Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Hi hi, det var värt ett försök i alla fall. Kanske ska fixa det nu när jag ska vara ledig fyra härliga dagar....om det blir regn. Och inte på lördag för då ska jag på bröllop...och på fredag är det ju vårmarknad. Hoppas på regn och städlust på torsdag då! Grejen är att i den klädkammaren (som är på övervåningen och sovrummet är där nere) har jag ju mest grejer som jag egentligen inte använder eller som jag i alla fall inte använder särskilt ofta. Borde kunna skänka 4/5-delar av alla kläder där inne. Kanske skulle försöka mig på lite försäljningar på Tradera. Någon som testat det? Var det enkelt? Kostar det mycket?

• Hallonfot

Sanna-Kaarina: Vad hemskt med din hand. Hoppas de kan fixa det och att det inte gör att du får mer problem.

Ha ha, vi är nog många som gärna får en bebis en vecka för tidigt. Om några veckor sitter vi väl här och skriver om olika tips på hur man kan sätta igång en förlossning.

• Hallonfot

Jag har heller inte någon pigmentrand och hade det inte förra gången heller.

Stå på alla fyra och äta glass låter inte fel....i alla fall inte det där med glassen.

• Hallonfot

Hi hi, min graviditet den här gången är jätteannorlunda mot förra gången (då jag fick en dotter). Den här gången har jag inte mått illa, "fått behålla skönheten", har en mycket smalare mage som står rakt ut som en strut och en mycket vildare bebis. Allt detta skulle tyda på en kille. Dottern beställde det tidigt så vi får väl se om hon får som hon vill. Å andra sidan kan jag inte säga att jag fått mer hårväxt, är sugen på lakris (bläh, i alla fall för sötlakris) och sen har hjärtljuden varit både över och under 140 slag.

Det där med håret och halsbrännan stämde i alla fall förra gången. Alva föddes med full kalufs. Får se om nästa unge har lika mycket hår. Kanske kan bli mohawkfrissa på dopet om det är en kille.

• Hallonfot

Humlan: Klart du ska ge grabben en docka! Jättemysigt för honom att byta blöja, bada och leka med den när du har bebisen att ta hand om. Tror det är bra att ge honom dockan redan nu så han vänjer sig vid den och lär sig hur man leker med den (tog tid för min dotter innan hon typ "fattade" hur man leker med dockor men det fick ta den tid det tog). Alva föder bebisar på löpande band nu (stoppar dockan innanför tröjan och sen ramlar de ut). Hon till och med stönar lite för jag har sagt att man måste ta i för att få ut bebisen. Så himla sött. Fast nu var det ett tag sen hon ammade dem.... Det sätter väl igång sen igen när jag ammar den riktiga bebisen.

• Hallonfot

Har 66 dagar kvar. En evighet...

Känner lite ångest inför att gå på bröllop på lördag och inte få slå klackarna i taket (klackarna har svårt att komma högre än 2 dm över golvet om de inte får hjälp på något sätt). Fast jag mår jättebra i graviditeten och egentligen "bara" har en stor magen (känns i och för sig gigantisk) så känns det lite konstigt att klä upp sig och ändå inte känna sig jättefin. Mer som en flodhäst i klänning...

• Hallonfot

Tack, Zandrisen. Det säger maken också..och dottern tyckte jag var "jättefin". Kan känna att det är ok när man står upp men ser inte lika fin ut när jag sitter tror jag.

Mammab: Jag har bf 20 juli men har 66 dgr kvar. Hur kan det skilja så? *håller tummarna och hoppas på att jag har färre dagar kvar än vad som står på fl*

• Hallonfot

Glömde fråga om någon mer har tips på gratisprylar man kan få till bebben? Gratis är gott!

• Hallonfot

Nathalie: Hi hi, vad skönt. En dag mindre på bara några minuter. Tror du att du kan fixa så resten av dagarna försvinner lika fort? Har ju egentligen ingen betydelse hur många dagar det är kvar eftersom man har ett satt datum för beräknad födsel men psykologiskt så känns det bra att räkna dagar också.

• Hallonfot

Jessa: Jag hade på mig ett par jättesköna leggings (inte mamma-anpassade) i lördags. Eller...de var sköna fram till kvällen (tog på mig dem kl 13.30) för då blev det märken på vaderna. Fast det var ändå mycket skönare med leggings än med jeans som jag sitter i idag. Fast nu behöver det bli lite varmare igen så man kan använda dem...och klänningar.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3