• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-16 08:57:06 följande:
    haha, prata min vikt me sambon på msn..ja fråga om han tyckte ja gått upp mycket denna graviditeten...för ja tycker jag gjort det fast jag äter allt möjligt onyttigt!"nä.." "du är hot"..hehe så söt. blev man nästan lite glad
    Fin mage. Ja den ser ut att vara mindre Brukar du fota morgon eller kväll? För det kan varierar. Jag tycker min mage är jättestor framåt kvällen

Sånna kommentarer vill man gärna höra oftasre! Hehe.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Ja snart är det dags att se ut ett par balkongmöbler! Himla skoj skall det blir att äntligen få inhandla ett par bekväma utemöbler. Skulle gjort det förra året, men det blev aldrig av eftersom vi jobbade en hel del i somras båda två. Så ingen hade ork eller lust! Men nu jäklar skall det bli fint där ute till sommaren!

• humlan1973

Jag behovet ett rad. Jag jag kopa ny bh eller ej? Ska jag lagga pengar pa en ny bh nar jag har en som ar lite liten, det putar lite men inte massor. Det ar bara det att en ny kostar ca 500-700kr . Jag har st 75J-K. Jag maste oxa kopa nya amningsbhar till sommaren , minst 2st. De kostar ca 400-600kr, men de ar inte sa stadiga att jag kan kopa nu och borja avanda dem, utan det ar de jag har eller ga upp en st och fa snyggare byst eller skita i det. HJALP!

• Vickyb
    humlan1973 skrev 2007-03-16 09:18:58 följande:
    Jag behovet ett rad. Jag jag kopa ny bh eller ej? Ska jag lagga pengar pa en ny bh nar jag har en som ar lite liten, det putar lite men inte massor. Det ar bara det att en ny kostar ca 500-700kr . Jag har st 75J-K. Jag maste oxa kopa nya amningsbhar till sommaren , minst 2st. De kostar ca 400-600kr, men de ar inte sa stadiga att jag kan kopa nu och borja avanda dem, utan det ar de jag har eller ga upp en st och fa snyggare byst eller skita i det. HJALP!
    Om jag hade varit du så skulle jag unna mig en skön bh, eller en skön sporttopp. Personligen tycker jag det är jobbigt när man får dra upp bh.n för att halva tuttarna åkt upp.   Kolla runt lite på nån sporttopp, kostar dom lika mycket som dina?
    500-700 kr är mycket för en bh, så gör som du själv har råd och vill. Så jag förstår om du vill rådfråga. Eller varför inte köpa amningsbehå nu?
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-16 09:12:42 följande:
    haha, prata min vikt me sambon på msn..ja fråga om han tyckte ja gått upp mycket denna graviditeten...för ja tycker jag gjort det fast jag äter allt möjligt onyttigt!"nä.." "du är hot"..hehe så söt. blev man nästan lite glad Fin mage. Ja den ser ut att vara mindre Brukar du fota morgon eller kväll? För det kan varierar. Jag tycker min mage är jättestor framåt kvällen Sånna kommentarer vill man gärna höra oftasre! Hehe. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    fotar bara på morgonen! iof har ja slarvat me maten nu dom senaste dagarna men kan det skilja så mycket? förhoppningsvis är det lätt att bli av me extra kilona lätt sen
  • mrsbygg
    humlan1973 skrev 2007-03-16 09:06:08 följande:
    Vilken fin mage mammab...
    Trollie skrev 2007-03-16 09:09:04 följande:
    Mammab Magen är ju jättefin !
    tack tjejjor!
  • Beckah82
    Trollie skrev 2007-03-16 08:19:47 följande:
    Om jag fattadde allt rätt så mätte och kollade dom på alla möjliga sätt så det är verkligen tre veckor mellan dom! Just nu mår dom bra, men man kommer att snitta henne väldigt tidigt men det beror på att hon har ganska svår diabetes så det har man gjort vid dom två tidigare graviditeterna också.
    Jag läste om en sådan kvinna.

Tydligen så kan det i sällsynta fall hänta att en gravid kvinna släpper ifrån sig ett ägg som blir befruktat...

Kvinnan jag läste om hade dessutom två olika pappor till sina "tvillingar".
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Nathalie009

Ni som är hemma hela dagarna vad äter ni till lunch jämtt? e så svårt o komma på va man ska äta när man sen ska käka middag också :S

• Myzzan

Hallå alla blivande mammor! Jag har en fråga till er.
    När jag har varit ute och gått så får jag jätteont i magen strax nedanför naveln. Det känns som om någon sliter i den (samma sak när jag nyser) Det går över efter ett tag när jag har satt mig ner och vilat. Varför får jag så ont?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3