• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • humlan1973

Har var det visst lite tungt att andas...

Man ville bara saga att varen ar har, och det ar helt underbart

I helgen ska jag och mannen shopa, ga pa bio, ut och ata och sova pa hotell! Vi har barnvakt!!! Och det ar forsta gangen

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-16 07:24:24 följande:
    Har var det visst lite tungt att andas...Man ville bara saga att varen ar har, och det ar helt underbart I helgen ska jag och mannen shopa, ga pa bio, ut och ata och sova pa hotell! Vi har barnvakt!!! Och det ar forsta gangen
    Åh hoppas ni får en toppenhelg!!, de låter så iaf

Har du seperationsångest?

Saga är 15½månad nu och jag har fortfarande inte fixat å låta henne sova borta. Hehe
    Måste göra det snart så jag är "van" när förlossningen startar :)
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • humlan1973

Barnvakten ar hemma hos oss. Min svarmor fran USA ar har och skolar in lillkillen pa dagis. Vi fick inte nagon plats och alla dagarna tog slut... Ja, vi flyttade till radhus och trode att platsgaranti betydde att man var garanterad en plats, men sa var det ju inte... Sa hon ar har, hon har borr hos oss i 3 veckor nu, sa jag hoppas inte jag kommer att fa nagon angest... men man vet ju inte. Mannen blev lite tveksam nar jag gav honom detta i allaharjans pressent . Jag hoppas att det det gar bra.

• mrsbygg

åhh min kompis har fått sin bäbis nu! så otroligt söt!!

jag vill oxå ha bäbis!! nu får dom här sista månaderna röra på sig lite snabbare tycker jag tiden går lite fortare nu när det är soligt å skönt ute!

• Trollie

Humlan: Gud va gâtt, med en riktig mys helg! Blir lite avis !

Mammab: Oj, vad du ska snosa, gosa å lukta på kompisens bäbis

Idag går jag in i vecka 23 !!!!

• humlan1973

Hehehe, det var det som var meningen... Nej da, men nu ar det var tur!

• Trollie

Igår fikade jag med en kompis hon berättade något helkonstigt, en annan kompis ska oxå ha barn, tvillingar, men nu när ultraljudet är gjort har man kommit fram till att det inte alls är tvillingar för det skiljer tre veckor mellan fostren! Hur f*n går det till?

• Vickyb
    Trollie skrev 2007-03-16 08:11:48 följande:
    Igår fikade jag med en kompis hon berättade något helkonstigt, en annan kompis ska oxå ha barn, tvillingar, men nu när ultraljudet är gjort har man kommit fram till att det inte alls är tvillingar för det skiljer tre veckor mellan fostren! Hur f*n går det till?
    Ja hur sjutton går det till? Förutom att två ägg har blivit befruktade men med 3 veckors tid emellan. Eller så är det bara så att ena barnet är litet och det andra lite större? Hm! Har aldrig hört att det skiljer så mycket mellan fostren!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • humlan1973

Men va konstigt! Mar dem bra da? eller ar den som ar mindre nagot konstigt med?

• Trollie

Om jag fattadde allt rätt så mätte och kollade dom på alla möjliga sätt så det är verkligen tre veckor mellan dom! Just nu mår dom bra, men man kommer att snitta henne väldigt tidigt men det beror på att hon har ganska svår diabetes så det har man gjort vid dom två tidigare graviditeterna också.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3