• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod

Åhhh...cola light är allt jag behöver nu för tiden...sååå gott med is i och mycket kolsyra. Tog tom på mig regnkläder häromkvällen och knallade ut i ösregnet bara för att få cola.

Idag har jag varit "jätteduktig"...hunden fick en långrunda på över 1timme...jag har diskat undan ALL disk (var en del)...har städat totalt inne på toaletten...tänkte dammsuga oxå men fastnade här med ett glas cola. Ska försöka lyfta mig snart igen och fortsätta...

• Vallmar

Purple Heart Stora Kramar till alla som inte är lika glada lyckliga som jag denna dag!

Jaha det är inte bara jag som hade tänkt att ta itu med städning idag, men det får bli en annan dag, skönt att man inte jobbar mer så har man all tid i världen:)

Misan84: Enligt min bm så är slemproppen som en geleaktig sak med blodstrimmor i. Eller så är naturligt att den ser ut om det vankas förlossning. Skulle den vara helt genomskinnlig o liten så kan det vara en liten del av slemproppen o är den blodig ska man ringa förlossning på en gång.

• mrsbygg
    Lindisen81 skrev 2007-05-20 17:37:22 följande:
    mammab; nu e jag nog oxå fast i den där king grejen!
    haha stackare

ang slemmisen, min var geleaktig och genomskinlig..kom hela tiden när ja var på toa..riktigt snuskigt faktiskt..urk..
  • mrsbygg

nu ska ja mosa potatis! sen blir det mat..

*bjuder på ungsgratinerad falukorv m. potatismos och broccoli...*

• Helenander

Vill bara gråta Efter att ha varit i skärgården hela dagen och var lagomt trött kom jag hem och upptäckte ett vitt dammlager över allt i hela huset, tydligen hade han inte täckt över någonting innan han slipade spacklet på väggarna idag... Är väl bara att städa... Vardagsrummet är ganska ok nu men var ju tvungen att riva ut allt, damma allt och tvätta alla sofföverdrag och kuddar (det är inte gjort ännu men de är bortrivna i alla fall) samt duscha alla blommor, I HELA HUSET!!!

• Prinsessan Zelda

för mig såg slemmisen ut som en avlång (typ 7 cm) lång geleklump som var lite blodstrimmig. Precis som det brukar förklaras. Den gick (förra grav) ett dygn innan Adam föddes ungefär.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • solstraalen

Tack tjejer för alla era värmande ord.

Idag har jag haft riktigt ont trots citodon, så imorgon SKA jag ringa bm och höra med henne vad 17 jag ska göra. Jag vill ju verkligen inte ha ut bebisen innan 38 fulla veckor, men ska jag ha de så här i 4 veckor till ( har igångsättning om 5 veckor, men om 4 veckor har ja gått 38 fulla ) så kommer jag dö av trötthet.

Att inte kunna sova är mitt största problem och dte bidrar ju inte bara till trötthet utan uruselt psyke å allmäntillstånd oxå, ja ni vet vad jag menar.

Idag hade ja dessutom så ont i magen att ja mådde riktigt illa och var alldeles yr under ett par timmar.

Nä, jag vill må bra de här sista veckorna, inte må som en strandad val.

Glädjer mig iaf åt de fina vädret och mina härliga barn

Sen en fråga, jag har nu inom loppet av en vecka fått 3 "attacker" som visar sig genom:

Jag får SUPERONT i hela "skalet" av magen vid minsta lilla rörelse. Räcker med under en sån här attack att jag andas bara liiite djupt så smärtar de helt sjukt i hela "skalet" av magen. Det enda som funkar under de här "attackerna" är att sitta HELT stilla och andas väääldigt lugnt. Ingen rörelse alls och ingan som rör magen är de som gäller då.

De här "attackerna" har setat i ca 1 timma vardera och de kommer bara så där utan någon förvarning.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Giafia

Hej på er tjejer. Har inte orkat läsa igenom helgens inlägg då jag varit på 50-års kallas 40 mil hemifrån. Ska ta tag i det nu:)

När jag kom hem upptäckte jag att min högra fot ser helt bisarr ut. Den är så svullen i leden att den är tjockare än hela foten. NÅGON som vet vad det kan vara???? tycker att det är läskigt. Jag har haft på mig stödstrumpor hela dagen.

• Vallmar

Girl Vs Boy

Men Helenander!! Har ju sagt att det är din karl som ska göra allt det där!!

• Vickyb

Tårarna har sprutat här ikväll.. GråterFundersamSkrikandesGråter Skrattat och gråtit om vartannat..
    Kollade sista avsnittet av OC idag.. och det slutade så himla lyckligt.. så jag grät för det, och den så störtlipade jag av att det just var SISTA avsnittet. Snacka om hormoner.. sambon trodde inte jag var riktigt klok.
    Känner mig så trött efter detta utbrottet.. Haha.. Är inte så van att visa så många känslor på en gång.

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ