• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb

Ja jag har inte råd att gå hemma och bli sjukskriven Måste jobba hur förbannat ont ryggen gör ändå. Visserligen jobbar jag bara som timvikarie och det kan gå ett par dagar innan dom ringer, ibland ännu längre. Måste försöka komma upp i en årsinkomst på iaf 100.000 kr innan mammaledigheten då får jag iaf ut lite mer än 5000 kr. Nu är jag uppe i nästan 80.000 så 20.000 kr till hoppas jag lyckas få ihop iaf! Men men.. vi får väl se hur mycket ryggen pallar, har ju som sagt ett par månader på mig.
    4200 kr (ca) till 5000 kr (ca) kommer att göra väldigt mycket i våran ekonomi.
    Synd att man inte kunde fiffla med årsinkomsten!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Vallmar skrev 2007-03-14 18:57:39 följande:
    Hej Svejs... Nu har jag jobbat 10 timmar varje dag den här veckan...Orkar inte längreJag ska skicka in ansökan till hp nu så jag får gå snart!!Usch det bara vänder sig i magen när jag läser om förlossning. Vill egentligen inte föda, som om jag kunde komma undan. Har kräkfobi o det blir ju inte bättre av att syrran sa att hon kräktes hela tiden. Jag o sambon ska iaf gå på profylax i slutet av april, såg att det är  några andra här som ska göra det också. Blev rekommenderad av en kompis att det ska vara jättebra.Jo tack fk o fp, tycker att det är helt krångligt. Fattar inte hur man ska kunna göra veckoscheman o välja o spara dagar vissa veckor å andra inte.
    Jag spydde många gånger i lustgasslangen Usch och fy.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Mommmy  Dearest
    L2K, Jodu Jag tillhör egentligen SÖS men jag sa till min barnmorska att jag inte alls vill gå till sös, min mamma och min moster har bara haft hemska upplevelser när dem har lämnat SÖS. Jag har gått till Huddinge Sjukhus för varje UL och så vidare men när förlossningen väl kommer igång så är det första Huddinge, sen kan jag ringa till vilket annat sjukhus jag vill om det är så att de inte skulle ha plats...

Jessa6, du minns då din matte! Räcka ut tungan har aldrig varit bra vad gäller nummer. Ändå hade jag min allra sista mattekurs för inte så längesen Flört
  • L2K

Vallmar - Jag lider också avkräkfobi och det är den del av förlossningen jag bävar för med. Men hittills har jag klarat två förlossningar utan att kräkas (och två och en halv graviditet )

Nasse01 - nu tog inte min första tre dygn, "bara" ett och ett halvt men jag förstår vad du menar. Men andra gick bra mycket snabbare och bättre!

Jag är nog mest rädd för själva smärtan.

teenpregnancy - min lillebror och hans tjej har inte heller så bra erfarenheter av SÖS så därför går dom bort. Så jag får väl knipa rejält i sommar om det bara finns plats där. Däremot jobbar den ena av dom två bm som finns här i Nynäs på SÖS så om jag kunde få en garanti för att han är med så kanske jag kan tänka mig det...

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • nasse01

L2K
    Då hoppas jag att det gör det denna gången för oss med.
    Har fått tid för samtal med aurora, funderar på att vilja bli snittad. Men inget är bestämt än. Vill inte tänka för mycket på det redan.

• Halvblod

Jag är inte det minsta rädd för förlossningen...men innan jag blev gravid fick jag nästan andnöd bara jag pratade pratade om att föda barn. Men det kommer kanske under de sista månaderna...hoppas det isf kommer snart så att jag har lite tid på mig att bearbeta och förbereda mig.

Just nu är jag inne i en period där jag får panik av tanken på att jag ska gå gravid i 4månader till...hur ska jag kunna bli större utan att knäckas vid svanken??? Hur ska mina revben och mitt bäcken överleva??? Jag är säker på att dom mätte fel på UL...typ en månad fel MINST! Förstår verkligen inte hur bebis ska få plats i magen.
    Men vissa dagar får jag panik över hur jag ska hinna med att fixa allt som ska fixas innan förlossningen.

• L2K
    nasse01 - Skönt att du får samtal så du får hjälp att prata igenom det! Och jag håller med om att det är bäst att förtränga ett tag till.
  • Halvblod

Min älskling är borta på kurs hela veckan (bara 2nätter kvar) vilket är väldigt jobbigt och ensamt eftersom vi inte har varit ifrån varandra så här länge sedan vi träffades för över 4år sedan. Men samtidigt är det skönt att kunna njuta av ensamheten eftersom det förmodligen är sista gången på många många år.

Hahahaha...Burger King reklamen är helt underbar...vilka macho killar

• kissmekate

Hej! Ny här! Bf 27/7. Födde mitt första barn på sös och vill dit igen! Hör egentligen till KS. Min dotter är idag 9 månader. Prick. Bosse i magen är en pojke (kanske hörs på namnet)

• L2K

Välkommen kissmekate!

Halvblod - passa på och njut!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3