• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Nathalie009

Teenpreg: Men man kan ta ut FP en månad inna bebisen är beräknad d gjorde ialafall jag när jag väntade evelina fsat då kasnek d heter havandeskapspenning? ja vet inte men pengar fick jag iaf

• Mjukis82
    Teenpreg: FP kan du ta ut ett tag innan... men då använder du av dagarna du får totalt, vilket kanske inte känns så kul sen. Allt finns att läsa på Försäkringskassans hemsida http://www.fk.se/privatpers/foralder/
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mommmy  Dearest

Jag hittade svaret på försäkringskassan.

Innan barnet är fött

Innan barnet föds är det endast du som ska bli mamma som har rätt till ersättning i form av föräldrapenning. Den betalas ut tidigast från och med den 60:e dagen före den beräknade tidpunkten för barnets födelse. Det betyder att du kan vara hemma från din utbildning under samma period.

• Mjukis82
    Nathalie: Jag går hemma sen i januari och undrar också hur jag får dagarna att gå... men jag brukar sova ganska länge, sitta här på FL, fika med kompisar när huvudvärken tillåter, städa...
  • solstraalen

Hej tjejer!

Vad ni skriver!!!!

Hoppas de löser sig för alla med FP och HP och allt

Har vart på stan HELA dan och letat vårkläder åt Anton och Saga.

Om ni har lust får ni kika i mitt galleri och påpeka om de ser mycke dumt ut med mössan till den där jackan??
    Hittade ingen som passade till, så då fick de bli en rosa med bruna ränder så folk slutar fråga vad HAN heter hela tiden om Saga,

Letade efter ljus å lykta efter snygg å smal jacka åt Anton, till slut hitta ja en på JC, så hoppas den passar
    Han e ju låååååååååång och smal så de e svårt å hitta kläder åt honom som sitter bra.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • SannaKaarina

jag jobbade fast som personlig assistent och skulel ha haft rätt till havandeskapspenning men ioch med att min brukare gick bort så blev jag arbetslös och har därmed inte längre rätt till havandeskapspenning så jag får stämpla fram till föräldraledigheten. jag vet inte hur det är då man jobbar men inet alla får havandeskapspenning för arbetet måste vara så pass betungande så att man inte kan fortsätta sitt arbete.

men bästa sättet att få reda på det är att fara till FK och prata med dom

• BeccaS

Teenpregnancy,

nu hänger jag inte med, ska du skippa i att gå klart skolan, eller vad menade du? ^^

• L2K

Mjukis82 - Hmm... Hade kommit på nåt bra jag skulle svara men två monster kom och störde.  
    Gör ju inget om ni är väl igenkända när det väl är dags, kan nog bli en trygghet i det. Själv har jag samma BM som den kompis som har förlorat två barn i SIDS så hon kommer förstå om jag börjar noja.

Och vad skönt att du inte hade gått upp mer! Sist jag passerade mvc smet jag in och vägde mig och då låg det fortfarande på minus. Nästa torsdag är det dags för besök så då får jag se hur det verkligen ligger till!

Nathalie009 - Jag sitter väl en sväng här, umgås med vänner som är hemma och så blir det lite turer för att gå i affärer.

Solstraalen - Jag tycker mössan va jättefin!!!! Går verkligen inte att missta henne för en tjej där inte!!!!
    Blir lite avis, va på HM idag för att shoppa av deras braiga mössor till ungarna men fanns inte en enda tunn på pojkavdelningen men på flick fanns det minsann!

Däremot så hittade jag ett par svarta manchesterbyxor på mamma på HM som var nedsatta med 30% och sen hade dom 10% clubrabatt med så dom blev inte så dyra.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Mjukis82
    solstraalen: Var inne o kikade och tyckte inte alls det såg dumt ut med mössan!
    Såg även att du också har bilddagbok... kul! Så om du ser att ngn som heter Mjukisbitchen har varit inne så e det jag!

Någon mer som har bilddagbok?
  • Mjukis82

L2K: Absolut känns det tryggt om dom vet vilka vi är! Och jag förstår att det känns bra för dig att ha den BM!
    Va skönt för dig att du inte heller har gått upp! Har du haft det lika under de andra graviditeterna? Med Isabelle gick jag upp massor, typ 25-30 kg, men mest på slutet så jag ropar inte hej än!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3