• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • LindaoJohan

måste fråga! fick ett papper från fk med någon slags uträkning; ersättningsnivå med sjukpenningnivå=426:-/dag med lägstanivå 180:-/dag..... jaha sedan då.? när tar man ut lägstanivå, och när tar man det andra?

• Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-03-15 10:24:50 följande:
    Hur delar ni era dagar med era sambo/man ja eller om ni bor isär med pappan? Delar ni hälften heälften eller ger han er sina dagar?"min" vill ha hälften av sina dagar.. så om jag räknat rätt så får jag återgå till jobbet igen när bebben e 6mån.. jobba fullt. Är såååååå SUR för detta.. vill juh inte börja jobba igen till JUL!!! vilket det nu blir om han nu vägrar ge lite av sina dagar till mig.. *suck* Ibland önslar jag att jag vore HELT ensam så jag slapp bråka med honom om sånt..Men men.. ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Vi skrev över hans dagar till mig, förutom dom 60 eller 90 dagarna som inte går. Det kommer vi förmodlingen göra denna gången oxå. Sen är det ju bara till att föra tillbaka om han känner att han vill vara pappaledig. Det kan hända att jag börjar jobba lite på timmar efter 6 månader och då får ju han ta ut pappa ledighet. Vet inte riktigt hur vi kommer att göra ännu.

Någon som vet om detta fungerar?
    Nu till sommaren har jag tänkt om att han tar ut pappaledigt/fp från dom dagarna från Linnéa, kan jag då samtidigt gå hemma och vara mammaledig med syskonet? Någon som vet om man kan göra så? Jag hade tänkt mig att han tog långledigt i sommar..
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • H  e  l  e  n  a

VickyB

Ja, som jag fattat det så kan man gå hemma med fp för varsitt barn!

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • Trollie

Hallå tjejer!

Har inte FK i erat län föräldrainformationsdagar? Här i Värmland verkar dom köra ca 4st per år i varje kommun. Har inte varit iväg ännu så jag är inte så insatt.
    Men tvärtemot era erfarenheter så har jag fått jättebra bemötande av hanläggaren på FK, hon hade tom sin kollega att ringa mej och meddela att min sjukskrivningen gått igenom (hon hade själv varit tvungen att vaba), ville inte att jag skulle behöva vänta på beskedet över helgen, tycker jag var jätte gulligt!

• Mommmy  Dearest

Uhh, jag fattar inte ett skit med det där egentligen...
    Vad är den lägsta summan man kan få ut av FP nu igen?

Jen, gå in på försäkringskassans hemsida så finns det en adress till inläsningscentralen där du kan skicka in ditt intyg. Ska skicka in min idag.

Just det gott folk, med tanke på att denna graviditet är min första vill jag fråga en grej. Jag vaknade imorse av en sån HEMSK smärta så det inte var sant. Halva ryggen på höger sida började plötsligt göra ont! Som någon konstig inre smärta.
    Jag satt upp och la kuddar på knäna och böjde framåt, det lyckades dämpa smärtan en aning men fy fan vad ont det gjorde... Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Det var ju bara en tillfällig smärta trots allt...

• L2K
    Vickyb - man kan ta ut dagar för varsitt barn! Det har vi gjort.

LindaoJohan - om jag har fattat rätt får man välja helt själv hur man vill ta ut "vanliga" och lägstanivådagar. Vet inte om det finns regler.

Nån som vet om även pappan får nalla av föräldrardagarna innan förlossningen eller är det bara mamman?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • H  e  l  e  n  a
    Trollie skrev 2007-03-15 11:11:07 följande:
    Hallå tjejer!Har inte FK i erat län föräldrainformationsdagar? Här i Värmland verkar dom köra ca 4st per år i varje kommun. Har inte varit iväg ännu så jag är inte så insatt.Men tvärtemot era erfarenheter så har jag fått jättebra bemötande av hanläggaren på FK, hon hade tom sin kollega att ringa mej och meddela att min sjukskrivningen gått igenom (hon hade själv varit tvungen att vaba), ville inte att jag skulle behöva vänta på beskedet över helgen, tycker jag var jätte gulligt!
    Inte som jag känner till, men dte vore verkligen på sin plats...

Väldigt sött gjort av din handläggare!
    1+1=3 den 29:e juni!!!
  • L2K
    Mjukis82 - Vad skönt att allt var som det skulle!!!!
    Men vad jobbigt det måste ha varit för er!!!! Hoppas ni slipper gå igenom nåt mer sånt nu!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • LindaoJohan

hittade en bra tjänst på fk där man kan räkna lite själv och kolla vad man får ut och hur länge man kan vara hemma osv. man kan ju inte räkna med att vara rik när man vill vara hemma länge! men kul att kunna sittasjälv och räkna lite för att veta ungefär hur man ska göra med dagarna!

• Madeluttan

Så, nu funkar sidan som den ska. Har haft problem att komma in här på den nya BF Juli 07 Nr 3.

Hur har ni det? Tänk att vi gjort över halva tiden!

Här har det handlats lite, lite bara. Och så har vi beställt vagn! Glad
    Har bara sån himla foglossning. Ska till bm på måndag och få ett sånt där bäckenbälte, hoppas att det hjälper.
    Usch, vad jobbigt det är när man inte kan gå ordentligt, och inte gå fort heller.

Hoppas ni mår bra!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3