• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Nathalie009

Föresten när får man Moderskapsintyget från BM? JAg var där efter UL i v 17 men fick inget då å tänkte inte på det, ska dit nästa gång den 4de april hoppas jag får det då eftersom F kassan e sååå sega...

• Trollie

Pusselbiten:
    Jag har bara varit till BM en gång ännu (inskrivningen i dec), ska inte dit förän andra april så det blir ju ganska långt mellean UL och BM (jag vaäntar första barnet).

Här fick vi stopp i avloppet i fredags så vi har bott på pensionat "mamma" under helgen. Nu är dom här med grävmaskin och rörmockare, hoppas det inte blir allt för dyrt, känns inte som att vi riktigt har råd med det , fast man måste ju kunna använda avloppet oxå, sådana här gånger önskar man att man bodde i lägenhet.

• little baby

Ja fy det är inte kul när inte pengar räcker till och ska ge hinder hela tiden. Igår var vi o köpte vagn det blev en City Cross sittvagn. Och denna löning så ska vi köpa City korg till vagnen. Så man får dela upp hela tiden allting. Sen är det "bara" skötbord och bilbarnstol och ja allt annat som man måste ha till en nyfödd...
    Men man får ta lite pö om pö....man vill ju ha allting på engång...men men

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Nathalie009

aah det är skönta tt ajg har kvar så mkt från dottern.. Vagnen köper vi ingen ny har ju Evelinas vagn och hon kommer ju vara nästan 2½ när bebisen kommer så ska skaffa en stå bräda bara..
    bilbarnstolen har jag kvar också o gåstol å sånt.. d e skönt att man slipper köpa=)

• Vicke

Nathalie009;
    Jag fick inte heller nått den här gången.- Jag var där för tre veckor sedan och frågade efter ett. Då fick jag mitt. Hon tänkte inte på det! Så det kanske är bäst du ber om ett!

• Nathalie009

OJ, ja vkelrigen eftersom jag vill ta ut F penningen innan BF... å F kassan e ju så sega... så msåte nog fråga när jag e där nästa gång.. bara ja inte glömmer d har ju så pinsamt dåligt minne.. :P

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-19 12:07:32 följande:
    Mammab: va får man? det visste jag inte då ska ja också göra det.. hade ingen aning trodde man fick ta ut bara 10 dagar innan BF.. :SAa jag kommer iof också få lästa men det är iaf 4 tusen mer än man har nu
    jopp d får man! så nu vill ja att d blir maj så ja kan börja ta ut hehe..

sen har ja ev 28 dagar kvar me saga som ja ska ta ut nu fram tills maj.
    men då måste saga va hemma från dagis å d känns tungt.
    pallar inte det...

ring din bm så kanske hon kan skicka hem d till dig!
    jag måste ringa min bm å fråga när ja ska dit nästa gång..kanske borde göra det nu!
  • Nathalie009

mammab : ah okej jo men då ska ajg ta ut också.. Fast F kassan e väll såå sega på att dela ut pengar för med Evelina så fick jag pengarna 2 mån efter hon va född å då fick jag pengar för 2 måander men endå..

a jag tror jag har typ 3 dagar kvar från evelina men d e väll ingen ide att ta ut.. haha.. Det enda ja får nu e halva barnbidraget för hon bor hos sin pappa varannan vecka sen får ja underhållsstöd som F kassan betalar ut..

Vekrligen skittrist å va utan pengar blää....

• Emmyss

Ser ni pratar om bm och så... Ska dit på torsdag, är i v 23. Vet inte riktigt varför, för det är väl för tidigt att mäta magen då om jag fattat rätt?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3