• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Emmyss

Oj, varit borta ett tag nu, men här står det inte stilla, inte:)

Hoppas ni mår bra där ute...Hade tänkt njuta av våren men här har det snöat...bläää

• little baby
    Solstraalen: Hur går det med din mage?
    Du kan ha tarmfickor , det gör svinont man fiser och har magknip dygnet runt-jag har haft det, sluta med att jag fick ligga inne med dropp och rensa tarmarna. Du kan förhindra genom att dricka MYCKET VATTEN och röra på dig så magen får jobba- det är jätteviktigt. Äta små mål och ofta och undvik för mycket fibrer några dagar framöver.  Hoppas det ordnar sig.

Tbmh: Kram på dig, hoppas allt blir bra med din mamma.

Emmyss: Ja här är det flådda fingertoppar skrivs för glatta livet...*puh* Flört
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    Jen2006 skrev 2007-03-19 07:35:11 följande:
    Jag fick värsta sparken i natt (tror det var en spark). Kändes nästan som att något sprack inne i magen... Gud vad stark han måste börja bli!!!
    Ja jag har oxå fått några riktiga sparkar nu senaste tiden, vissa har gjort riktigt ont och vissa har varit mest obehagliga när hon sparkar ner mot kissblåsan-inte en chans att man kan undvika att springa på toa efteråt kissar ju på mig annars heheeh...
    Värre lär det bli när dom väger upp mot 1.5 kilo typ och mer ändå..akta revbenen...Skrikandes
  • copernicus

ja kommentarer om magen får jag hela tiden, och har fått ända sen jul!!!
    Igår sa en kund till mej att jag såg sprickfärdig ut och att jag kunde föda vilken dag som. Hmm jättekul när det är tre månader kvar. Min sambo säger fortfarande att jag inte bara är tjock jag är fet också.

Semester har jag ingen och mitt vikariat går ut 30 juni så jag får lov att jobba till dess. Om jag säger upp mej får jag fem veckor karens och  missar mitt sgi.
    SGI har jag ångest inför. När jag väntade Casper räknade fk upp den jättebra och nu har de gjort en ny utredning i december, men jag blir så rädd att de ska ge mej en ny handläggare som inte är insatt. SUCK! När jag ringde i dec. fick jag veta att det fanns en hel bibel med uppgifter på mej.
    Det vore så lätt om man bara hade 1 jobb och inte 2 el 3.

Solen försöker ta sej igenom men snön ligger fortfarande kvar efter helgen och gör mej inte på vårhumör!

• copernicus

jag håller med om sparkarna emellanåt kan vara riktigt obehagliga!
    Min bebbe vänder sej hela tiden och sparkar på vissa bestämda tider typ 09, 12, 15 18 och sen hela kvällen. Ska bli spännande och se om tiderna håller i sig när den är född.
    Hqr hört att de börjar få rutiner nu så det är ju möjligt iaf.

• little baby

hahaa ja appråpå kommentarer om magen..

jag jobbar just nu på ett demensboende där glömskan hägrar Glad så jag får höra oändligt många ggr på en dag 

-Oj vilken stor mage du har, väntar du barn?

Ja de stämmer Glad

-GRATTIS! Mår du bra då`?

Ja, tack jag mår så bra så...

-Nämen vad roligt när behagar den att titta ut då?

Ja jag är beräknad 11 juli...

-Jaha men då kan du ju föda närsomhelst då...

Nej det är flera månader kvar...vi är i Mars månad nu...

-Jaha...ja juste det är vi-ja du förstår jag glömmer så lätt...

Jo jag vet..det är så när man blir gammal.....

-Men vilken STOR mage du har.....

Skrattande Och så om och om igen .....
    Men det gör inget. Dom gamla tycker det är så kul med barn/bebisar djur osv..så det känns roligt att kunna göra dom lite glada och muntra upp dom lite
    Men visst blir det lite tjatigt emmellanåt....hehe

• Jen2006

Jag vet inte om min lille har fått bestämda tider ännu på dagen (har faktiskt inte orkat hålla koll på det) däremot måste han ha värsta träningspasset klockan 3 på natten för då vaknar jag alltid... Men det kanske är bra att vänja sig för småbarnstiden

• SannaKaarina

Min lilla sparkas på obestämda tider och bökar runt men aldrig på morgonen eller då någon ska känna sparkar :p han är lite snål men igår då jag pratade med gubben i luren så fick jag världens kickar och då mamma skulle känna så gömde han sig :p

• Pusselbiten86

Min pappa ger mig ofta kommenteren

- Du börjar ju få en riktig kagge nu

o sen säger de ofta- ja du är ju större nu än du var med NOah

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Vicke

Hehe så ni ser mig så bra det då! Igår var verkligen inte någon bra dag så jag var nog lite extra känslig och kände mig osynlig!

Idag är jag bara trött. Det är så mycket jag skulle vilja göra här hemma men jag KAN inte så jobbigt...

tor mage ja det har man fått höra den här graviditeten... Ligger över medlekurvan. Med Ida låg jag under den hela tiden fick gå på en massa extra ul bara för det. Undra hur detta ska sluta. Ska på tillväxt ul om 11 veckor. Lång tid di

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3