• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Beckah82

Men! Va trött jag blir...

Var hos BM idag på vanlig kontroll vecka 23+6:

Fosterljud: 144
    Vikt: 66 kg
    Blodsocker: 4,5
    S/F: 24 cm
    Blodtryck: 115/70

Ja och så lämnade jag en urinodling för att kolla gbs och så, men det tar ju några dagar.

Varför trött? Jo för jag tog upp det här med gbs:en...att den inte ska behandlas. Så jag frågade att "ja men jag får väl åtminstone antibiotikadropp på förlossningen". men Näää det skulle jag inte få för de är så rädda att ge i onödan och skapa recistenta bakterier och dessutom är risken större att man överdoserar antibiotika än att barnet smittas av gbs och blir skadat...

Jaha! Men risken FINNS att barnet smittas, får hjärnhinneinflammation, CP-skada, Blodförgiftning eller dör i värsta fall...den risken ska man strunta i den?

Ja tydligen och man tar ingen hänsyn heller till riskerna under själva graviditeten, alltså föda för tidigt och/eller smitta till fostret som orsakar fosterdöd. Tack för den...

Det enda de ska göra är att jag får gå och lämna urinodling en gång i månaden så att det upptäcks om jag får bakterier i urinen för bara då blir det beandling. Det räcker inte att ha bakterierna vaginalt.

Uppå detta har jag gått och blivit sjuk eller något...det värker i hela kroppen, ont i huvudet, febrkänsla (fast utan själva febern) ont på höger sida i magen och så gör fogarna och ryggen extra ont bara för det...åker väl på influensa förstås...blä...

*ja...nu har jag gnällt klart*

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • LindaoJohan

Beckah; förstår om du är orolig. Men jag tycker du ska ta och lugna ner dig lite om lita på läkarna! Dom är profissionella trots allt och vill nog bara ditt och barnets bästa!

• little baby

Hej! Ush idag är det jobbigt.....

När man har foglossning har man ont i bäckenet eller/och muskler oxå? Jag har så ont i korsryggen trots att jag har stödbälte och gör mina övningar som jag fått från sjukgymnasten. Men jag har inte ont eller att det strålar ner mot framsidan av benen.
    Mest typ ichias nerven som jäklas korsryggen typ

Svårt att förklara men det gör svinont ex så kan jag inte luta mig framåt/neråt för att plocka upp något från golvet utan måste böja knäna och vara rak i ryggen. Plocka ur diskmaskin är hemskt -det går bara inte...Ledsen

Kan man förbygga smärtan på något sätt? Tycker inte min träning hjälper...
    börjar bli kämpigt nu ordentligt...så ska jag jobba kväll nu snart Gråter 

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • LindaoJohan

little baby; låter ju som foglossning! grattis!! jag använder mig av vetekudde när det är jobbigt, lägger mig med den vid svanken ett tag och vilar ryggen. Nu har jag även fått låna tens-plattor av sjukgymnasten vilket hjälper. jätteskönt! i värsta fall blir det väl kryckor! hoppas du snart känner dig bättre

• Trollie

Zelda:GBS är grupp B streptokocker, jätte vanligt att man får det som gravid, men det är inte alltid det blir någon regelrätt UVI av det. Tror att dom behandlar bara om det blir det, är inte riktigt säker.

• Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2007-03-15 13:03:09 följande:
    vad är gbs?? kan inte komma på betydelsen.
    Fakta om gbs: http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=6
    Förlorade sin son pga gbs: www.familjeliv.se/Forum-1-5/m82640.html
    Skador på barnet pga gbs: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m17492741.html
    Allamän info finns här (i tråden): www.familjeliv.se/Forum-2-8/m957147.html
    LindaoJohan skrev 2007-03-15 13:05:17 följande:
    Beckah; förstår om du är orolig. Men jag tycker du ska ta och lugna ner dig lite om lita på läkarna! Dom är profissionella trots allt och vill nog bara ditt och barnets bästa!
    Om det hade varit sant hade inga barn dött eller blivit skadade pga barnmorske och läkarslarv så nej, det litar jag verkligen inte på...tyvärr.
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Karttu

Prinsessan Zelda: Beckah hade länkat här i tråden för nån dag sen till en info sida om gbs...

Beckah: Äsch, är du orolig?! Hur stor är risken för alla följder då? Om det vore stor risk tycker man ju att de vore noggranna och tog till alla tänkbara preventiva handlingar. Jag tycker att det låter jätteläskigt och förstår om du vill att vårdpersonalen ska göra något.

• Trollie

Milla:
    Vad skönt att du fick HP bevikljat! Hur lång tid tog det från att du ansökt till att du fick svar?

Little baby:
    Säger som Lindaojohan det låter som foglossning, bara att ta det lugnt och gilla läget !

• LindaoJohan

Beckah; jag TROR och HOPPAS att duktiga läkare är mer vanliga än slarviga! tror att de fall du menar uppmärksammas, tänk då på allt som går bra och slutar lyckligt! det är ju inget som direkt uppmärksammas... Klart man får vara orolig, det handlar ju om ett barn, men tror inte man ska gå till överdrift med sina oroligheter då det kan framkalla stress hos dig själv vilket kanske kan medföra oroligheter för barnet?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3