Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Nu har jag pratat med försäkringsbolaget och nu får jag bara vänta på att alla papper kommer hem så jag kan fylla i och rita upp vad som hände.
    Hoppas bara att den andra killen i bilen gör klart sitt lika fort som jag så kan vi få saken ur världen och bilen fixad.

*** med bebis i magen, v 36***
  • Emmajohanna

Morrn morrn !

En mycket bättre start på dagen idag.
    Gårdagen var HEMSK för att uttrycka mig milt men idag så är det hopp om livet igen.

Har haft en STORT problem som jag inte kunnat lösa påjobbet, men inatt drömde jag om en kille som sa att jag borde ta ut en annan slags lista ur mitt bokföringsprogram och när jag vaknade så visste jag direkt hur problemet skulle lösas. Så jag var tvungen att gå upp och åka till jobbet tidigt tidigt, så nu har jag löst problemet och jag mår TOPPEN !!!
    Nu är det bara bilhistorien kvar... *pust*
    M tycker att jag stressar för mycket och det gör jag nog för jag är helt risig i kistan, men jag hoppas bara att detta med bilen löser sig så kan jag slappna av sen.

Tänk att en dröm kan hjälpa en...

Nog om mitt ego....

Vad kul att bebis fixerat sig Mandel !!!! Toppen. Nu kan ju bebis komma när som helst... Jag sa ju att du kommer att få först ändå... Tänk, snart har du bebis i din famn.
    Haha, klart bebis har fossingar, men jag förstår dig, jag känner inte heller dom... Känner bara vassa armbågar.

Och vad bra grejer du hittade på Gekås Lepa ! Ska ju dit nästa fredag, men ska heller inte ha så mycket saker, men det är ju alltid kul att åka dit.. Plus att blivande mormor ska med så kanske slipper jag betala.

Jösses vad långt det blev, hoppas jag inte tröttade ut er...

• Emmajohanna
    tack vännen.
    Ja, jag ska inte tänka på bilen mer, det är ju som det är, går inte att få ogjort...
    Finns ju värre saker att oroa sig för.
    Har även hört att när man får barn så struntar man i småsaker och strunt... Det viktigaste i livet är ens barn, inte jobb etc.... SÅ vill jag ha det.

Har inte haft någon dröm tidigare som hjälpt mig i det "vakna livet" Så jag blev glatt överraskad.

Hur mår du idag då gumman ?
    Ska du göra nått mysigt idag ? Här skiner solen men det är inte så varmt.
    Köpa påskägg kanske ? Jag ska köpa till min systers barn idag tror jag. Lägger nog i en liten slant också. Det gillar dom.
  • Emmajohanna

Dödsångesten hoppas jag att jag slipper...
    Men nog kommer det bli helt galet i början..

Men.... Har du inte träffat dom sen förra julen ? Inte 2005 va ?
    Vart bor dom ? Och dina syskon ?
    Jag hade aldrig klarat av att ha mamma och pappa så långt borta. *mes*
    Ni är starka som klarar av det..

Vi ska greja lite hemma, har lite att röja på utsidan och tänkte väl göra det innan bebis kommer. ta fram utemöblerna etc.. 
    Sen blir det väl ett och annat ägg som skaätas och några besök hos vänner.. Så nog kommer helgen att gå...

• Emmajohanna

å jösses vad långt borta ni bor från varandra. Men som du säger. Man bildar sig sin egna familj och får nya vänner etc. Så visst klarar man sig... 
    Och vad bra att du har vänner hemifrån som också flyttat dit ni bor nu.
    Har vänner som flyttat från Umeå hit till Göteborg och dom säger att dom inte heller skulle flytta tillbaka "hem". Så dom stannar nog för alltid här i stan nu.

Ja, jag såg på vädret att det skulle snöa uppåt landet... Trist ! Men vi får hoppas att det är sista vändan, och att våren kommer på allvar sen. 
    Hu rmånga dagar har du kvar nu ? 26 ? 
    Det är ju runt hörnet bara gumman !

• Emmajohanna

23 dagar !!!!!!!!!!!!!!! Nu kommer bebisen snart !!! hihihiihih.
    Jesus... 23 dagar är ju f-n ingenting egentligen.
    Förstår din stress..

Jag har 31 dagar... Fast enligt mina egna beräkningar så har jag bara 20 dagar kvar. max....

Du.... Hittade du det där nagellacket som vi pratade om för ett tag sen ?
    Mina naglar har blivit helt grymma efter att jag använt det... OPI hette det.

• Emmajohanna

men guuud vilka söta uttrar ! När dom kom ifrån varandra men sen tar tag i tassen igen...Såååå sött så man dör ju !!!!

Har inte tänkt ha med mig musik på förlossningen. Nöjer mig nog med radion... Såg att dom bara hade en bandspelare i det rummet vi var inne på på besöket, och vem har kasettband nu för tiden ?? Inte vi iaf.

Men du har ju varit så duktig tidigare Mandel så inte ska du känna att du måste greja mer nu ? Du har ju sytt en massa fina saker... Som jag hoppas få se snart..
    Men packa bb-väskan kan du ju göra... Det är KUL !

• Emmajohanna

God morgon Tess.

• Emmajohanna

Och god morgon Lepa.
    Åh vad ni städar och donar.  Det ska jag med göra när jag är ledig sen. Måste ju vara fint hemma sen när man kommer hem med nya familjemedlemmen.

Klart att du också får tidigare Tess. Det får du med Lepa.
    För inte orkar vi vänta så mycket längre på bebisarna ?

Ja, skönt att drömmen hjälpte mig... Trodde faktiskt att jag skulle behövas läggas in på psyket ett tag igår.. Kunde inte fatta vad jag hade gjort för fel.... Men nu så är det löst. Skönt !

• Emmajohanna

Det låter så härligt att vara hemma och promenera, dricka kaffe och så... Men kanske inte så kul när ni är har ont i era ryggar.
    Men nu är det ju inte så långt kvar som sagt så jag hoppas av hela mitt hjärta att det onda i ryggarna försvinner när bebisarna tittat ut.

Känner ni inte hur det liksom ilar till där nere ibland ? Det är en märklig känsla tycker jag. Bebisens huvud som kommer åt nerverna har jag läst.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3