• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Nathalie009

ookje tack för svaren=) a idag orkar ja inte laga nått å fanns inget ifrån igår så det blir väll mackor lr nått kasnke nån varmakoppen soppa:P

• mrsbygg

nån som é inrednings tokig som mig och vill hjälpa mig med våran balkong? kom me lite tips..är ju pank nu men så fort pengarna kommer in så ska balkongen bli klar
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m18502367.html

jo har sagt det, så fort denna ungen är ur mig sk aja börja träna!! måste bli av me min övervikt för gott...

när ja blev gravid me saga starta ja på +20 kg..
    denna gången vart "bara" +10 kg...

så ja hoppas ja inte går upp allt för mycket denna gången..så d inte blir så mycket att träna bort

• Beckah82
    Myzzan skrev 2007-03-16 09:39:58 följande:
    Nej, det känns absolut inte som förvärkar. Usch, nu blir jag orolig. Måste nog ringa till BM. Ja, magen blir nog lite hård.
    Men om magen blir hård så är det ju förvärkar. Förvärkar är inget farligt. Det är jättenormalt men man kan behöva ta det lugnt om man får dem för att man stressar för mycket.

Om man har regelbundna förvärkar som är kraftiga och håller i sig minst 1 minut och kommer med högst typ 20 minuters mellanrum så är det inga förvärkar utan förmodligen riktiga förlossningsvärar.

Om värkarna går över med alvedon och/eller ett varmt bad så är det heller inga riktiga värkar utan bara förvärkar.
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Mammelutten

Trollie:
    Som Beckah skrev, så kan man tydligen ha äl och släppa ett ägg fastän man nyss blivit befruktad. Frågade en gyn.läkare om det i somras. Ovanligt, men händer!

Solen skiner, även jag har vårkänslor idag

• Beckah82
    Trollie skrev 2007-03-16 09:41:33 följande:
    Nathalie:Brukar försöka göra lite extra till middag, så att sambon får matlåda och jag en tallrik att värma i mcron. Men måste erkänna att det lätt blir mackor å kaffe eller pasta med köttfärsås (gör storkok av det och fryser in i små pyttsar). Är ju inte så kul att laga mat till bara sej själv !
    Min sambo äter som 15 hästar...jag lagar mat till typ 7 pers eller något då räcker det till han, mig, en kräsen Victor och så matlåda till sambon dagen efter....lottovinsten om det ibland skulle råka bli en smula över till mig också
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • mrsbygg
    Myzzan skrev 2007-03-16 09:39:58 följande:
    Nej, det känns absolut inte som förvärkar. Usch, nu blir jag orolig. Måste nog ringa till BM. Ja, magen blir nog lite hård.
    är nog lite sammandragningar! brukar jag oxå få om ja anstränger mig lite för mycket.
    ingen fara, men ring bm om du är orolig! d dom är till för
  • copernicus

så fint väder det är här nu!!!{$lang_emotions_sunny}
    Jag och Cappe vaknade vid 8 av att det lät som nån höll på att riva huset utifrån, vi blev skiträdda båda två. Sambon har jobbat natt och vi trodde att han låg och sov på soffan. MEN döm om min förvåning när jag gick fram till fönstret för att se vad som lät, Han var ute och grävde!
    Vi har lite kvar att gräva efter dräneringen nu när tjälen har gjort att jorden sjunkit nästan 50 cm igen.
    Så nu fick vi en mysig frukost tillsammans och ska ut och greja innan jag ska till jobbet.

Jag blir så glad när han gör sånna här saker utan att jag sagt nåt!

Vill verkligen att det ska bli klart innan {$lang_emotions_baby} kommer!

{$lang_emotions_sunny}{$lang_emotions_sunny}{$lang_emotions_sunny}

• mrsbygg
    LindaoJohan skrev 2007-03-16 08:35:05 följande:
    LindaoJohan skrev 2007-03-16 08:23:32 följande: mammab; nä jag är likadan! Har blivit helt fast vid att städa! Dammsugaren är typ min bästa vän, helt sjukt. måste ju ha med graviditeten att göra! www.lindisen.bloggagratis.sehehe jag tycker d är så härligt väder vill bara få fint å snyggt inne!hoppas på pengar snart så man kan få iorning på balkongen, köpa möbler å en jäkla massa blommor...har solen ligger på på morgonen så det blir alldeles varmt å skönt där inne..den är hel inglasad från golv till tak så känns som sommer där ute iblandGu va färligt med inglasad balkong! önskar jag med hade det! Jag har sol från 9,30-16-tiden! jättehärligt! problemet är att många växter har en förmåga att torka ut... hinner ju inte vattna hela tiden direkt... men ska hitta något tåligt för den här sommaren! BAlkongmöbler har jag hittat på ikea i trä. soffa, bord och två fåtäljer för 999:-! Får bara plats med en fåtölj men ska köpa!!!!!Nä nu ska jag till mamma och äta frukost (grannar!) www.lindisen.bloggagratis.se
    kikade på ikea möblerna dom va juh helt okej! sambon gilla det oxå!

fattas bara pengar då hehe..
  • Myzzan

Nu har jag ringt till bm och hon trodde också att det var sammandragningar men om de fortsatte efter att jag hade vilat så brukar de vilja ta en urinodling. Usch, vad obehagligt. Jag har aldrig haft så här förut och det här är min tredje grav.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3