• L2K

BF Juli-07 Nr3

Gomorron gomiddag!

Pusselbiten - massor med kramar till dig! Vad jobbigt ni måste ha det just nu!

Vad massor med gottis ni åt och bakade igår! Vi bakade sockerkakstårta i söndags = sockerkaka med grädde och jordgubbar till. Ungarna tyckte det va jättekul att baka.

Här blir det några lugna dagar. Har Sebastian hemma med öroninflammation. Fast peppar, peppar har han knappt haft ont hittills. Det är nästan så vi missade det helt och hållet.
    Själv har jag en helt okej period med lite snällare fogar... Hoppas det håller i sig för imorn kväll ska jag och sambon på bio utan barn. Har vi inte gjort på år och dar... Glad

Mjukis82 - Visst är det gott med pannkisar!!! Vi äter det i nån form nästan en gång i veckan. Får ungarna välja ska det vara plättisar och ska sambon välja ska det vara i ugnen med fläsk.  Skrattande 
    Har nog inte nån direkt noja däremot har jag inte kunnat äta lax eller kycklingfilé sen jag blev gravid. Det bara vänder sig i magen på mig om det hamnar på tallriken. Lustigt för jag kan äta kyckling i andra former.

gbs - bara hört talas om, mest på fl. Aldrig hos BM.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Mjukis82 - lite hårtussar kan du väl bjuda på, så länge dom inte hamnar i pannkisarna.

Vickyb - Vad skönt att det verkar ordna upp sig! Och klart du får rensa luften här!!!

Nån som har nåt smaskigt middagsförslag som inte består av korv eller köttbullar/köttfärs?
  • L2K
    vickyb - det första var det -varning på. . Det andra skulle kunna gå... Lite jobbigt att fundera mat med gravidmage som inte vill som jag vill jämt.
  • L2K
    Mjukis82 - det var ju smart gjort!

Och maten lät god, problemet är bara att vår ica är så jäkla dålig och dyra på kött. Så trist!!! Och iom att jag har sjukt barn kan jag ju inte bara åka iväg.

Lutar åt att det blir pannkisar med sylt till ungarna och räkor, rom å gräddfil till oss.
  • L2K
    Vickyb- jag skulle ha tagit en röd vagn oavsett om det är en tjej eller kille!!! Du får väl ha mycket mörka filtar å en bilmobil i den.

Här blir det en blå vagn även om det blir en tjej!
  • L2K
    Vickyb - vi har en fin blå vagn med blåa pingviner som har passat otroligt bra till killarna men jag kan tänka mig att det bara behövs en rosa filt och nån söt liten rosa nalle eller så för att göra den flickig.

Måste ju vara likadant med en röd vagn för en kille. Nånting grabbigt på suffletten och en mörkare filt.
    Sen klär man ju dom oftast efter kön när dom är så små med ju....
  • L2K
    teenpregnancy - vad gäller borgerlig vigsel så har jag inget bra svar... Om jag va du skulle jag snabbt beställa hem papperna på hindersprövning och skicka in dom.
    Sen kan du ju bara ringa runt till kyrkorna närmast dig och höra när det är ledigt!
    Här har det inte varit problem att hitta tid iaf. Och vi har bokat om ett otal gånger nu... Gråter 

Vi har också pratat fram och tillbaka om hur vi ska göra med vigsel. Från början var det bokat den 2/6 i år och klänningen är inköpt. Men eftersom jag inte vill byta klänning så har vi skjutit på det. Fast ibland kan jag känna att jag skulle vilja skippa det bröllop vi hade tänkt oss och ringa prästen och säga att vi kommer nästa vecka bara jag äntligen får gifta mig med min underbara sambo!!!!!
    Men samtidigt så vill jag få med hela biten... Svårt val....
  • L2K
    Calylite - hur är det med det, får man verkligen gifta sig flera gånger? För vi vill inte gifta oss borgerligt utan kyrkligt!

Apropå föräldrarutbildning så hoppas jag få svar på torsdag om vad som gäller. Vet ju inte om vi får det när det är tredje gången. Fast jag vill. Här har vi fyra tillfällen på två timmar med en helt underbar manlig BM. Han är jätterolig och har oftast alltid bra svar på frågorna.
  • L2K
    Åhhhh!!!!!!!! Jag vill också gifta mig nu!!!!!!!!

Skrattande
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3