BF Juli-07 Nr3
Ja, Alva växte ur babyskyddet snarare än att hon vägde 15 kg. Kommer inte ihåg vad det kostade att hyra hos oss men det var inte mer än ett par hundra i alla fall.
Ja, Alva växte ur babyskyddet snarare än att hon vägde 15 kg. Kommer inte ihåg vad det kostade att hyra hos oss men det var inte mer än ett par hundra i alla fall.
Godmorgon, tjejer!
Usch, vad jag är trött på att jobba. Vill sluta jobba nu! Ska jobba till 4-5 juli men har lagt in om att få vara ledig en dag i veckan hela juni om det nu går igenom. Har massor av flex- och komptid så jag behöver inte ens ta semester om jag är ledig i juni och någon dag i maj. Fattar inte varför jag är så less på jobbet. Har ett intressant och utvecklande jobb som jag älskat förut men nu är inget kul och jag vill bara hem. Ha ha, låter som värsta tråkmånsen.
Jag går också upp i vikt när jag är gravid. Äter som jag brukar men allt liksom bara fastnar. Har hittills gått upp 10 kg men har för mig att jag gick upp som mest i slutet förra gången. Har i alla fall gått upp 3 kg mindre den här gången än förra gången vid samma tidpunkt i graviditeten.
Kiranna: Jag gick upp drygt 20 kg sist och då var nog cirka 8 kg av dem under de sista 10 veckorna tyvärr.
Jag jobbar men kikar in lite då och då. Tycker också att det är otroligt lungt här inne.
Min bebbe ligger också på tvären. Har redan börjat nojja mig för att h*n inte kommer vända sig rätt i tid. Finns ingen som helst anledning till denna nojja men jag kan inte sluta tänka på det. Min BM sa att de ska ha vänt sig till v 35 och ett första vändningsförsök görs i v 37 om bebisen inte vänt sig till dess så jag får snällt vänta några veckor innan jag kan börja nojja på allvar. Dessutom kan de vända sig senare på oss omföderskor eftersom våra muskler är lite slappare (låter väl fint?).
Usch, ska det bli sån babyboom i sommar? Ja ja, jag verkar ju föda snabbt så jag kanske inte hinner oroa mig för var på förlossningen jag kommer föda.
Jag har så himla svårt för att andas nu för tiden. Känns som om jag är smått andfådd jämt. Korta, ytliga andetag. Jättejobbigt! Är inne i en lite gnällig period nu då allt känns jobbigt men ska försöka rycka upp mig ur den snabbt!
Mjukis: Du ska veta att vi tänker på er nu när Isabelles födelsedag närmar sig. *kramar om*
Absolut. Idag verkar det bli en kanondag. Fast jag sitter inne och jobbar och sen ska jag till banken direkt efter jobbet. Hoppas det går fort så man kan sitta ute en halvitmma eller så innen det blir för kallt.
Jag borde verkligen inte gnälla kan jag känna. Min förra graviditet var jättejobbig med sjukskrivning från v 9 och framåt med störtblödningar, ryggvärk, graviditetsklåda mm. Den här gången mår jag faktiskt bra förhållandevis. Fast sist fick jag en "lätt" förlossning som plåster på såren. Hoppas inte den här lite "enklare" graviditeten betalar sig med en jobbig förlossning.
Lycka till Vickyb! Försök komma ut och njuta lite av solen idag i alla fall.
Ha ha, skönt när de vill ha enkla, billiga rätter. Alva är tokig i broccoli så det livar jag upp de flesta rätter med.