• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    tbmh skrev 2007-05-20 14:04:49 följande:
    Halvblod: Hahahaah..... mammab fastbunden!! hahahaha
    haha mja, bara för att jag vill ha tidigare!! *muttrar...*
  • Madelene87

Hmm nu när jag va nere i tvättstugan och skulle kolva dörren så e det ngn som har tagit bort hela låscylindern :-/ hmm nu kan jag alltså inte kolva dörren så får enbart tvätta mina kläder idag.
    Och jag som hade tänkt tvätta alla bebiskläder och sängkläder... Men det vågar man inte kanske ngn snor alla mina saker..

• mrsbygg
    Madelene87 skrev 2007-05-20 14:19:02 följande:
    Hmm nu när jag va nere i tvättstugan och skulle kolva dörren så e det ngn som har tagit bort hela låscylindern :-/ hmm nu kan jag alltså inte kolva dörren så får enbart tvätta mina kläder idag.Och jag som hade tänkt tvätta alla bebiskläder och sängkläder... Men det vågar man inte kanske ngn snor alla mina saker..
    va jobbigt!

här va tydligen torkskåpet trasigt..så nu får ja å sambon krymta kläder skoj skoj...

urk helt slut, ja som skulle städa idag. d kan ja glömma får göra det i veckan som kommer ist..
  • Madelene87
    mrsbygg skrev 2007-05-20 14:27:39 följande:
    va jobbigt!här va tydligen torkskåpet trasigt..så nu får ja å sambon krymta kläder skoj skoj...urk helt slut, ja som skulle städa idag. d kan ja glömma får göra det i veckan som kommer ist..
    Jaa verkligen. Har rätt skumma grannar här med så man vågar ju absolut inte ha babysakerna där nere utan att låsa...
    Lika trisst me söndriga grejer... Synd att man inte e miljonär så man kunde köpa nya kläder ist för att tvätta
  • mrsbygg
    Madelene87 skrev 2007-05-20 14:56:50 följande:
    Jaa verkligen. Har rätt skumma grannar här med så man vågar ju absolut inte ha babysakerna där nere utan att låsa... Lika trisst me söndriga grejer... Synd att man inte e miljonär så man kunde köpa nya kläder ist för att tvätta
    haha eller hur!!

jaha fixat disken då, ska ner å vika tvätt om 30 min ungefär..urk..

humm jonas tror vi ska få bäbis om en vecka...förstår inte vart han fått d ifrån *himmlar me ögonen*
  • Halvblod
    tbmh skrev 2007-05-20 14:04:49 följande:
    Halvblod: Hahahaah..... mammab fastbunden!! hahahaha
    Mmm...jag kan kanske tycka att fastbunden var lite väl att ta i...men men...det var väl förmodligen det som krävdes, läkarna brukar ju inte ha fel...hehehe
  • Beckah82

Tack för tankar, kramar och fina ord

Sol: Men fyyy sjutton! Förstår att det är skitjobbigt...eller ja...jag gick upp 22 kg med Victor, det är den största viktuppgången men jag fick absolut inget ont eller så som du av det. Hoppas verkligen du kan få hjälp på något sätt (annat än igångsättning alltså) så du kan stå ut i någon vecka till.

Fast efter 35+0 brukar de ju inte stoppa längre, då anses de klara sig helt. Kanske behöver lite kuvös för värmen men man kan ju lika gärna ha dem mot bröstet (kängru) å så.

Hoppas det ordnar sig för så där kan du ju inte ha det med en vild 1,5-åring hemma också.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-05-20 06:12:46 följande:
    Godmorgon! *eller kanske inte*Jag vaknade vid 3 och låg kvar i sängen till 5 innan jag gav upp...blev hungrig Nu har jag ätit och börjar bli trött *gäsp*Träffade Mathias igår igen och ju mer vi pratar desto mer känner jag nog att även om jag älskar honom å så...så är det nog bäst att vi inte bor ihop. Han är barnslig och omogen och problemen har funnits alltid.Nu sist var det kanske jag som puschade på och jag tog det sista steget (snodde nyckeln, lurade ut honom, låste dörren). Inte så snällt men det var ett desperat försök att få honom att fatta efter 2 veckors tjat om att vi måste  pausa och lösa problemen om det ska finnas en framtid.Han fattade inte. Han tycker att det bara är jag som har problem (depressionen osv) så ALLT beror på mig och med allt så säger han att "det är dina psykiska problem som ställer till detta". Han har psykfallsförklarat mig typ 500 gånger nu på bara några dagar.Jag börjar tröttna. Har förklarat detta. Tog upp att det är möjligt att JAG har problem men vårat förhållande och han har också problem. Det är inte så enkelt som att min depression orsakat alla våra bekymmer.Det örat vill han inte lyssna på, tyvärr. Men nu känns det iaf bättre. Jag låter honom gå. Synd med tanke på Alvin men jag kan inte leva ett sådan förhållande.Nä...sova kanske? är lite trötter nu...
    En stor kram till dig. Skönt att du kommit fram till något iaf, och hoppas att han en dag mognar och inte öser "hans" problem över dig och får det att låta som om det vore fel på dig och att din depressesion orsakat att förhållandet fått problem. Hoppas han inser att man faktiskt är två i ett förhållande..
    Det sista man behöver höra när man är gravid är att blir psykfallsförklarad av sin sambo.
    *Kraaaaaam*
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • mrsbygg

urk..klar me tvätten..

ohh..sd..magen ser bra  rolig ut..

nu ska man bara vänta på att disken ska bli klar så kan ja börja me maten..sen tänker ja inte röra ett finger..eller jo...ska fixa på sagas rum..
    jonas har börjat borra upp hyllorna så nu kan alla henne tusen böcker som ligger på golvet komma upp på hyllorna! kanon...

• Vickyb

Nu skall jag surfa in lite på Ikeas hemsida.. Vill SHOPPPAAAAAAAAAA, men nada pengar!*suck*

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ