• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • zandrisen

Gjorde som ni rått mig till, och ringde till fk, och nu är jag SUPERLÄTTAD!!!
    Ska förmodligen få hem en sjukförsäkringsblankett idag, och så fort jag lämnat in den så kommer min ersättning att komma igång! Frågade också specifikt om sjukskrivningen kommer att påverka min framtida fp, (bara för att vara riktigt säker.. ), co det skulle den INTE göra! Är såååå lättad nu!

Madeluttanm vad blev det för vagn? Vi letar fortfarande, har bestämt oss för en begagnad teutonia, men har ännu inte hittat den rätta... Men det är rätt så skoj att leta!

• H  e  l  e  n  a

Åh vad skönt zandrisen!

Ska själv ringa dit nu..

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-15 10:50:39 följande:
    måste fråga! fick ett papper från fk med någon slags uträkning; ersättningsnivå med sjukpenningnivå=426:-/dag med lägstanivå 180:-/dag..... jaha sedan då.? när tar man ut lägstanivå, och när tar man det andra? www.lindisen.bloggagratis.se
    Jag kommer inte ihåg antalet sjukpenningsnivå dagar man har.. men har för mig att dom sista (60) eller 90 dagarna är lägstanivå.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    SyrranH skrev 2007-03-15 11:09:35 följande:
    VickyBJa, som jag fattat det så kan man gå hemma med fp för varsitt barn! 1+1=3 den 29:e juni!!!
    Okey. Va skönt isf!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • mjauen

Var ett tag sen jag va inne sist...har varit så mycket nu och min mans syster gifter sig på lördag. :)
    Ser att ni funderar kring mamma-o pappaledigheten o ersättningar hit o dit. Jag fick mina papper att fylla i idag oxå o jag e helt rörig i skallen! Vi har lite annat system här i Finland, men inte blir man klok på nåt här heller. Men det fixar väl sig...
    Har semester den här veckan, men det känns inte alls som om man skulle va ledig. Har städat i 2 dar och nu har vi gäster från Sverige tills på fredag, på lördag är det bröllop och på söndag får vi fler gäster... *SUCK*
    Man får väl trösta sig med att man har halva sommaren ledig.

• mrsbygg
    LindaoJohan skrev 2007-03-15 10:50:39 följande:
    måste fråga! fick ett papper från fk med någon slags uträkning; ersättningsnivå med sjukpenningnivå=426:-/dag med lägstanivå 180:-/dag..... jaha sedan då.? när tar man ut lägstanivå, och när tar man det andra? www.lindisen.bloggagratis.se

man måste blanda dagarna har jag för mig, man kan inte bara ta ut sjukpenningsnivån utan man måste baka in lägsta nivå oxå. har för mig det var så sist iaf..

här är man inne på sin tredje dag me huvudvärk, vägrar försvinna..och matlusten är borta..

usch får ta å bli juli nu...

• Jen2006

Jag ska vara hemma ett år, som det är sagt nu. Men bara ta ut ungefär 60% räknar jag med. På så sätt kan min sambo ta ut ungefär lika mycket sen... Men han har precis slutat sin utbildning och söker jobb, så vi får se vad arbetsgivaren tycker sen när han fått anställning (om han får det)

• Milla med killar

Halloj tjejer!

Nu har jag fått beviljat om havandeskapspenning from 10 maj såå underbart för min rygg har börjat värka nu bak i svanken.

Annars är det bra med mig trött på kvällarna och magen har börjat puta. Har en ny bild från idag.

Jag hinner inte vara lika aktiva som er andra men jag har ju tre barn redan att ta hand om så det blir inte mmkt tid över tyvärr
    Kram på er!!

• LindaoJohan

Trollie; tack för länken! sparar den bland bokmärken! får ta och läsa igenom när jag känner mig mer motiverad! Nu ska jag snart åka till jobbet, tror det blir till att vara ute i vårvädret med barnen! härligt!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3