Men! Va trött jag blir...
Var hos BM idag på vanlig kontroll vecka 23+6:
Fosterljud: 144
Vikt: 66 kg
Blodsocker: 4,5
S/F: 24 cm
Blodtryck: 115/70
Ja och så lämnade jag en urinodling för att kolla gbs och så, men det tar ju några dagar.
Varför trött? Jo för jag tog upp det här med gbs:en...att den inte ska behandlas. Så jag frågade att "ja men jag får väl åtminstone antibiotikadropp på förlossningen". men Näää det skulle jag inte få för de är så rädda att ge i onödan och skapa recistenta bakterier och dessutom är risken större att man överdoserar antibiotika än att barnet smittas av gbs och blir skadat...
Jaha! Men risken FINNS att barnet smittas, får hjärnhinneinflammation, CP-skada, Blodförgiftning eller dör i värsta fall...den risken ska man strunta i den?
Ja tydligen och man tar ingen hänsyn heller till riskerna under själva graviditeten, alltså föda för tidigt och/eller smitta till fostret som orsakar fosterdöd. Tack för den...
Det enda de ska göra är att jag får gå och lämna urinodling en gång i månaden så att det upptäcks om jag får bakterier i urinen för bara då blir det beandling. Det räcker inte att ha bakterierna vaginalt.
Uppå detta har jag gått och blivit sjuk eller något...det värker i hela kroppen, ont i huvudet, febrkänsla (fast utan själva febern) ont på höger sida i magen och så gör fogarna och ryggen extra ont bara för det...åker väl på influensa förstås...blä...
*ja...nu har jag gnällt klart*