• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    L2K skrev 2007-03-15 16:34:09 följande:
    Mjukis82 - Hmm... Hade kommit på nåt bra jag skulle svara men två monster kom och störde.  Gör ju inget om ni är väl igenkända när det väl är dags, kan nog bli en trygghet i det. Själv har jag samma BM som den kompis som har förlorat två barn i SIDS så hon kommer förstå om jag börjar noja. Och vad skönt att du inte hade gått upp mer! Sist jag passerade mvc smet jag in och vägde mig och då låg det fortfarande på minus. Nästa torsdag är det dags för besök så då får jag se hur det verkligen ligger till! Nathalie009 - Jag sitter väl en sväng här, umgås med vänner som är hemma och så blir det lite turer för att gå i affärer. Solstraalen - Jag tycker mössan va jättefin!!!! Går verkligen inte att missta henne för en tjej där inte!!!!Blir lite avis, va på HM idag för att shoppa av deras braiga mössor till ungarna men fanns inte en enda tunn på pojkavdelningen men på flick fanns det minsann! Däremot så hittade jag ett par svarta manchesterbyxor på mamma på HM som var nedsatta med 30% och sen hade dom 10% clubrabatt med så dom blev inte så dyra. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Åh trevligt å fynda
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-03-15 16:40:20 följande:
    solstraalen: Var inne o kikade och tyckte inte alls det såg dumt ut med mössan! Såg även att du också har bilddagbok... kul! Så om du ser att ngn som heter Mjukisbitchen har varit inne så e det jag! Någon mer som har bilddagbok? Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Ska hålla ögona öppna
  • L2K
    Mjukis82 - Första startade jag på ca 35kg övervikt (oj, vad hemskt det lät!!!! första gången jag räknat om det så...) men jag gick ner 10kg innan inskrivningen. Gick ner fem till som kom och gick sen på slutet. Efter förlossningen va jag nere på -20kg. Tyvärr gick jag upp tio ganska snabbt igen. Men dom tio jag gick ner innan inskrivningen har jag inte sett röken av sen dess som tur är!!!!!

När jag väntade Oskar började jag med att gå ner 2-3kg om jag minns rätt men hamnade väl på plus 5-6kg i slutändan.

Den här verkar hamna lite mittemellan. Men som du sa, det är ju en bit kvar, man vet ju aldrig.

Hann du gå ner nåt efter Isabelle eller har du dom kilona kvar?

Solstraalen - Det var jättekul! Har kastat in dom i tvättis på en gång för att se om dom krymper innan dom ska sys upp för att passa lilla mig.

Var även och hämtade hem vagnen till bebben som va på lagning på babyland. Skulle ha gått på 550:- men hon i kassan fick bara fram 165:- hur hon än försökte så det blev en billig lagning!!!! Tackade inte jag nej till!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • jennsans

beckah 82: den dag vi får resistenta bakterier då?? då finns det ingen behandling för de som verkligen mår dåligt av bakterierna! då kommer folk dö osv. och då kommer det bli tjat att varför har man inte gjort något åt detta tidigare?? en jättestor diskussion uppe på sjukhuset här. är övertygade att de gör vad som är rätt!

• H  e  l  e  n  a

Usch, är lite orolig... Har igår o idag känt mindre ifrån bebben! I flera veckor har jag i princip varje gång jag lagt mig ner sett hur det buffar och sparkar i magen men nu är det inte alls lika mkt, mer små "skalv". Känner ni också olika från dag till dag?

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • solstraalen
    SyrranH skrev 2007-03-15 19:08:13 följande:
    Usch, är lite orolig... Har igår o idag känt mindre ifrån bebben! I flera veckor har jag i princip varje gång jag lagt mig ner sett hur det buffar och sparkar i magen men nu är det inte alls lika mkt, mer små "skalv". Känner ni också olika från dag till dag? 1+1=3 den 29:e juni!!!
    Jo det är jätteolika här. Men känner av honom gör jag iaf varje dag.
  • H  e  l  e  n  a

solstraalen

Ok, ja, jag är glad att jag känner smågrejer iallafall.. då vet jag ju att älsklingen i magen lever Antar att h*n ligger och funderar med ryggen till eller nåt... Man kanske känner mindre om bebben sparkar inåt ryggen.

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • solstraalen

Är det någon här som haft Emmaljungas duolift?
    För och nackdelar?

• Mjukis82

L2K: Ja, jag rasade en hel del precis efter förlossningen, men fick ca 12 som satt kvar... och jag orkade såklart inte ta tag i dom! Och jag har mååånga extrakilo sen innan, så det finns ju en del om man säger som så!

SyrranH: Så hade jag ju det igår... och åkte ju in. Men det var ingen fara och vår lilla plutta har förmodligen vänt sig och ligger och sparkar in mot ryggen., Säkerligen likadant för dig skulle jag tro!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Beckah82
    jennsans skrev 2007-03-15 18:12:44 följande:
    beckah 82: den dag vi får resistenta bakterier då?? då finns det ingen behandling för de som verkligen mår dåligt av bakterierna! då kommer folk dö osv. och då kommer det bli tjat att varför har man inte gjort något åt detta tidigare?? en jättestor diskussion uppe på sjukhuset här. är övertygade att de gör vad som är rätt!
    Ja självklart ska vi riskera vissa barns liv för att slippa recistenta bakterier...

Jag är själv en av dem som tycker att antibiotika används alldeles för mycket och för lättvindigt, men man får för sjutton välja sina tillfällen när det är lämpigt att låta bli och inte.

Som ogravid har jag UVI minst en gång per år. det är dock många år sedan jag sökte vård och fick pinicillin emot det. Jag brukar vänta ut det och dricka massor istället. Till exempel.

Sådana saker som man faktiskt kan reda ut på egen hand finns ingen anledning att behandla men om min bebis blir smittad av gbs och dör så kan jag inte förhindra det på något vis själv. det är en väldig skillnad det.

Testa att säga samma sak till alla vars barn dött pga gbs så ska du nog få höra... ja leta här på FL för bara här finns minst 5-10 stycken sådana mammor som jag hittat...vars barn DÖTT alltså, därtill tillkommer ala vars barn blivit skadat eller sjukt eller fötts för tidigt.

men nä självklart ska vi fortsätta att offra barn för en bakterie som GÅR att ta bort med vanligt penicilin...
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3