Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Tillbaks från tandläkaren och INGA hål !!!! Man blir lika glad varje gång...
    Hatar verkligen tandläkaren, men medans jag låg där och pinades så tänkte jag för mig själv att det inte är NÅNTING jämfört med att föda barn. Så jag andades lugnt och blev stolt över mig själv...

Besöken lär falla tätt sen när bebis kommit. Undra om man verkligen orkar ( läs vill ) ha besök dom första dagarna ? Man har ju hört talas om den där 3-dagars gråten.... Den lär vara hemsk..

Hej Lepa. Gött med en lugn morgon. Jobbigt med handen. Men det kanske är lika bra att du får en skena, det kan ju iaf inte bli värre... Meckigt att ringa och få tid.. Jag vet...
    Jag har på båda händerna, kan inte säga att det hjälper, men värre blir det iaf inte.

*** med bebis i magen, v 38***
  • Emmajohanna

Ja, det var bra tips Tess..
    Har ju bakat bullar och kaffe kan dom ju sätta på själva... Smart.

Hungrig !!!!!!!!! Är sugen på pasta med lax och räkor... Och ett glas rött.
    Vad ska ni äta till lunch idag ?

• Emmajohanna

Här blev det nån burito med köttfärs. Helt ok.
    Håller med dig om att det är skit trist att laga mat till sig själv. Blir lätt en smörgås... Inte så bra kanske....

Ska jobba fram till 14 idag, sen blir det handling och hem och baka lite tror jag.

Nya avsnitt av Ugly Betty ikväll såg jag...Men jag vet inte om jag orkar se det.. Har tröttnat på tv:n känns det som.
    Går hellre hemma och viker bebiskläder.

• Emmajohanna

Skönt att vila en stund Lepa. Ska också göra det sen när jag bakat klart.
    Glöm inte tabletten sen då.

Matlust har jag allt. Bara brist på fantasi...

• Emmajohanna

God morgon !

Hur mår ni idag ? Sovit gott ?
    Vaknar ni på natten och kissar lika ofta nu förresten ?
    Inte jag, har inte kissat på flera nätter nu... Skumt.

Fick ni gjort nått kul igår ?
    Jag bakade och gjorde köttbullar... Sen lite vila på soffan, ett bad och bums i säng.

En fråga.... Hur är det med sexet ?
    M vill inte ha det alls nu... Blir lite ledsen faktiskt, men jag måste förstå honom och ja.... en färdknäpp blir det väl inte tal om...

• Emmajohanna

Vad gulligt av din mamma att skicka en liten babybox till er.
    Då har du lite att pyssla med idag med skötbord och så... .Mysigt...
    Har ni köpt blöjor förresten ? Inte vi, men jag var näääära att köpa ett paket igår, men hejdade mig... Vet inte varför dock.

Vad härligt att magen sjunkit !!!! Ett steg i rätt riktning...
    Du ska se Mandel att din bebis kommer snart... I april tror jag iaf...
    Grattis till 10-dagars dagen...

Ang. sexet och myset så förstår jag exakt vad du menar men saken är den att jag orkar inte vara den som "tjatar" och ta initiativet varje gång...
    Nu kan jag dock klara mig utan, sköter mig själv om man säger så...  Generad 

Idag är det jobb till 12, sen vet jag faktiskt inte... En sväng till tippen med lite skit kanske...

• Emmajohanna

Klart att jag kommer och hämtar lite grejer hos dig när jag ändå ska dit...
    Är väl hos dig vid 12,15 ca...

Vad köpte ni för blöjor ?
    Själv har jag haft en egen liten undersökning hos mina vänner som har barn och Libero leder med 5-1 mot Pampers.
    Men en tjej sa att även dom billigare blöjorna funkar kalasbra på dagen då man ändå ska byta blöja ofta... Men jag vet inte...
    Faller nog i fällan och köper Libero tillslut ändå...

Åh din lyckost där !!! Ensiffrigt för dig imorgon !!! *avis*
    Hur ska du fira detta ? I början firade vi ju hela tiden...

• Emmajohanna

Morrn Tess
    Sovit gott ?

Åh, nu måste jag nog köpa blöjor idag... Spralligt. Vad köpte du för några ?

Kan inte alls uttala mig om den stora magen under sexet eftersom jag inte haft sex på lääääänge, men jag kan tänka mig att den är i vägen och att man inte känner sig så sexig och smidig som innan...

Men har ni inte kollat på ett sånt som går att fälla upp mot badkarsväggen ? Björne nånting ? fast det kanske blir meckigt ändå ?

• Emmajohanna

Jag har 17 dagar kvar ju !!!!!!!!! Det är iaf 7 dagar för länge enligt mig...
    Hoppas att bebis lyssnar på sin mamma när hon säger att hyerstiden är på väg ut...

Åh ja.... Klart du ska fira med att föda imorgon Mandel !!!! Kör på bara..

Min tanke är lite att när vi är på UL imorgon så kommer dom se att vi måste sättas igång... Vet inte varför jag har den känslan, men jag hoppas den stämmer... eller inte,....

Jaså, Pampers leder hos er säger du. Ja, man får nog testa sig fram.. Alla är ju olika...

• Emmajohanna

Nedräkningen är smart... En dag i taget så går det nog fort...
    Fast jag tycker iofs att dagarna går hyfsat fort ändå... Kan vara att jag fortfarande jobbar...?

Har inte hört om dom blöjorna Tess. Är för insnöad på Libero och Pampers tror jag,.
    Du får säga till hur dom är sen då, kanske kan vara värt att testa.....

Sniglar-skötbordet då ? Billigt och bra men det är ju att det står på golvet iofs..
    Eller en byrå som har skötbord uppepå ?

Måste iväg till posten... Snart tillbaks, annars så hörs vi senare...

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3