• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • LindaoJohan

zelda: skönt med någon som kan reda ut ens snurriga hjärna lite!! Ja pappret är inskickat, intyget om att jag ska bli förälder... så sgi pappret dyker väl upp! Antar att det blir sån där lägstanivå då jag haft ett vikariat bara sedan i augusti som går ut  i juni... vad är lägstanivå-beloppet?

• Tindrasson

En kompis till mig fick sin fp uträknad på ett tidigare jobb, eftersom hon då hade tjänat mer än på det jobbet hon hade innan hon gick på föräldrarledighet.
    Tror inte vi ska sitta o skrämma upp oss o bli oroliga o diskutera detta så mycket. Man kan aldrig veta hur fk räknar.

V.24 med tvillingtjejer
  • LindaoJohan

man kanske kan boka ett möte med dem och fråga om möjligheten finns att få det räknat på ett tidigare jobb.... som sagt, det löser sig alltid!Oskyldig

• Tindrasson

Tror att om man någon gång haft ett jobb av något slag så räknar dom efter det. Min sambo har sagt att fk troligtvis kommer att räkna efter det fasta jobbet jag hade för några år sen.

V.24 med tvillingtjejer
  • LindaoJohan

Tindrasson; hmm okej... aldrig hört talas om det! men man kanske måste "påminna" fk om det... ?Åker ju till turkiet på lördag, så när jag kommer hem ska jag ta reda på allt sådant å ringa runt och ha mig!

• Nathalie009

Haha ja det är ju skoj jag har inte hunnit jobba alls än har pluggat bara så kommer få lägsta FP som förra gången så d blir runt 4200 i måanden.. WOohoo :P
    Tur att vi har så himla låg hyra då! haha,.

• Tindrasson

Jag börjar bli lite orolig för att jag kommer få skitdålig fp. Men eftersom jag har haft a-kassa i några år nu o den är uträknad på någon lön. O fått pengar genom fk när jag har varit på åtgärd tycker man att då borde fp gå under samma uträkning som a-kassan o åtgärdspengarna. Men som sagt inte vet jag. Allt verkar väldigt luddigt.

V.24 med tvillingtjejer
  • zandrisen
    Tindrasson skrev 2007-03-15 09:01:15 följande:
    Tror att om man någon gång haft ett jobb av något slag så räknar dom efter det. Min sambo har sagt att fk troligtvis kommer att räkna efter det fasta jobbet jag hade för några år sen. V.24 med tvillingtjejer
    Sgi grundas på det jobb du haft inom det närmaste året bakåt räknat. I det fall du haft ett fast jobb för några år sedan, och efter detta inte arbetat, räknas du numera som 0-klassad, och kommer att erhålla fp enligt lägstanivå. Detta är iaf vad jag lyckats läsa mig till på www.fk.se, där det också framgår att sjukpenning under graviditet INTE skall påverka ens framtida fp...*pustar ut*
  • Jen2006

En snabb fråga, vart skickar man intyget om graviditet för registrering??

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3