Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Känner igen det där mammab. Jag kommer inte heller visa mig utanför tomten om jag svullnar igen totalt. Får väl sitta med fötterna högt eller ha dem i en balja med kallt vatten. Och i så fall ska jag putsa fönster och annat som kan sätta igång mig någon vecka för tidigt. Gick bara över tiden med fyra dagar sist så jag hoppas jag inte går över tiden mer den här gången men det kan man ju aldrig veta tyvärr.

• Hallonfot

Ha ha, hur gör man det? Några tips?
    Alva kom ju ut ganska snabbt så jag är nog mest orolig att jag inte ska hinna in den här gången. Kommer inte åka några längre sträckor från förlossningen i juli (är inte beräknad förräns 20/7). Tar inga chanser. Sen kommer det väl ta jättelång tid den här gången istället bara för att jag nojjar mig för att det ska gå för fort.

• Hallonfot

Nu slutar jag för dagen och vårt modem hemma är så kass så vi ses imorgon istället. Ska njuta lite av sommarvärmen.

• Hallonfot

Måste bara berätta. En kompis fick barn i onsdags (andra barnet). Vattnet gick kl 03.30 och de ringde in. Förlossningen sa att de fick komma in om de ville men behövde inte jäkta eftersom hon inte hade några värkar. De ringde barnvakt och åkte sen. Vi har cirka 40 minuter till närmsta förlossning. Värkarna började när de var halvvägs framme och den lille pojken är född kl 06.30. Hon sprack ingenting utan hade den ultimata drömförlossningen trots att det gick fort. Enda chocken var att det var en pojk för hon var själv, tillsammans med alla andra, bombsäker på att det var en tös den här gången (har en pojk sen förut).

• Hallonfot

Jeppa: Stackare. Jag har bara känt att jag svullnat lite nu när det varit varmt och jag varit uppe och gått eller stått väldigt mycket. Men inte så jag inte kan ha mina vanliga skor. Skönt nu i och för sig att man kan ha sköna ballerinaskor för de sitter ju knappt åt någonstans. Sover du med fötterna lite högre upp? Vore jag du skulle jag dessutom ha stödstrumpor hemma så fort jag inte var ute eller skulle träffa någon.
    Lider med dig men har inga fler direkta tips. Tror att de flesta av oss kommer att svullna ju närmare sommaren vi kommer. Jag har redan gått upp 11 kg så jag räknar kallt med att binda nästan lika mycket till i vätska sen tyvärr.

• Hallonfot

Jag äter också nyttigt, har inga laster men går ändå upp i vikt. Himla orättvist. Är som en magnet vad gäller kalorier när jag är gravid. Får väl också erkänna att jag inte rör på mig så mycket som man borde men dels får jag ont om jag är ute och går för mycket och dels hinner jag inte. Jobbar heltid och har en 3-åring hemma som jag gärna vill träffa innan hon går och lägger sig. Borde i och för sig kunna röra lite på mig när hon somnat. *funderar och bestämmer mig för att "mitt nya motionsrika liv" ska börja nu*

• Hallonfot

Hmmm, min bebis är ju väldigt aktiv vilket borde betyda att den bränner kalorier. Räknas det som motion?

• Hallonfot

JoNaLi: Varför känner du dig osynlig? Har jag missat något? *letar i sidorna bakåt i tråden*

• Hallonfot

Tror att vi alla känner oss osynliga ibland. Såg ditt inlägg JoNaLi att ditt hb gått ner. Det kan ju göra att man känner sig lite vissen också. Hoppas du snart känner dig piggare och gladare. *kramar om*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3