• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mjukis82
    annki: What??? Vaddå fått hem din bebis nu? Har jag missat ngt? Fundersam
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • annki72
    våra ny familjemedlem som kommer i helgen min fyrbenta bebis, en liten kille på 8 v.
    Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • Helenander
    zandrisen skrev 2007-05-20 19:58:24 följande:
    Håller med Vallmar Helenander! Har han skitat ner så får han väl städa? Förstår innerligen att du är besviken, här lovar han äntligen att ta itu med grejer, och så får du städa upp efter honom...  Då försvinner ju nästan glädejen för det som blitt gjort ju!
    Jo, man kan ju tycka det men han tyckte att det inte var så farligt, att vi inte behövde städa ikväll, vet inte om det hade känts så mycket bättre att städa efter att ha jobbat en hel dag i morgon heller. Att Ellen satt och ritade figurer i dammet på vardagsrumsgolvet och att jag kunde se på köksbordet vart hans kaffekopp hade stått hela dagen valde han nog att inte se... Kan väl "försvara" honom lite med att han höll Ellen sällskap så hon inte kröp omkring i dammet och hjälpte till med allt jag bad om i alla fall... Nu kan jag dock knappt stå upp pga ryggen så jag skall lägga mig och hoppas på att det är bättre i morgon, annars jobbar jag hemifrån så kan jag i alla fall vila lite då och då och tvätta några maskiner under dagen också, har typ tio maskiner tvätt på kö för tillfället pga detta. Är riktigt bra att ha möjligheten att jobba hemifrån när något inte är helt ok i alla fall.

Sov gott på er så hörs vi i morgon!
  • Mjukis82
    annki: Naaawe! Vilken sötnos! Tik eller hane?
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • nasse01

Har städat altanen idag, det var jobbigt det. Tog nog 2 timmar...Men de var det värt blev jätte fint. Såg ut som en "svinstia" med popcorn, leksaker och annat skräp överallt.
    Man får ju passa på nu för lättar går det ju inte för varje dag som går. Tycker som så många andra här att tiden har börjat stå still.
    Tänk om man bara kunde få vara utan dessa svettningar. Helt hopplöst när det äntligen kommer lite sol och bli genom svett över hela kroppen...
    Men vad är det om man jämför med sol så ska man inte klaga.

• Vickyb
    nasse01 skrev 2007-05-20 20:57:46 följande:
    Har städat altanen idag, det var jobbigt det. Tog nog 2 timmar...Men de var det värt blev jätte fint. Såg ut som en "svinstia" med popcorn, leksaker och annat skräp överallt.Man får ju passa på nu för lättar går det ju inte för varje dag som går. Tycker som så många andra här att tiden har börjat stå still. Tänk om man bara kunde få vara utan dessa svettningar. Helt hopplöst när det äntligen kommer lite sol och bli genom svett över hela kroppen...Men vad är det om man jämför med sol så ska man inte klaga.
    Ja tiden står för det mesta still känns det som.. Men det är ju som sagt dessa sista veckorna som är värst.. Längtan efter knodden är otroligt stor och man börjar undra mer och mer för varje dag som går vem det är som ligger och sparkas och buffar runt där inne
    För mig är tiden ännu segare då jag egentligen skulle ha haft 6 veckor kvar istället för mina 9 veckor som jag har nu.. Hoppas därför innerligt att bebis vill ut tidigare och att dom räknat helt tokigt på Ul:et.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • copernicus

kram till er alla som mår dåligt nu!!{$lang_emotions_heart}

Jag kan förstå alla som tycker att tiden står still nu! Så kände jag förra gången, så fort jag kom till v. 30 så stannade tiden!
    Nu har jag nästan panik över att tiden går så fort- inte roligt det heller!
    Jag jobbar fortfarande och har massor att göra i huset innan bebben kan titta ut!

Idag har jag grävt upp gjutna stolpar som suttit runt ett land och sen grävt jord och lagt i en halvcirkel på gräsmattan, där vi ska plantera runt poolen. Men det tar en evig tid när jag inte orkar så mycket i taget.
    Vi har även rum som måste stå färdiga innan juli och vi försöker få tag på en snickare som har tid, men det är inte lätt kan jag säga.

Sen när vi kom in på em. skulle jag städa badrummet och kaklet var så himla fläckigt och när jag gnuggade med svampen lossnade färgen. Suck ropade ner mannen som snabbt konstaterade att det bara var å tvätta bort allt på nåt sätt. Vi målade kaklet 05.
    Så jag tog fram spackelspaden och började skrapa. Nu är nästan allt borta har en bit bakom badkaret kvar sen är det klart!
    SÅ nu ska jag bara slappa!

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • zandrisen
    Calylite skrev 2007-05-20 20:03:19 följande:
    zandrisen Finns ju fysiskt trött och psykist trött. Typ man blir ju mer trött av att sitta och plugga tex än vad amn blir av en joggingtur tex. Så din kropp kanske bara tycker att all socialt är extremt uttröttande
    Kanske det, har ju till viss del varit rätt socialt isolerad, så jag kanske är otränad? Och sover för att jag har social träningsvärk...? Räcka ut tungan

AAAAAHhhhh jag blir toligt det är så VARMT! Trodde jag skulle slippa det den här graviditeten, förra gången låg jag med fönstret öppet på nätterna i februari, maken låg i underställ och mössa... Nu kom det alltså, den Stora Svetten,bläääää.... Jag har ALDRIG fotsvett annars, nu får jag skölja av fötterna typ 4 ggr om dagen för att inte dö av stanken. Fy fasen va sexig man är nu, stor, svullen, svettig och fin.
    Min man borde ha medalj för att han sate på mig igår...Flört
  • zandrisen

*vinkar hej till copernicus*
    Vi får sluta träffas på det här sättet...
    Läget, förutom att du är sliten efter allt skrapande?