• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • annki72

jag har köpt lite kläder på tradera, kofta, body, byxor, overall.
    allt självklart i rosa

och så skötbordet såklart.

letar vagn oxå, kan inte bestämma mej om jag ska köpa en ny emmaljunga eller nån annan begagnad, känns onödigt att köpa ny när de sjunker så i pris bara man tar de ur affären.

• zandrisen

Det enda vi köpt till Lilleman är än så länge ett babyskydd, samt en gungstol till bebisrummet och tyg till det som ska sys, t ex gardiner och sånt. Har ju typ det mesta sedan storasyster, så det vi kommer köpa mest blir väl kläder... Letar som sagt vagn, får se när det blir köp!

• Milla med killar

Haha..förstår det anki att allt går i rosa nu.
    Måste kännas helt sjukt att köpa rosa nu efter 4 killar.
    Jag kör på det svart-bruna- gråa en gång till
    Kan ju killar!!

• annki72

Milla med killar, ja det känns jätte konstigt säger fortfarande HAN, folk kommenterar att jag alltid säger det

Så än har jag inte avslöjat att vi vet att det INTE är en han

• Mommmy  Dearest
    Beckah82 och little baby, Jag hoppas definitivt att det kommer att gå bättre för er, lider med er. Förstår inte heller hur vissa inom sjukvården kan tänka så som de gör. Little baby jag har inte heller någon aning om vad mina smärtor är för något, jag tror att det är foglossning men jag tvivlar på det.

Ska träffa läkaren nästa vecka ändå pga mina bröstvårtor. Just det, är det någon här som har SVÅÅÅÅÅÅR eksem? Jag har nämligen det och ända sedan denna graviditet har det gett sig på mina bröstvårtor vilket har gjort att jag har kliat upp dem så att de har börjat vara.
    Vi gick till läkaren men han ville ge mig penicillin för det men biverkningarna gjorde att jag kliade ÄNNU MERA!

Jag måste nu varje dag sätta kompressorer på mina bröstvårtor plus Mildison kräm som kostar apa och som man måste få recept till. Tar jag av mig kompressorn så är bröstvårtorna jättefina och mjuka. Men efter ett par timmar så börjar det sippra ut var igen!! ARGH! Gråter
    Jag kliar inte dem längre men fan vad varet bara fortsätter! Det är inte råmjölk för det blir hårt och gult efter ett tag. Någon med liknande problem Jag vill jättegärna kunna amma men hur fan ska jag göra det med variga bröstvårtor? Gråter

Ang bebisgrejer, har köpt en del men har inte pengar just nu, när börjar man få ut sin havandeskapspenning? vet ni det? Jag studerar för tillfället och har inte arbetat alls på ett tag så jag kommer att få det lägsta men när börjar man få pengarna?

Så, nu har jag skrivit av mig Generad
  • Mjukis82
    teenpr. Jag har inte eksem... men däremot läcker jag genomskinlig råmjölk som också blir gul och hård efter ett tag och liksom fastnar i bröstvårtan... så det kanske är mjölk iallafall?
    Havandeskapspenning kommer du väl inte få om du inte jobbar? Krävs att man har ett ganska tungt och ansträngande arbete för att kunna få det. Men det är iallafall 60 dagar innan BF har jag för mig.
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82

Tack för alla era tips om present till min väninna förresten! Sitter o letar för fullt men det är verkligen inte lätt!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mommmy  Dearest

Oj! Jag menade FP Generad
    när får man det?

• mrsbygg
    teenpregnancy skrev 2007-03-15 15:19:42 följande:
    Oj! Jag menade FP när får man det?
    fp får du när bäbisen tittat ut! du måste juh vara föräldra ledig för att ta ut fp..
  • Nathalie009

Ni som är hemma på dagarna.. va gör ni för att få tiden o gå?
    Har ju dottern varannan vecka men när hon inte e här vet ja itne va jag ska göra d e ju så himla tråkigt :P

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3