Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Solstraalen: Jag har inte ens fått ett moderskapsintyg..eller frågat om det. Ska göra det nästa gång om jag kommer ihåg det.

Lindisen: Det funkar även om du inte har e-leg. Ja, det blir lite skillnad mot vad man får ut nu men vi har ju klarat det en gång tidigare med samma utgifter så det ska nog gå.

• Hallonfot

God morgon!

Hur går det mammab? Blir det någon shopping idag? Vad är det du behöver?

• Hallonfot

Uh, jag är "bara" i vecka 30. Nästan 11 veckor kvar. Känns låååångt. Nåja, har begärt en massa ledigt (har flex- och komptid att ta av) så nu jobbar jag bara en enda hel vecka fram till bf. Skönt!

Little baby: Har inte börjat bli nervös än. Du då? Däremot har jag börjat nojja för att bebben inte kommer vända sig. Hade en jättebra förlossning sist och vill gärna köra en repris men inte med en bebis i säte. Sen det här med att jag ska ringa in på första värken. Hur f-n vet man att det är en riktig värk? Sist trodde jag att jag äntligen börjat få dessa förvärkar som alla pratat om. Vågar nog inte ringa in när första värken kommer för då blir jag väl hemskickad istället och vi har drygt 5 mil enkel väg till förlossningen.

• Hallonfot

Jag tar gärna en bebis några dagar för tidigt. Tror det är jobbigt att vara höggravid i högsommarvärme.

• Hallonfot

Tacky: Oddsen måste vara minimala!!! Vad hemskt det måste varit.

Jag hade en snabb förlossning. Var inne i 1h 41 min innan Alva tittade ut. Hade säkert gått snabbare om jag fattat att det inte var så farligt att krysta. Nu skrek jag som en stucken gris att jag kände att hennes huvud inte skulle få plats när det var på väg ut. Kan tillägga att jag med bara minuter kvar tills Alva kom upplyste både sköterskor och läkare att de inte behövde vara inne i rummet för vi hade både yatzy och kortlek med oss. VISSTE ju att det tar MINST 24 timmar för en förstföderska från första värken. NOT!!! Ha ha, den här gången ska jag vara tyst som en liten mus....om jag kan.

• Hallonfot

Beckah: Jag läser allt! Även långa inlägg men när jag väl hade läst ditt inlägg hade det kommit till så många nya så då hade jag glömt vad jag skulle kommentera... Trist med vatten i benen men skönt att ni fått sova ordentligt i alla fall.

Zandrisen: Vad skönt att du ska få prata med någon som är lite mer kunnig på området. Hoppas din läkare ringer upp den andra och skäller ut henne! Mycket onödigt att få dig att oroa dig för något som förmodligen inte stämmer.

Little baby: Åh, ostbågar hade varit gott nu.

• Hallonfot

Här i Lidköping kan vi handla Foppatofflor på torget.

• Hallonfot

Grattis Theresa1!

Jag var på bio igår och såg Spiderman 3. Fick bara sååååå ont i ryggen. Hade inte maken varit med för att stryka/massera den de sista 1,5 timmarna hade jag gått därifrån. Funkade inte för mig att sitta ner efter att ha suttit framför datorn på jobbet hela dagen. Såg att det var någon som skulle på bio i veckan. Mitt tips (om ni har ont i ryggen) är att ta med en varm vetekudde som ni kan luta er emot. Det hade jag gärna haft.

• Hallonfot

Grattis till dig också Rullgardinsflikkan! Kul att de inte tar hänsyn till att du ska snart ska ha bebis. Alldeles för många som blir diskriminerade pga av det.

• Hallonfot

Ha ha, verkar som om vi är många som ska sluta med ica-kort och dra till Kos istället. Får vi ens flyga nu? *drömmer mig bort till en solstol på stranden*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3