Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Min 3-åring har inte kollat så mycket på Bolibompa. Kanske ett par gånger i månaden och då får jag nog erkänna att jag inte riktigt kollat vad det är för program. Om hon kollar på tv på kvällen så kollar hon oftast på någon Astrid Lindgren-film på DVD....eller Dora Utforskaren.

• Hallonfot

Oj, jag har inte varit inne sen i fredags eftermiddag och har nu skummat igenom 45(!) hela sidor. Vaddå aktiv tråd????

Mjukis: Fy vad hemskt! Tycker absolut att du ska ta kontakt med tidningen så de kan skriva om det här. Förstår att du har det jobbigt nu när årsdagen närmar sig. *kramar om*

Lindisen: Håller tummarna för att du blir sjukskriven så du kan vara hemma och ta hand om dig själv.

Jag är, trots halsbränna, på bra humör. Om det finns något jag ska klaga på (för det gör man ju hur bra man än har det) så är det att jag gått upp ett kilo i veckan de senaste veckorna. Var ska det här sluta?

• Hallonfot

Beckah: Hoppas allt går bra!

Lindisen: Jag har gått upp 12,5 kg totalt nu. Med dottern gick jag upp 21 kg och hade hoppats att jag skulle slippa det den här gången men det går nog inte. Fattar inte varför allt bara fastnar på mig när jag är gravid. Äter inte annorlunda direkt. Mindre portioner och lite oftare och det är ju så man ska göra. Men men, det finns ju större problem än en viktuppgång som förhoppningsvis är tillfällig (tills bebisen är ute).

• Hallonfot

Har ni vägt er någon gång hos barnmorskan? Jag fick väga mig på inskrivningen men har inte vägt mig någon mer gång där.

• Hallonfot

Mammab: Då har vi gått upp ungefär lika mycket.

• Hallonfot

Min mamma tyckte att jag absolut skulle amma med båda brösten (ammade ett i taget). Alva hade kvällskolik och mamma menade (i alla välmening) att hon nog inte fick tillräckligt med mat när jag bara ammade ett bröst. Hon tystnade när jag fick bekräftat att Alva gått upp 400 g i veckan första månaden. Sen var det givetvis jättekonstigt att Alva aldrig rapade eller spydde för när jag var liten var bebisarna minsann tvungna att rapa...

• Hallonfot

Jag läckte inte ens när jag helammade Alva så jag hoppas verkligen att jag inte ska behöva läcka innan bebisen kommer den här gången. Å andra sidan så har brösten blivit MYCKET större den här gången och när jag väntade Alva kunde jag ha mina vanliga BHs hela graviteten så man vet ju inte...

• Hallonfot

Fast det här med föräldrapenningen är väl inget som brådskar? Det är väl bara om man tänkt ta ut dagar innan bebisen kommer? Efter vad jag förstått så räcker det med att beställa hem pappren och sen fylla i dem när bebisen kommit och då skicka in dem.

• Hallonfot

Tänkte inte på det... Jag kommer ta semester ett par veckor innan bf (20 juli och inte en dag senare! )och får nästan vanlig lön då i juli. Sen får jag tillbaka på skatten i augusti så om fp skulle dröja lite gör det inget för mig.
    Jag funderar på hur mycket man ska ta ut. Vill ju gärna kunna vara hemma 1,5 år (ett år för mig och ett halvår för maken) men vet att efter ett år måste man ta ut 5 dagar i veckan för att få behålla sitt SGI (för det har de väl inte ändrat på?).

• Hallonfot

Ha ha, nej de kan verkligen vara långsamma. Fast ringer man samma dag som man skulle fått pengarna (men inte fått dem) så brukar pengarna trilla in på kontot inom ett par dagar för då blir man "prioriterad".

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3