• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • zandrisen

Donna, jag är fortfarande vaken! VARMT!!!! Inga mygg än så länge, men dom kommer väl imorrn antar jag. Första varma dagen idag, så då brukar dom små jävlarna vakna till liv...Skrikandes

• Beckah82
    Donna69 skrev 2007-05-21 00:53:22 följande:
    Bara jag vaken??Är alldeles för varmt i sovrummet + att jag hatar att "dela säng" med 400000000 myggor!! *lätt irriterad*Så det blir blip tills jag inte kan sitta kvar på stolen *fniss* 
    Jag är vaken

Men tänkte ge mig nu iofs
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Donna69

hrm...duktig du Becka. Borde oxå försöka sova kanske...

hoppas att det är bättre med dig! Har tänkt på dig men inte orkat läsa igenom alla sidor varje dag...

Iom att man kan köpa städhjälp, prostituerade, trädgårdsmästare osv finns det inga myggdödare???? vore klart värt alla pengar i världen *asg*

• zandrisen

Donna, *asg*
    Nu är det strax dags för sänge härborta med... Måste ta mig själv i örat och släpa bort mig mot sängen, MÅSTE komma i säng!

• Beckah82

Fan va jobbigt med mygg. Jag kan precis föreställa mig irritationen.

I morse var jag ju vaken mellan typ 3-6 på morgonen (skrev här i tråden då) sen tog jag en Legigan Forte för att få somna om.

men jag har inte ätit dem på flera dagar så kroppen var helt ovan...skiiitjobbigt! Man blir jättetrött. Gäspar gäspar gäspar och ögonen rinner och ögonlocken trillar igen. Alltså man blir sketatrött av den.

men så la jag mig i sängen och då kommer muskelryckningarna. Vände och vred mig fem miljoner gånger och var så trött så jag höll på att svimma men kroppen kunde absolut inte slappna av. Heeela tiden kom muskelryckningar som hindrade mig att somna.

Gnällde och grät desperat och bet mig själv i handen och snurrade in mig i täcket och ALLT annat tänkbart sjukt för att lugna ner musklerna men inget funkade.

Höll på att förlora förståndet typ hahaha

Tog i ett sista försök 2 alvedon och hoppades att det skulle hjälpa men nää...så jag gick in i badrummet och fyllde upp ett varmt bad. var så jäkla trött att jag knappt kunde stå upp  och JAAA det funkade. Väl i vattnet kunde jag äntligen slappna av och höll på somna flera gånger så jag masade mig in i sovrummet igen och föll som en fura rakt ner på sängen och somnade. Då var klockan runt halv 9 på morgonen.

...sen vaknade jag....klockan HALV FYRA på eftermiddagen av att jag var så kissnödig och hungrig

Så med andra ord kan jag möjligen få något svårt att somna i natt

Meeen jag vet iaf hur frustrerade det är att inte kunna somna fast man är trött. Mygg kan ju göra en smått tokig.

• Beckah82

...och jag tror alla här inne vet att "vända och vrida på sig i sängen" minsann inte är någon barnlek

Att byta sida att ligga på är ett helt projekt. dels ska själva blåvalen tippas över, sen ska alla kuddar flyttas och läggas till rätta mellan knäna och överallt där man har dem och så ska täcket läggas på plats och när man är färdig så börjar det göra ont i axel och höft så det är dax att vända tillbaka till andra sidan.

Då blir bebis sur och protesterar genom att HOPPA i sängen...ja genom magen alltså...så sidan av magen får agera hoppskydd mellan madrass och bebis.

• zandrisen
    Beckah82 skrev 2007-05-21 01:16:15 följande:
    ...och jag tror alla här inne vet att "vända och vrida på sig i sängen" minsann inte är någon barnlek Att byta sida att ligga på är ett helt projekt. dels ska själva blåvalen tippas över, sen ska alla kuddar flyttas och läggas till rätta mellan knäna och överallt där man har dem och så ska täcket läggas på plats och när man är färdig så börjar det göra ont i axel och höft så det är dax att vända tillbaka till andra sidan.Då blir bebis sur och protesterar genom att HOPPA i sängen...ja genom magen alltså...så sidan av magen får agera hoppskydd mellan madrass och bebis.
    Känner igen det där. Det är därför jag drar mig för att gå i säng innan jagi princip trillar ihop... Muskelryckningar? Har du pratat om dom förut? Är det nåt man kan få som gravid, eller har det med annat att göra? Låter läskigt jobbigt iaf!

Förresten så bedriver jag mina uppesittarnätter med att internetshoppa, främst på tradera. Skulle vara mer ekonomiskt att få lergigan forte, kanske ta det som argumnet för att få det utskrivet...?
  • Beckah82

Vet inte om muskelryckningar är helt rätt ord. Det är så svårt att beskriva. Jag fick så ett par gånger i början när jag fick mina Lergigan men fattade aldrig att det var för tabletterna.

Haf ju tagit en tablett varje kväll i flera veckor ända tills nu. har inte tagit någon sen i typ onsdags tror jag och så när jag tog en i morse hände det igen så jag antar att det är tabletternas fel.

Man ligger stilla, slappnar av men så kommer en pirrande känsla. Främst i benen men också i armarna så man MÅSTE sprätta till. Alltså det pirrar i benet men dety hoppar inte av sig självt, alltså det är en aktiv handling men det går absolut inte att låta bli heller. Helt sjukt. Svårt att förklara.

En blinkning är ju automatiskt så det är inte på det viset, utan det är något jag gör själv. Samtidigt kan jag inte välja att låta bli.

fan va galet det låter Hur förklarar man?

Iaf så går det inte somna för man måste sparka till/rycka till/ sprattla eller något hela tiden. Eller ja...en gång i minuten typ så man blir galen.

• Donna69

Älskar dina inlägg Becka, så ärliga, humoristiska, öppna, igenkännande....

Blåval *asg*

Jobbigt o inte kunna somna! Hoppas du hittar dygnsrytmen så småningom!

Nu ser det antagligen ut som att jag opererat in en stolsits in da big ass...*asg*
    Har fett med "knottror" efter dynan....Ni fattar vad jag menar va??? *kiknar*

Som sagt, dags för bädden....
    Pillow

Najti najti babes!!!!

• zandrisen

Ahaa, det måste vara nån form av nervpåverkan av tabletterna alltså... Låter inte så mysigt! Typ som man kan få när man håller på att somna? Sådär så att man rycker till liksom.

Ska nog ta upp det där med recept när vi träffar nya läkaren nu 7/6. Kan inte hålla på såhär, sover typ aldrig mer än 5 timmar per natt, och då vaknar jag ju tusen ggr av att jag behöver gå och kissa, eller bara vända på mig etc etc. Sover (eller är medvetslös...? ) på soffan vissa eftermiddagar, tror att det är kroppens sätt att försöka få lite vila.
    Skulle vara skönt att inte se ut som en tvättbjörn pga de enorma svarta ringarna under ögonen, nån dag iaf...