behöver ju ta illa upp alltså, inget illa menat.

• sockenos

hannalilla:
    han kanske inte visste att hon va 16 precis när dom träffades, och sedan fattade dom tycke för varandra..
    Jag träffade en kille som va underbar när jag va 16, trodde han va 25 som alla andra jag umgicks med och han trodde jag va runt 19-20. När sanningen kom fram visade det sej att han va 31 !
    men det har funkat hur bra som helst, Vi är idag gifta och har en son på 1 år. vänta vårat andra barn till Juli-07. Jag fyller snart 19 och han blir 34 i höst.
    man kanske träffas och börja umgås och kanske får känslor för varandra innan man vet hur gammal den andre är. dte är ju inte dte första man fråga precis, man gör ju en uppskattning bara.. sen är kärlek ingen ålder, utan känslor mellan två människor. låt aldrig åldern stå ivägen för dina käsnlor !
    På min mamma och papa skiljer det 12 år, på mej och min man skiljer det 14 år och min syrra och hennes pojkvän skiljer det 10.. Endel kvinnor är mer mognare, och endel män är omognare så då får man mötas på halva vägen =)

• 1991

Lite väl kanske, men kan säkert funka.
    Jag är 15 och var ute med en som var 18 förut och
    bara det fick mina nära att reagera.
    Hade känts konstigt att vara tillsammans med en på 25..

• Memma87

de kan ju gå om man älskar varan.. de skiljer 15 år melan mig och min man så jag tycker inte de e så faligt..

• rasajj

jag hade en pojkvan nar jag var 16. Han var nastan 26. Da tyckte jag att det var helt ok, jag var ju kar. Idag ar jag mer tveksam.. Undrar lite liksom.. Han ar en bra man, inte sa.. Men anda... Lite konstigt kanns det..

Skulle inte bli glad om min dotter kom hem vid 16 med en 26 aring..

• hannahlilla

sockenos, härligt för er :) Ja, det är klart att det säkert funkar bra för många och jag tänkte också på att man kanske inte visste om varandras ålder från början.

• Sofia1984

Åldern är bara en siffra.
    När jag va 16år träffade jag min kille som va 24år, så det är ju rätt nära.
    Fick många dumma kommentarer om åldersskillnaden, men tji fick alla. Till sommaren har vi varit tillsammans i 7år.

/Sofia, Filip 031120 och Elias 060503
Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....