• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb

Gomorgon tjejer!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Prinsessan Zelda

när man fyller i SGI papprena så fyller man ju i förra årets inkomst, inte månadslönen. Vilket är bra om man har bonus tex som inte är fast i månadslönen. jag får ju min förra SGI då Adam inte han bli 1 år och 9 månader innan denna graviditet började.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Tindrasson

Jag jobbade 3 dagar förra året. Så jag hoppas dom inte tänker räkna ut min fp efter a-kassan. Tror dom brukar vara snälla o räkna efter den inkomst som var högst eller senste jobbet du hade.
    Tur att man har haft fast tjänst en gång i tiden i så fall. Hoppas dom räknar efter den i så fall.

V.24 med tvillingar
  • LindaoJohan

Sgi papper? jag fick något papper av fk som handlade om att jag skulle fylla i hur jag vill at ut mina dagar, redan nu!!! Men jag behövde tydligen inte skicka in pappret...Är det så att man i vanliga fall fyller i det såhär tidigt? begäran om fp, hette det

• LindaoJohan

Tindrasson; kan dom räkna efter en inkomst jag hade 2003-2005??? Då tjänade jag bättre, med massa ob och allt... men nu har jag ett vikariat som är betydligt sämre betalt...

• Prinsessan Zelda

Sjukpenninggrundande inkomst, SGI, används för att räkna ut din föräldrapenning. Din aktuella inkomst ligger i regel till grund för beräkningen av SGI. Om du är anställd beräknas årsinkomsten med hjälp av din totala lön före skatt. Förutom lön kan även andra ersättningar i pengar räknas med i årsinkomsten. Det gäller till exempel OB-ersättning, vikariatstillägg och provision.

från FK hemsida.

om man inte jobbat på ett tag tror jag inte man får så hög sgi tyvärr. men jag kan inte fk konstiga regler utan och innan.

• Vickyb
    Tindrasson skrev 2007-03-15 08:44:31 följande:
    Jag jobbade 3 dagar förra året. Så jag hoppas dom inte tänker räkna ut min fp efter a-kassan. Tror dom brukar vara snälla o räkna efter den inkomst som var högst eller senste jobbet du hade.Tur att man har haft fast tjänst en gång i tiden i så fall. Hoppas dom räknar efter den i så fall. V.24 med tvillingar
    Jag stämplar med alfa-kassan dom dagar jag inte jobbar och det räknar dom inte som inkomst/årsinkomst. Men jag vet inte hur det är med a-kassa eller om det är likadant där.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Prinsessan Zelda
    LindaoJohan skrev 2007-03-15 08:45:28 följande:
    Sgi papper? jag fick något papper av fk som handlade om att jag skulle fylla i hur jag vill at ut mina dagar, redan nu!!! Men jag behövde tydligen inte skicka in pappret...Är det så att man i vanliga fall fyller i det såhär tidigt? begäran om fp, hette det www.lindisen.bloggagratis.se
    man får de papprena när man skickat in intyget att man väntar barn. har du eller din bm redan skickat in det?
  • Prinsessan Zelda

har man inget jobb får man lägsta beloppen tror jag nog. Har en kompis som inte jobbat så mycket året innan hon blev med barn och hon får lägstabeloppen.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3