• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2007-05-21 01:30:09 följande:
        Älskar dina inlägg Becka, så ärliga, humoristiska, öppna, igenkännande....Blåval *asg*Jobbigt o inte kunna somna! Hoppas du hittar dygnsrytmen så småningom!Nu ser det antagligen ut som att jag opererat in en stolsits in da big ass...*asg*Har fett med "knottror" efter dynan....Ni fattar vad jag menar va??? *kiknar*Som sagt, dags för bädden....Najti najti babes!!!!
    *s* nattinatti

Psst...om du sover med öppen mun så försvinner de flesta myggen in där och slutar alltså surra
    zandrisen skrev 2007-05-21 01:31:54 följande:
    Ahaa, det måste vara nån form av nervpåverkan av tabletterna alltså... Låter inte så mysigt! Typ som man kan få när man håller på att somna? Sådär så att man rycker till liksom. Ska nog ta upp det där med recept när vi träffar nya läkaren nu 7/6. Kan inte hålla på såhär, sover typ aldrig mer än 5 timmar per natt, och då vaknar jag ju tusen ggr av att jag behöver gå och kissa, eller bara vända på mig etc etc. Sover (eller är medvetslös...? ) på soffan vissa eftermiddagar, tror att det är kroppens sätt att försöka få lite vila. Skulle vara skönt att inte se ut som en tvättbjörn pga de enorma svarta ringarna under ögonen, nån dag iaf...
    Ja, precis, någon märklig bieffekt (som dessutom inte ens finns med på bipacksedeln men men)

Hoppas du får hjälp med sömnane. jag rekomenderar verkligen Lergigan trots denna lite otrevliga bieffekt. Oftast så blir det ju INTE så men man kan bara ta dem på kvällen för man blir trött som sjutton så det går inte att vara vaken. Eller jo...det går men man blir som om man är full och dåsig.

Lergigan Forte 50 mg
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • zandrisen

*antecknar*

Nej fasen, nu MÅSTE jag gå i säng... Gummiklubba? *s*
    Hoppas du får lite ro i kroppen du med!
    Natti!

• Norrbagge

Beckah: vaffan det är ju dessa jävla satans helvetes "ryckningar" å pirr å KRYYYP i benen å kroppen som gär att jag inte kunnat somna på typ 2 veckor snart.
    Kan inte somna på dagarna, kan inte somna på kvällarna, kan inte somna på nätterna.. jag blir fan galen snart!

Jag hatar verkligen att vara gravid just nu, enbart för att sömnen e så fucked jävla up.

Ge mig LERGIGAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!

• Beckah82
    Norrbagge skrev 2007-05-21 01:47:11 följande:
    Beckah: vaffan det är ju dessa jävla satans helvetes "ryckningar" å pirr å KRYYYP i benen å kroppen som gär att jag inte kunnat somna på typ 2 veckor snart.Kan inte somna på dagarna, kan inte somna på kvällarna, kan inte somna på nätterna.. jag blir fan galen snart!Jag hatar verkligen att vara gravid just nu, enbart för att sömnen e så fucked jävla up.Ge mig LERGIGAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!
    OJ! Ja då kanske det inte är tablettens fel att jag har så. Tvärt om kanske det är pga tabletten som jag inte har det så ofta

Skönt iaf att någon kände igen sig haha...jag började känna mig crazy när jag skulle beskriva.

Hur som helst: varmt bad funkar
  • Norrbagge

Beckah: Okej, värt att testa! -inatt sover jag på soffan iaf. jag har fått för mig att mina proböem beror på vår säng, som e för mjuk enligt mig. Soffan är stenhård. (bäddsoffa)
    Och visst, det är nice.. men jag ska upp 6:45 imorgon och än sover jag inte.
    Jag gav upp och drog fram laptopen..

Usch, man känner sig helt mongo om dagarna.
    Jag kan vara så trött så jag allvarligt tror jag ska somna stående, men så fort jag lägger mig ner, så KAN jag inte sova?
    WHYYYY liksom? VA?
    -jag trpr det är därför graviditeten har gått så jävla fort hittils (ja, fram till för ngr veckor sedan alltså..) för jag har sovit som en stock! -somnat innan jag knappt hunnit nudda kudden och sovit natten igenom och vaknat utvilad!
    Nu känns varje dag som en halv vecka.. ärligt!
    gnäll-gnäll-gnäll-gnäll..

Fan vad det är synd om mig!

• Beckah82

Usch då...dax att du lyckas sova ett par timmar nu när du snart ska upp igen ju!

Nattiskramis

• solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-05-21 01:26:36 följande:
    Vet inte om muskelryckningar är helt rätt ord. Det är så svårt att beskriva. Jag fick så ett par gånger i början när jag fick mina Lergigan men fattade aldrig att det var för tabletterna.Haf ju tagit en tablett varje kväll i flera veckor ända tills nu. har inte tagit någon sen i typ onsdags tror jag och så när jag tog en i morse hände det igen så jag antar att det är tabletternas fel.Man ligger stilla, slappnar av men så kommer en pirrande känsla. Främst i benen men också i armarna så man MÅSTE sprätta till. Alltså det pirrar i benet men dety hoppar inte av sig självt, alltså det är en aktiv handling men det går absolut inte att låta bli heller. Helt sjukt. Svårt att förklara.En blinkning är ju automatiskt så det är inte på det viset, utan det är något jag gör själv. Samtidigt kan jag inte välja att låta bli.fan va galet det låter Hur förklarar man? Iaf så går det inte somna för man måste sparka till/rycka till/ sprattla eller något hela tiden. Eller ja...en gång i minuten typ så man blir galen.
    Här är en till som har dessa ryckningar. Hela kvällarna sitter jag och mina ben rycker mest hela tiden. Försöker inbilla mig att de blir bättre av å ha dom högt för då ja lägger mig i sängen så brukar de lugna sig.

Fast nu sitter ja här å kan inte sova pga värken i mina knän trots citodon
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.