• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • SannaKaarina

håller med halvblod :( hoppas eran dag vänder snart :(

här är det 18,5 grader varmt solen skiner dörren står uppe hundarna springer ut och in . vi ska först in till luleå då min pojkvän spelar fobollsmatch och tror min bolltokiga systerson gärna vill se det. sen ska vi kanske ut till en ö och låta min och min mors hundar busa med två schäfervalpar från samma kennel i charlottenberg. det är mammas tiks syskon :) ganska härligt här uppe i norr. 140 mil från kenneln . jag njuter så av dagen redan:D

tiden börjar rinna ut.

• Milla med killar

Godmorgon tjejer!

En stor

Både till Sol och Beckah som har det jobbigt nu.

I natt har jag sovit bra faktiskt men inte kännt lillen alls och fick gå upp nu och dricka vatten, kaffe och buffa då vaknade han äntligen. Blir superorolig då:-O

• Mjukis82
    Godmorgon!

En jättekram till både Beckah och sol! *kraaaaaaam* Tycker så synd om er båda två!

Halvblod: Va trevligt! Men vi har ju sagt att vi ska ses på BB! Synd att du inte fick ett datum bara, hehe!

Idag är det strålande väder här... vet dock inte vad jag ska göra idag. Sambon är iväg o spelar tävling och har tagit bilen, och jag kommer typ ingenstanns. Får väl sitta o uggla i trädgården eller ngt.
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • zandrisen

Godmorgon tjejer och magar!
    Somnade grymt sent i natt, vid halv 4 var jag upp och kissade och sa åt mig själv "skärp dig snu, nu är det snart helt ljust ute!"... Dröjde änså en stund innan jag somnade, och nu sitter jag alltså här, vaknade och var hungrig...Skrikandes Vi ska på fikadejt idag med en annan småbarnsfamilj, så jag hinner inte riktigt somna om, kommer att bli en låååång dag...

Beckah, är ledsen för din skull med tanke på förhållandet, men skönt att du kommit till klarhet med hur du vill göra. Massor med kramar!

Solstraalen, oj oj oj oj... Låter verkligen inte roligt!!! Förstår att all din ork går till att i huvudtaget överleva, ska hålla tummar och tår för att du ska få all hjälp du tänkas kan få! Styrkekramar i massor!

Halvblod, haha, vilken frän dröm! Hade mycket gärna legat på samma BB som ni andra, tänk va härligt att känna alla på avdelningen! Blir spännande att se om alla får barn i den orgdning som du drömt, det vore ju skitfränt!

Sanna Kaarina, låter som ni dragit vinstlotten i väderlotteriet fördagen... Här är det visserligen ganska varmt (20 grader) men det blåser som fasen och himmlen är stålgrå. Hoppas du får en ljuvlig dag!

Milla, Godmorgon på dig också...

• zandrisen
    Mjukis, morning morning! Så du är golfänka för dagen... Förstår mig heller inte på det där med golf, känner flera som spelar, och dom är också sådär överhurtiga och kliver upp i ottan för att åka på olika tävlingar... *skakar på huvet*
  • little baby

Godmorgon allihopa...

Här skiner solen oxå ¨så glad man blir. Även fast man vakna lite missnöjd. Ush måste bara få gnälla lite har inte gjort det på ett tag, har inte varit här inne heller så mycket. Vill liksom ta en "paus" från graviditeten, men det går inte så bra....

Jag är så otroligt trött på magen den är stor tung, jobbig i vägen ush vill verkligen inte mer nu. Känner att för varje dag som går som blir man mer och mer irriterad och ledsen, arg frustrerad och deppig över situationen. Så många känslor. Och Nä det är inte roligt och mysigt längre när bebis sparkar och har sig...skäms så oerhört att säga detta med tanke på alla som försöker bli gravida och inte lyckas med det, och här sitter jag och gnäller.
    Men jag får försöka bita ihop dom sista veckorna och försöka se det positivt! Att snart kommer vår underbara lilla bebis som är såå efterlängtad!

Idag blir det kalas Skrattande min systerson fyller 5 år! Ska bli mysigt att samla hela släkten och fira den lilla busungen

Oj vad långt det blev, sorry

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Mjukis82
    zandrisen: Nä, jag förstår verkligen inte heller! Magnus gick upp 06.15 idag, en söndag liksom - för att spela golf!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • SannaKaarina

:) mörkt på natten? vad är det? här är det bara ljust nästan hela dygnet. var vaken nästan hela natten och ja det var ljust varje gång jag tittade ut :) så skönt fast jag tycker om att det är ljust

• zandrisen
    Sanna, minns hur det är däruppe, bodde mina första år i Malbmberget utanför Gällivare, och har släkten kvar däroppe... Fast jag saknar det inte, måste jag får lov att säga. Kanske ljuset på sommaren, men skulle bli tossig av den låååånga vintern!
  • mrsbygg
    Halvblod skrev 2007-05-20 07:21:22 följande:
     Oj...denna morgonen var inte lika munter som gårdagen. Men varje dag är en ny dag på alla sätt. Hoppas ni mår bättre snart vare sig det är huvudet, hjärtat eller kroppen som gör ont!  Själv har jag en underbar morgon...solen skiner och fåglarna kvittrar utanför mitt sovrumsfönster. Vill bara ut och gå en lång runda redan nu...får väl se hur det blir med den saken...heheheheInatt drömde jag att det var dax för min bebis att komma...tyvärr fick jag aldrig se hur den såg ut och jag fick inget datum som tbmh fick igår...däremot var det en han i hela drömmen. I drömmen fanns även ett helt gäng med andra tjejer som oxå hade fått eller var på väg att på bebisar...NI!!! Jag kommer tyvärr inte ihåg jättemycket detaljer om vilka som fick vad och så men jag vet iag att följande var med: Mjukis (låg sidan om mig på BB), Zandisen (hade fått innan mig), Tbmh (hade oxå fått innan mig), Zelda (kommer ej ihåg detaljer), Vicki (kommer ej ihåg detaljer) och mammab (låg tvångsinlagd och fastbunden eftersom som inte höll sig stilla fastän läkarna sagt till henne). Sen var det en hel massa andra tjejer oxå...förmodligen en hel del av er andra men detta var inget jag såg så klart tyvärr...
    hahaha rolig dröm..jobbigt å va bunden dock