• L2K

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-03-25 17:37:47 följande:
    sådär då hemma med våffel mix å ny tuttkasse! får se hur länge ja kan ha denna då...suck..
    Tuttkasse!!!! Hahahaha!!! Det är nåt min pappa brukar säga! Lääänge sen jag hörde det!
    Själv har jag gett upp att hitta en bh i helt rätt storlek, jag bjuder på lite valkar.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Solstraalen - jag tycker du har en FIN mage!!!! Och inte ser den tappad ut!

Här har vi börjat dagen helt super! Vaknade vid halv åtta och ungarna sov. Ringde till dagis och sa att vi hade försovit oss och det slutade med att vi kom en timme sent! Men vi hade en härlig morgon istället!
    Passade på att käka glass i solskenet på väg hem från dagis. Va så skönt så!

Tänkte tvinga ut sambon på en härlig vårprommis under dagen. Han försov sig han med och passade på att skolka.
  • L2K
    Gomorron, gomorron!!

Vilken härlig dag att vakna till! Strålande solsken och frost! Men nu är det varmt iaf. Synd att man inte orkar med nån långpromenad...

Om exakt en vecka får vi reda på om vi har en lite prinsessa eller en till liten prins i magen. Äntligen börjar det närma sig!!! Glad

Ang sammandragningar så tycker jag knappt att jag känner några... Fast dom är säkert fler än jag tror.

Vad gäller sömn så är det till och från. Ofta springer jag ju till nån av ungarna så jag brukar inte sova hela nätter allt för ofta. Däremot så har jag börjat drömma skitskumma drömmar och vaknar av dom ibland. Har en period nu när jag inte är lika törstig och kissnödig på nätterna iaf och det är skönt!!!

Om trimestrar kan ni läsa på fl. Om ni klickar in er på artiklar/fakta och gör en graviditetsuträkning där så kommer det upp när man byter trimester och månader!
  • L2K
    Gomorron, gomorron!!

Vilken härlig dag att vakna till! Strålande solsken och frost! Men nu är det varmt iaf. Synd att man inte orkar med nån långpromenad...

Om exakt en vecka får vi reda på om vi har en lite prinsessa eller en till liten prins i magen. Äntligen börjar det närma sig!!! Glad

Ang sammandragningar så tycker jag knappt att jag känner några... Fast dom är säkert fler än jag tror.

Vad gäller sömn så är det till och från. Ofta springer jag ju till nån av ungarna så jag brukar inte sova hela nätter allt för ofta. Däremot så har jag börjat drömma skitskumma drömmar och vaknar av dom ibland. Har en period nu när jag inte är lika törstig och kissnödig på nätterna iaf och det är skönt!!!

Om trimestrar kan ni läsa på fl. Om ni klickar in er på artiklar/fakta och gör en graviditetsuträkning där så kommer det upp när man byter trimester och månader!
  • L2K

hmm... vad skumt det kan bli... precis när jag postade inlägget så hängde sig hela fl. Trodde det inte kom med alls och så har det kommit med två gånger.

• L2K
    Giafia - vad läskigt!

Nu ska jag ut i det härliga vädret! Ska ta ungarna med mig och åka och gratta mamsen. Dom bor på andra sidan stan så det blir pendeltåg, tunnelbana och buss för att komma dit. Lyckliga barn blir det.
    Sambon har bil idag så det blir en lättare tur hem ikväll iaf... Länge sen jag åkte så långt så det ska bli spännande att se hur fogarna tänker bete sig.

Ha en härlig dag allihopa!!!
  • L2K

Jag är redan hemma på sjukskrivning och hoppas gå på den fram till det är dags för HP som jag hoppas få godkänd. Den lämnas in på torsdag!

• L2K
    Calylite skrev 2007-03-27 20:27:20 följande:
    vet ni hur de funkar med pappans 10 dagars ledigt?Våran kommer ju mitt i killens semestern så kan man ta ut de 10 dagarna när semestern är slut eller räknas de precis efter nedkomst?När han sa till chefen att han tar ut de 10 dagarna efter semestern så sa hans chef inte emot men man undrar ändå.
    Han har 60 dagar på sig att ta ut dom.

Vi har planerat så det blir fyra veckor semester fram till BF och sen 10 pappadagar efter det.
  • L2K
    Solstraalen - Det här är första graviditeten där dom ens har skrivit vad min BMI är. Min låg på 35 vid inskrivningen och hon sa inget om det. Jag hade nog ungefär samma BMI förra gången och jag behövde inte göra sockerbelastning och det pratades inte speciellt om vikten. Det har inte nämnts den här gången heller.

Sist sa hon bara att jag inte får banta eftersom jag gått ner 3,1kg sen inskrivningen och då sa jag bara att jag inte gör det.
  • L2K
    Sylt skrev 2007-03-27 20:30:24 följande:
    Jag skall jobba fram tills 9 maj, sen har jag fått havandeskapspenning beviljad Det är ju snaaart.....Har varit på dagis idag på utvecklingssamtal för sonen. Känns konstigt att planera för hösten när han bara får vara där 15timmar. Jag upplevde det nästan som att de tycker att man är lite krävande o jobbig.... fast jag vet ju vad jag vill Försöker få sonen att börja i den "stora" gruppen (3 år o uppåt) Han fyller ju tre år i juli o vi hade räknat kallt med att han skulle få flytta upp. Nu verkar det som att det inte finns plats. Han kommer att vara näst äldst på sin avd ända tills nästa byte (aug -08) . De andra barnen är bebisar i jmf med honom (minsta är nu född nov -05). Han är väldigt framåt o pratar bra. I fredags träffade vi kompisar som har en son som är fyra mån yngre än honom. Denna pojke har en boll i famnen o säger till min son "boll, boll". Min son svarar "menar du att du vill spela basket". Som sagt, jag tror att han blir mer stimulerad i den äldre gruppen......
    I höstas när dagis drog igång ordentligt efter sommarlov och annat skoj så fick vi höra att Sebastian skulle få vänta med uppflytt. Dom byter vid fyra år och han blev det i september. Han va då äldst inne på småbarn och efter bara en månad kom dom på att det inte funkade så det slutade med att han blev flyttad fast det va fullt på stora avdelningen. Så nog borde dom kunna skrapa ihop en plats om det inte funkar!!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3