• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • H  e  l  e  n  a
    Mjukis82 skrev 2007-03-15 19:16:14 följande:
    L2K: Ja, jag rasade en hel del precis efter förlossningen, men fick ca 12 som satt kvar... och jag orkade såklart inte ta tag i dom! Och jag har mååånga extrakilo sen innan, så det finns ju en del om man säger som så! SyrranH: Så hade jag ju det igår... och åkte ju in. Men det var ingen fara och vår lilla plutta har förmodligen vänt sig och ligger och sparkar in mot ryggen., Säkerligen likadant för dig skulle jag tro! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Tack, Mjukis! Skönt att höra att allt var bra med din lilla!
    1+1=3 den 29:e juni!!!
  • SannaKaarina

Min väninnas son dog i GBS. han blev 2 och tre veckor. samma dag visade han inga som helst symptom och sen på natten dog han. jag såg dte nu när jag såg att ni pratade om det, men jag tror inte mamman ens visste att hon hade det. hon var sjuk själv i streptokocker och sökte hjälp för det. och frågade om det fanns risk för hans liv och läkaren sa att det fanns det inte. men han hade fel.

om jag skulle få veta att det fanns minsta risk för att min son skulle drabbas så skulle jag göra allt i min makt.

att han dog var det värsta jag varit med om och det är min största rädsla som finns. jag tänker på honom ofta och undrar hur han skulle vara idag. han skulle fylla 4 år i höst.

• jennsans

beckah: det var inte det jag sa.. men du är inte heller framme vid förlossningen än och hinner ta upp saken flera gånger eller hur?? o inte behöver du anklaga mig för att jag vill att folks barn ska dö?? för det var verkligen inte det jag skrev

• Beckah82
    jennsans skrev 2007-03-15 20:12:35 följande:
    beckah: det var inte det jag sa.. men du är inte heller framme vid förlossningen än och hinner ta upp saken flera gånger eller hur?? o inte behöver du anklaga mig för att jag vill att folks barn ska dö?? för det var verkligen inte det jag skrev
    Det sa jag inte att du sa heller...

saken är att du jobbar inom vården, eller hur? Då ser man gärna bara hela problemet (sjukdomen, bakterien, what ever) att oj här har vi en bakterie som riskerar att bli recistent väldigt fort.

Inom vården glömmer man gärna det enskilda fallet...den där 1 på 10.000 som dör tex och ser bara att 9000 klarar sig utmärkt.

Visst är det trevligt med sådana sjukdomar som är superovanliga så nästan ingen drabbas...men vad hjälper de dem som är de få som drabbas?

Jag kommer med all sannolikhet vara en av de som klarar sig utmärkt men jag gillar inte att man chansar med MITT barn bara för att det går bra för det flesta. Det kan lika gärna vara mitt barn som blir smittat somm att det är grannens barn.
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Halvblod

Mjukis: Va skönt att allt var ok! Men du får inte ha så bråttom till förlossningen...vi ska ju dit samtidigt ...och jag är inte redo att bli mamma riktigt än. Jag säger till när jag är redo så sticker vi dit då...okej??? Skrattande

• Mjukis82
    Halvblod: Hahaha! It´s a deal! Nä, men det hade ju vatt rätt häftigt och kul om vi föder samtidigt! Jag hade ju tänkt mig att bli igångsatt lite innan... så du får vara redo då!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Halvblod

Mjukis: Ja men jag kan oxå tänka mig något tidigare innan sommaren tar kål på mig...slutet av juni början av juli känns lagom tycker jag. Ska vi kanske ta midsommar med jordgubbar och glass??? Men visserligen, vem vill fylla år på midsommarafton??? Nja...kanske några dagar efter midsommar bli bättre...Hmmmm...jaja, vi har lite tid på oss att fundera

• jennsans

beckah: ser inte alls bara hela stora problemet med en resistent bakterie. ser annat med. men jag bara framhöll en punkt i att de kanske kan ha rätt?? ser också att läkare gör fel bedömningar en del gånger. är skrämmande. men jag som sköterska går då in och försöker försvara patienten och disskuterar saken med den läkaren. det är mitt jobb. pratat med din BM om detta?
    men man måste kunna titta på en sak ur olika vinklar utan för den skulle slå fast för en sak?
    inget mot dig nu men ofta väldigt mycket klagomål mot vården att de bemöter fel osv. fått vänta länge på akuten eller liknande. legat 16 timmar på akuten en gång för att vänta på en röntgen, men får försöka trösta mig med att de förhoppningsvis tog hand om patienter som var mer sjuka just då. så ibland är många klagomål utan grund.

• Mjukis82
    Halvblod: Tycker vi ska sikta in oss på månadsskiftet eller så!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • mrsbygg

jäklar..min unge måste va lång! kände precis en box strax under revbenet å en kick ner mot höften...bökar som sjutton där inne hehe..

börjar kanske bli trångt, min mage har stannat i växten känns det som..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3