• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

jo visst går man mer sällan när man väntar andra barnet, men på slutet blir det lika ofta tror jag. Vet att jag gick varannan vecka på slutet sist och nu har jag bara fått tider fram till juni så vet inte än hur tätt det blir.

• mrsbygg

jag kommer gå mer sällan för att d är andra barnet..

men ja måste ringa bm å se när ja ska dit..tror ja skulle ringt efter ul men men...
    usch va tråkigt d är me tvättstuga..hatar å tvätta...men d luktar gott iaf hehe

uttråkad är jag iaf..vill hitta på nått men svårt när man är pank..suck...

• little baby

ja hehe lönen är efterlängtad denna månad Penga mun
    Vi är snart där tack o lov...

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • mrsbygg

jag har juh ingen inkomst så mig kvittar d när d är löning hehe..alltid pank endå!

längtar tills man får ta ut fp, då får ja lite pengar iaf...

• FruRundberg

Ja lönen ja.. den längtar jag efter fast jagvet att den kommer ta slut med en gång med alla dessa j-la räkningar jag har! Fattar alltså inte vart de kommer ifrån.. försöker gå igenom om det är något jag kan liksom få bort så att jag inte behöver hålla på å betala men allt e sånt jag verkligen behöver ha kvar.. känns skit.. hoppas innerligt att pappan vill flytta hem igen..ja hit till mig.. nån gång iår så att jag inte behöver ha det såhär för länge till..
     men men.. vi får se hur det går!

Mammab: förstår att de e jobbigt.. känns inte som jag har någon direkt inkomst heller då pengarna tar slut samma dag de kommer.. tur att man har lite pengar kvar till mat.. men inga nöjen här inte..*S*

Jag försökte hålla mig vaken efter att ha sovit faktiskt bra under natten.. men nä.. är såå trött på dagarna.. gick å la mig vid halv nio och vaknade nu vid halv tolv.. *suck* tror nu att jag kommer vara vaken denna natten..
    Jag kanske ska ta mig en tur i skogen med hunden så jag piggnar till lite.. men  men.. först "frukost"! hehe ja dne åt jag juh inte i morse.

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Nathalie009

mammab woho en till som itne har inkomst;) men får du lägsta F penning lr ahr du jobbat tidigare?

• mrsbygg

jag vill jobba!! men kan inte för min sjukskrivning, och jag får ingen sjukpenning för jag fick inte behålla min sgi...känns rättså meningslöst...

vill bara att d ska bli maj så ja kan böraj ta up fp..men det är låååååååångt kvar...

• Nathalie009

Mammab: får man ta ut F penning så mkt tidigare?
    Jo jag vill jobba jag med men dottern har itne fått ngn dagisplats änn efter vi flyttat..=/ Skittråkigt...

Men har du jobbat innan lr får du lägsta F penningen då eller??

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-19 12:02:27 följande:
    Mammab: får man ta ut F penning så mkt tidigare?Jo jag vill jobba jag med men dottern har itne fått ngn dagisplats änn efter vi flyttat..=/ Skittråkigt... Men har du jobbat innan lr får du lägsta F penningen då eller??
    jo man får ta ut 60 dagar innan bf...

har inte jobbat tillräckligt innan så jag får lägsta fp..
    men jag komemr iaf bli rik om man gämnför me nu..
  • Nathalie009

Mammab: va får man? det visste jag inte då ska ja också göra det.. hade ingen aning trodde man fick ta ut bara 10 dagar innan BF.. :S

Aa jag kommer iof också få lästa men det är iaf 4 tusen mer än man har nu

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3