• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jessa6

Usch idag vaknade jag brakförkyld och ont i halsen, ingen feber dock. Ska ju börja jobba kl 15, får ligga på soffan fram tills dess och bara slappa nu då så att man orkar med kvällen...

• annki72

Jessa6, Här är vi oxå dunderförkylda, täppt i näsan och det känns som man har flera kilo slem i halsen

Min 7 åring är oxå hemma genomförkyld.

jag ska jobba i natt börjar 20.00 och slutar 08.00 vaken natt, måste vila ordentligt jag oxå för att orka.

hoppas verkligen att jag får HP, har inte skickat in än då jag inte fått moderskapsintyget än och får inte det förrän 3 april, känns som evigheter.

men det ordnar sig säkert

• FruRundberg

Hur delar ni era dagar med era sambo/man ja eller om ni bor isär med pappan? Delar ni hälften heälften eller ger han er sina dagar?
    "min" vill ha hälften av sina dagar.. så om jag räknat rätt så får jag återgå till jobbet igen när bebben e 6mån.. jobba fullt. Är såååååå SUR för detta.. vill juh inte börja jobba igen till JUL!!! vilket det nu blir om han nu vägrar ge lite av sina dagar till mig.. *suck*
    Ibland önslar jag att jag vore HELT ensam så jag slapp bråka med honom om sånt..
    Men men..

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Mjukis82
    Hello flickor!

Kikar in en liten snabbis innan jag ska iväg till dietisten. Hoppas att allt är bra med er alla! Här e det ganska OK nu, men hade en fruktansvärt jobbig dag igår, slutade med att vi åkte in till förlossningen för att vi var superoroliga... lilla pluttan hade varit så stilla hela dagen. Men allt var bra, tack o lov! Finns mer att läsa i min blogg (http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b40973.html) För den som är intresserad!

Ska iväg nu som sagt, men vi ses senare idag!

zandrisen: Vill inte skrämma upp dig vad gäller ersättning från FK... MEN! När jag blev halvt sjukskriven i juli (pga förlusten av Isabelle) och fick inte de första pengarna förräns i november. Detta är säkerligen ett extrem-fall, men jag tror inte att du ska räkna med att du har pengar till detta månadsskifte, men ring och tjata på dom - det är det enda som hjälper!

mammab: Tuff sits med ekonomin... hoppas att det löser sig!

Ang. skukskrivning under grav. Så har det förslaget om att man ska räkna på de faktiska 12 månaderna bakåt inte gått igenom! Det är vad jag har hört när jag har frågat dom på FK... tur för mig kan jag säga som inte har jobbat fullt sen Isabelle föddes och har varit helt sjukskriven sen i januari!

kissmekate: Välkommen hit!

JoNaLi: Usch, det låter tufft! Hoppas att det ordnar sig!
    Min sambo yrkar också på att han vill ha ganska mycket av dagarna... vi får väl se!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • jennsans

angående att inte få sjukskrivningspengar från FK så ring o tjata i sånna fall. sambon ringde dit när han var sjukskriven och undrade om han skulle skicka räkningarna till dem istället.. han fick sina pengar ganska snart.

• Tindrasson

Min sambo kommer troligtvis ge mig sina dagar. Han är fast anställt o jag är arbetslös. Så rent ekonomiskt så är det mest lönsamt så. Men tror inte jag kommer ta ut fullt. Så då kan han ta ut en dag i veckan också.

V.24 med tvillingtjejer
  • LindaoJohan

Jonali; jag kommer nog vara hemma till typ mars-april nångång... men klart sambon VILL vara hemma tidigare, men TROR det blir så iallafall... men då jag kommer att vara arb lös då så kommer ju jag vara hemma ganska mkt, men jag söker ju jobb HELA tiden sedan när bebisen är liten medans jag stämplar...Generad så det blir väl att vi går hemma båda två ett tagm kanske jobbar ett par dagar i veckan eller nåt... tycker allt är en stor djungel när man är förstagångsförälder och allt... men man lär sig mycket av er som avrit med förut med era tips å råd!! tack!!

• H  e  l  e  n  a

Jag tror att även jag kommer att få lägstanivån. Har pluggat sen hösten -03 (jobbade dessförinnan 7 mån under 2003). Jag antar att det är alltför längesedan för att räknas då??

Min sambo o jag tänkte göra så att vi tar ut så få dagar som möjligt för mig (60 dagar kan man dock inte överlåta så dem tar jag) så kan han vara hemma länge med 80% av lönen. Jag kommer dock vara hemma första året och då ska vi klara oss på hans lön och mina 60x180 kr. Är det nån som ser nåt problem med detta resonemang?? Tycker också att Fk är krångligt... :-P

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • Tindrasson

Tycker det är jobbigt med alla regler som rör myndigeheter. Man kan ju undra hur dom håller reda på allt.
    Ska åka till fk strax o lämna intyget om att jag är gravid. Så då tänkte jag att jag skulle passa på att höra med dom om vad jag kan tänkas få i fp. *orolig* Vill ju kunna vara hemma så länge som möjligt. Helst i 1½ år.

V.24 med tvillingtjejer
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3