Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Inte så mycket att göra på jobbet faktiskt. Hinner med det jag ska göra iaf. Ingen stress. Och det känns skönt.

Åh, du har ju lite kvar att köpa Lepa. Mysigt. Nu när man är klar med inköpen så går man ju bara hemma och grejar med dom. Viker lite här, plockar lite där.

*** med bebis i magen, v 38***
  • Emmajohanna

*hämta mig med*

• Emmajohanna

Njuuuuuut tjejer.... Snart är det slut på vilandet...

Hej å hå vad tiden rinner iväg idag... Bara en timme kvar på jobbet.
    Ska och hälsa på en 4 veckors bebis idag. Mysigt !

Vad ska äta för gott ikväll ? Behöver lite inspiration..

• Emmajohanna

mmm, grill är inte fel... Men det ska vi ha imorgon tror jag.
    Är lite inne på tacos om jag inte kommer på nått bättre. Det är inte fel det heller.

Får jobba på lite här nu då... 40 minuter kvar..

Hörs i helgen tjejer,
    kramis

• Emmajohanna

Tjena tjejer !

Vilka fina saker, Tess & Lepa.
    Och vad snällt av din pappa att du fick dina inköp av honom Tess. Det är ju alltid välkommet.
    Stackars dig som har så ont gumman. Hoppas det är lite bättre idag.

Klart bebis kommer tycka att det är mysigt i den fina vagnen Lepa. Och med dom fina lakanen... Jättefint !!!

Hur är det med tarmen Mandel ? Tömd och klar ?

Jag har också hört att kroppen försöker tömma ut innan det är dags.. Igår var jag på toa säkert 3-4 ggr och trodde att NU är det väl dags.. Men icke.. Man inbillar sig mycket nu.

Har helgen varit bra för er förresten ?

Vi har haft en lugn och skön helg med kinamat i fredags, pizza igår och idag ska vi snika till oss söndagsmiddag hos mina föräldrar tror jag.

F.ö. så regnar det här idag. trist.. Men det är ju bättre det kommer nu än när bebis är här.. Då vill vi ju vara ute i det fina vädret.

kramis

*** med bebis i magen, v 39***
  • Emmajohanna

Guten morgen !

Eller va faaaan. Inte är det en god morgon här inte.
    Måste spy lite galla bara....
    Bil-fan har efter att jag blev påkörd inte velat starta, utan man har fått sparka igång skiten. Tar ca 20 minuter....
    Imorse skulle den lämnas in... den startar inte förren efter 30 minuter, skulle eg. till BM vilket jag inte hann, körde till verkstaden... Lämnade in bilj%&&%/#(. Och givetvis så säger dom att detta nog inte beror på krocken.
    Så där åker man på felsökning på 900 och sen blir det ju mer antar jag... TRÖTTSAMT.
    Sen blir bilen inte klar förrän v 19..... 
    Och så måste vi byta avgassystem på M:s bil.... Jösses.... Snart lägger dom in mig...

Såååå.  Nu är jag klar. Inga kommentarer nödvändiga...

Hur mår ni andra idag ? Några mer känningar ? Det är nära nu...

Lycka till hos BM idag Tess.
    Gött med pizza idag med... Den är alltid lite godare dagen efter tycker jag.

Hoppas det går bra hos sjukgymnasten Mandel. Några nålar idag kanske ?

Har du fått sova något inatt Lepa ?

• Emmajohanna

Vilken tur att din sambo verkar ha lite koll på bilar och sånt. M är heeeeelt lost vad det kommer till det. Tror också att det är något så enkelt att nån grej ramlat loss.. Men när man inte vet vart man ska kolla så blir det genast svårt.
    Skicka hit din sambo så kanske det löser sig på 2 röda.

Åhhh, fullmåne den 2:e... Ja, alla teorier är välkomna så jag håller tummarna för att det sätter igång för dig och oss andra då.
    Tänk om vi alla skulle få samtidigt.... Hur stora är oddsen tror ni ?

Jag skulle bara lämna urinprov och ta BT så jag åker dit efter jobbet istället. Eller åker.. Jag tar spårvagnen....

• Emmajohanna
    Flåt att jag skrattar, men det verkar vara något dåligt omen över allas våra bilar för tillfället ju... Vem vill spela oss såna spratt nu när vi ska ha bebis ???
    Man blir ju så j-a förbannad liksom.... Bilar och datorer ska bara funka..
    Hoppas era sladdar inte hoppar ur igen nu då Mandel.... Är det airbagen på pass.sidan ?
    Nä, ingen garanti på bilen. Det är en 04 så vi får glatt betala.

Låter härligt med massa nålar.... Not. Ska du ta akupunktur då på förlossningen kanske ?
    Det är ju jättebra att dom följer upp även efter förlossningen.
  • Emmajohanna

Whiskeypinne ??? Är helt väck... Ska du dricka whiskey på förlossningen.
    Jag ska isåfall ha rödvin.......

Ja, man blir less som fan när det krånglar... Det kostar ju skjortan för minsta lilla. Man skulle blivit egen företagare i verkstadsbranchen... Massa pengar ju. Eller tandläkare...

Jag har beställt tid hos Fortuna, ikväll kl. 19. Ska du med ?

• Emmajohanna

En nål i huvudet ??? Jösses... Det slipper jag helst...  
    Men jag följer gärna med dig i Gudruns spår så ett glas skumpa kanske ska intas i helgen då. Har ett par flaskor hemma, varav den ena ska vi öppna när vi kommit hem från BB. Det har M lovat mig...

Jag rökte ju (tyvärr) på heltid innan jag blev gravid och jag längtar sååååå efter den där ciggen med det där glaset rödvin. Det liksom spritter i kroppen.

Ja, den där lightfyllan är inte fel... Ett par glas så man blir sådär mjuk i kroppen liksom. Det längtar jag efter.

*** 12 dagar kvar***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3